Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3386925
Nou, mij zijn ze kwijt. Als er voor maatregelen gepleit moet worden is het...wij luisteren naar wetenschappers en niet naar onderbuikgevoel...zegt een groep wetenschappers iets waar je niet eens wetenschapper voor hoeft te zijn om dat te bedenken, wat aantoond dat jouw koers juist de opwarming bevorderd....wat zegt Kwiebes.....ach die wetenschappers zeggen allemaal maar wat, wij volgen het europese beleid ::)
Het wordt met de dag duidelijker, dit gaat niet om het klimaat en de toekomst van onze kinderen.

Ik krijg steeds meer begrip voor de nexiteers.
#3386926
Rik01 schreef: vr 04 okt 2019, 08:56 https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... gsmiddelen

Ik heb ,m nog niet helemaal geizen. Dit zal best gebeuren, ik heb het hier nog niet gezien dat ze spuiten terwijl er mensen op het land lopen. Staat hier ook meest spul waarbij er geen mensen op het land hoeven te lopen. Wel dat een beetje wind ze niet boeit. Maar ze zijn er volgens mij zelf ook nog steeds van overtuigd dat die botlek die ze spuiten enkel de ongewenste beestjes en plantjes vermoord en dat het veilig is voor mensen.
Netjes gezegd blijven het onderaan de streep toch gewoon boeren. Dat nuchtere onverschillige “ niet lullen maar doen” wat uitgedragen wordt werkt meerdere kanten op.
#3386927
Angelique schreef: vr 04 okt 2019, 09:46 Nou, mij zijn ze kwijt. Als er voor maatregelen gepleit moet worden is het...wij luisteren naar wetenschappers en niet naar onderbuikgevoel...zegt een groep wetenschappers iets waar je niet eens wetenschapper voor hoeft te zijn om dat te bedenken, wat aantoond dat jouw koers juist de opwarming bevorderd....wat zegt Kwiebes.....ach die wetenschappers zeggen allemaal maar wat, wij volgen het europese beleid ::)
Het wordt met de dag duidelijker, dit gaat niet om het klimaat en de toekomst van onze kinderen.

Ik krijg steeds meer begrip voor de nexiteers.
Ik niet maar vraag mij ook niet meer hoe het zit of hoe het werkt want ik ben ook totaaaaal de weg kwijt :-X
#3386932
Angelique schreef: vr 04 okt 2019, 09:46 Nou, mij zijn ze kwijt. Als er voor maatregelen gepleit moet worden is het...wij luisteren naar wetenschappers en niet naar onderbuikgevoel...zegt een groep wetenschappers iets waar je niet eens wetenschapper voor hoeft te zijn om dat te bedenken, wat aantoond dat jouw koers juist de opwarming bevorderd....wat zegt Kwiebes.....ach die wetenschappers zeggen allemaal maar wat, wij volgen het europese beleid ::)
Het wordt met de dag duidelijker, dit gaat niet om het klimaat en de toekomst van onze kinderen.

Ik krijg steeds meer begrip voor de nexiteers.
Europees beleid? Duitsland wil juist aan het gas.

Maar wat een bende inderdaad allemaal. :-X
Andere poppetjes neerzetten heeft ook amper zin, blijft toch hetzelfde . Naar welke wetenschapper geluisterd wordt zal met andere lucratieve zaken te maken hebben , zo gaat het in de wereld , moet wel geld en winsten opleveren.
#3386960
Siberienne schreef: vr 04 okt 2019, 14:58 Maar wat lost een Nexit dan op? Dan gaan ‘wij’ het toch niet ineens anders doen? Is het de schuld van de Europese unie of zijn mensen zich gewoon aan het verschuilen omdat ze geen moedige besluiten durven nemen?
Een nexit lost niks op, alleen als je keer op keer de meest waanzinnige dingen opgelegd krijgt of onder je ogen ziet gebeuren als zijnde "europees beleid" dan ga je je wel afvragen of het allemaal zo'n zegen is.

Een nexit is ook niet nodig, die unie ploft binnen 10 jaar uit elkaar. Onhoudbaar clubje in deze vorm.
#3386977
Angelique schreef: vr 04 okt 2019, 17:31 Een nexit lost niks op, alleen als je keer op keer de meest waanzinnige dingen opgelegd krijgt of onder je ogen ziet gebeuren als zijnde "europees beleid" dan ga je je wel afvragen of het allemaal zo'n zegen is.

Een nexit is ook niet nodig, die unie ploft binnen 10 jaar uit elkaar. Onhoudbaar clubje in deze vorm.
Maar ken je de stofzuigernorm? Werd ook gebracht als idiote Europese bemoeienis maar bespaarde meer CO2 als het hele Nederlandse klimaat akkoord. https://decorrespondent.nl/9487/de-euro ... 7-1cf5433b

Ik denk dat ook hier er nogal wat ‘framing’ plaats vind in de politiek waarbij ‘Europa’ een mooie verschuil truc is. Maar da’s mijn mening ;)

Nederland is zo klein, als je iets van tegenwicht tegen grote bedrijven wil hebben zal te toch echt partners moeten hebben. Wij zien dat bv in de laboratorimdiagnostiek ook, fabrikanten wil echt niet iets voor een Nederlands lab maken, maar nu we Europese kwaliteitsregels hebben en niet afhankelijk zijn van de Amerikaanse, is er meer mogelijk.
#3387021
Siberienne schreef: za 05 okt 2019, 09:08 Scherpe analyse waarom er niks veranderde in de landbouw en veeteelt zelfs toen de sector wilde

Hoe een kans op duurzame landbouw verdween met een procedureel trucje
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/05/ho ... e-a3975735
Nou lekker dan. Daar zitten we dan nu anno 2019 met z'n alle :-\ . Hoe frustrerend is dit?!
#3387079
Lizzy schreef: za 05 okt 2019, 09:47 Nou lekker dan. Daar zitten we dan nu anno 2019 met z'n alle :-\ . Hoe frustrerend is dit?!
Behoorlijk. Het is toch de CDA/VVD macht. Hier in het zuiden zie je dat lokaal ook heel duidelijk, CDA is altijd pro-boer en erg machtig nog steeds. Het enige wat je kan doen is anders stemmen. Ik vind dat D66 de enige politicus met lef had zowat in dit debat. Met dat gedoe op het malieveld, ik vond het echt tenenkrommend hoe politiek Den Haag mee zat te praten.

Maar goed: de positieve kant, er is ruimte ook bij de boeren. Toen met de antibiotica crisis was het ook eerst "wij kunnen niks anders dan wat we doen' (preventief ab geven aan vee) en met een strengere regelgeving kon het ineens wel. Jarenlang is geaccepteerd dat gif gif was, dat het nu in de krant komt als "ook ongezond voor boeren" is misschien wel een heel goed teken..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door