Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Robian
#3386408
Iemand maakte me opmerkzaam hoe vaak mensen “ehh” in hun zinnen gebruiken.
Ik ben er op gaan letten en jemig... dat is best heeel veel.
Nu moet ik opletten dat ik tijdens een gesprek niet ga tellen ;D
(Laatste presentatie van de chef 25x ehh :cool: )

Het lastigste is dat ik nu mezelf het “ehh” aan het afleren ben.. best lastig hoor
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3386409
Ja, herkenbaar. :biggrin2:
Ik kan me er zo aan ergeren! :(
Ik heb het mezelf ook ooit afgeleerd. Of toch tot op zekere hoogte. Helemaal lukt niet.

We hadden ooit een prof op de univ, die deed het echt ontzettend veel. Als je bij die ging streepjes zetten tekende je op 2 uur een A4-tje vol... :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3386423
pearlsofpassion schreef: ma 23 sep 2019, 16:09 Ja, herkenbaar. :biggrin2:
Ik kan me er zo aan ergeren! :(
Ik heb het mezelf ook ooit afgeleerd. Of toch tot op zekere hoogte. Helemaal lukt niet.

We hadden ooit een prof op de univ, die deed het echt ontzettend veel. Als je bij die ging streepjes zetten tekende je op 2 uur een A4-tje vol... :-X
Zo'n prof had ik ook op de universiteit en zodra je dat eenmaal hebt opgemerkt valt het alleen maar meer op :-X
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3386434
Mij ehhhh is het ehhhhh eigenlijk ehhhh nog ehhhh nooit opgevallen ehhhhh. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar inderdaad, je hoort het zo vaak. Zeker ook als je interviews zit te kijken. Echt irritant.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3386440
Nog erger als mensen het woord inderdaad als stopwoordje gebruiken. Ik heb collega's die dat woord in elke zin wel twee of drie keer gebruiken, hoe krijg je het voor elkaar.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3386451
Kaela schreef: di 24 sep 2019, 07:54 Nog erger als mensen het woord inderdaad als stopwoordje gebruiken. Ik heb collega's die dat woord in elke zin wel twee of drie keer gebruiken, hoe krijg je het voor elkaar.
Ja dat idd.
Door Robian
#3386460
Kaela schreef: di 24 sep 2019, 07:54 Nog erger als mensen het woord inderdaad als stopwoordje gebruiken. Ik heb collega's die dat woord in elke zin wel twee of drie keer gebruiken, hoe krijg je het voor elkaar.
Ik zou daar echt een wegtrekker van krijgen :-X
Door Lizzy
#3386488
Ehhh, ik ben helemaal niet blij met dit topic ;D ;D . Tijdens het TV kijken doe ik niks anders als opletten of mensen "ehhhh" gebruiken ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3386489
Bij Linda de mol word je er keihard op afgestraft :biggrin2: valt daar iid op dat mensen eerder op uhhh sneuvelen dan op de ja/nee :biggrin2:

Ik ken iemand die na iedere 3 woorden zegt....wat dat betreft. Die krijgt altijd maar 1x koffie, langer trek ik het niet.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3386541
;D En nu luister je naar iedereen op een andere manier en ontgaat je totaal wat er eigenlijk gezegd wordt... ;D

We hadden een docent die bijna elke zin eindigde op 'he' of 'ja'. Tja, soms verveel je je in de les en toen ben ik gaan turven. En dan een bingo als hij 'he ja' zei! :P
Mijn buurman zag dat opeens en schoot in de lach! Geen idee wat de docent die les verteld heeft....
Door Robian
#3386760
Lizzy schreef: wo 25 sep 2019, 09:44 Ehhh, ik ben helemaal niet blij met dit topic ;D ;D . Tijdens het TV kijken doe ik niks anders als opletten of mensen "ehhhh" gebruiken ;D
Ja erg hè... ik doe hetzelfde ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door