Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3386700
Lizzy schreef: zo 29 sep 2019, 11:15 :2funny:

Het is ook te lezen, dat je pissed bent :biggrin2: . Maar je bent dan ook grappig, sorry ;D

Ik moet zeggen dat ik mij dus wel boos maak om de weermannen die tijdens een snoei hete zomer dat gebruiken als voorbeeld voor klimaatverandering. Omdat we allemaal weten dat we de zomer erop wel weer 12 weken in de zeikregen kunnen zitten met 19 graden. Ze moeten proberen uit te leggen dat dat nou juist het probleem is. En ze moeten uitleggen dat wij misschien denken dat er niks aan de hand is, maar ga dat de ijsbeer eens uitleggen:



Ik vind het artikel dat Siberienne zojuist heeft gepost echt de moeite waard om te lezen: https://decorrespondent.nl/10565/protes ... 12333a4487. Maar het maakt me ook wel extra verdrietig.... De schade die we hebben aangericht; die ga je niet meer herstellen. Not in our lifetime. Niet in die van onze kinderen en kleinkinderen. Misschien wel nooit. Maar we moeten doorvechten, anders gaan we zonder twijfel ten onder. Nu gaat de ijsbeer zeker te weten ten onder, maar als we niks doen is dan is dat nog niks.
Idd een goed stuk. Het geeft wel wat knelpunten weer ja. Sowieso hangt alles met knelpunten aan elkaar. Wil je de mensen dik op kosten jagen zal er toch ook een goede economie moeten zijn waardoor ze dat kunnen betalen. Maarja, die goede economie...veeteeld, schiphol, hoogovens...ik noem maar wat, zijn geen goede bijdrage aan het klimaat. Nu dat stikstofgehannes...alles waar een vergunning voor nodig is ligt stil..er worden geen woningen gebouwd, maar we willen wel allemaal een woning. Leg je nu de hele economie op z,n gat bereik je ook niks mee.
Maar het is dan wel moeilijk te verteren dat er zo,n droplul wel zegt z,n best te gaan doen om de formule 1 door te laten gaan, of dat schiphol mag uitbreiden enz.
En als gewoon iets niet motiveerd is dat het nooit goed genoeg is wat je doet, dan denk je toch ooit ergens...auf wienerschnitzel ermee. En dat is het gevaar in deze discussie. Het is nooit genoeg, al is het maar omdat hoe dan ook klimaatveranderingen van alle tijden zijn, ook vóór de industrialisatie.

Vandeweek kwam ergens een plaatje voorbij...zegt de ene dino tegen de andere dino.....hadden wij maar een greta gehad, dan hadden we nu nog geleefd ::) tuurlijk ::)

Niet alles is maakbaar. We kunnen alles stilleggen en terug gaan naar het jaar 700 en dan gaan er wat vulkanen uitbarsten en zit alsnog de hele atmosfeer vol co2.

En we moeten dan de voorspellingen van de wetenschappers dan maar geloven, terwijl nog niet zo gek lang geleden er een ijstijd voorspeld werd en we volgens de Al Gorefilm nu allemaal al in Groningen aan zee zouden wonen.
Vandeweek werd er nog een wetenschappelijk artikel ontkracht verklaard omdat er toch wel ernstige rekenfouten inzaten. Dat artikel was begin 2018 gepubliceerd en door vele nieuwsbrengers naar buiten gebracht met veel tamtam natuurlijk. Dat het nu officieel als foutjebedankt is neergezet daar hoor je natuurlijk amper wat over. En dit waren geen zolderkamerklojootjes geweest, en dan ga je je toch soms afvragen of er niet her en der wat meer rekenfoutjes gemaakt worden.

Qua weer worden we echt wel geindroctineerd, moet je maar opletten hoe vaak de term “extreem” gebezigd wordt bij weertjes waarvna je tien jaar geleden nog dacht...he leuk, genoeg sneeuw voor een sneeuwpop of “ morgen lekker uitwaaien. Lijkt soms wel alsof die lui er een kick van krijgen om eens lekker paniek te gaan zaaien.
#3386702
Ja die weer alarmen bij elke scheet word ik ook echt simpel van. Beetje wind en ‘t is paniek. Neemt niet weg dat er wel dingen gebeuren die echt ‘anders dan anders’ lijken.

Over de economie; mijn moeder zei ‘ik voel mee met de kleinkinderen. Toen wij begonnen woonden we op kamers bij mijn ouders. (jaren 50-60 was de woningnood ook groot. Mijn grootouders kregen gewoon mensen in huis geplaatst van de gemeente hè, omdat ze een kamer over houden. Gasstelletje in de kamer, douche delen en daar hadden de niks over in te brengen. uiteindelijk werden dat dus mijn ouders met hun eerste twee kinderen...).
Zegt mijn moeder: We hadden niks, maar we wisten wel dat het beter zou worden en er was een lijn omhoog. Uiteindelijk kregen we een huis, er kwam een auto etc. Maar nu.. voor de kleinkinderen is de boodschap ‘het wordt alleen nog maar minder’. En da’s best pittig voor ze.
#3386808
Angelique schreef: di 01 okt 2019, 09:46 Lekker rustig hier in de steeg. Nog geen trekkertje gehoord of gezien vandaag ::) :biggrin2:

Pffff.....ik geloof dat ik zo ongeveer heel boerennederland voorbij heb horen komen ;D

Best lekker wonen hoor in de uithoek van Den Haag, maar op dit soort dagen ben ik erg blij met mijn thuiswerkmogelijkheid .
Het is niet dat ik niet op m'n werk zou kunnen komen (met wat opstakels) .... maar die hele club moet vanmiddag ook weer terug (langs mijn huis) en dan kom ik er dus met geen mogelijkheid meer langs, dus we genieten er maar gewoon een beetje van ;)
#3386811
Ina schreef: di 01 okt 2019, 10:47 Pffff.....ik geloof dat ik zo ongeveer heel boerennederland voorbij heb horen komen ;D

Best lekker wonen hoor in de uithoek van Den Haag, maar op dit soort dagen ben ik erg blij met mijn thuiswerkmogelijkheid .
Het is niet dat ik niet op m'n werk zou kunnen komen (met wat opstakels) .... maar die hele club moet vanmiddag ook weer terug (langs mijn huis) en dan kom ik er dus met geen mogelijkheid meer langs, dus we genieten er maar gewoon een beetje van ;)
Met dit weer kun je sowieso al beter thuis zitten :biggrin2: Geniet van de trekkerkaravaan :biggrin2:
#3386813
Angelique schreef: di 01 okt 2019, 11:07 Met dit weer kun je sowieso al beter thuis zitten :biggrin2: Geniet van de trekkerkaravaan :biggrin2:

En het mooiste is dat ik net dus zie dat de officiële parkeerplek voor de tractoren compleet leeg is....de parkeerplaats van het ADO stadion (hier om de hoek) is nog nooit zo verlaten geweest ;D

De boeren heb wel het strand gevonden nadat alle toegangswegen naar het centrum zijn afgesloten, dus daar is het nu gezellig druk....jammer voor hun dat het zonnetje niet schijnt anders hadden ze lekker een terrasje kunnen pakken :biggrin2:
#3386823
Ina schreef: di 01 okt 2019, 11:33 En het mooiste is dat ik net dus zie dat de officiële parkeerplek voor de tractoren compleet leeg is....de parkeerplaats van het ADO stadion (hier om de hoek) is nog nooit zo verlaten geweest ;D

De boeren heb wel het strand gevonden nadat alle toegangswegen naar het centrum zijn afgesloten, dus daar is het nu gezellig druk....jammer voor hun dat het zonnetje niet schijnt anders hadden ze lekker een terrasje kunnen pakken :biggrin2:

Die filmpjes dat ze over het strand sjezen zijn wel hilarisch hoor :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door