Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3386309
Vlooien... al een maand of vier en we komen er niet vanaf zo lijkt het.
Pippa heeft al een aantal maanden jeuk. Krabt meer dan gemiddeld zeg maar. Twee weken terug had ze echt een allergische reactie op iets. Huid vuurrood, verdikking op de huid en gek makkende jeuk. Na een dag over maar dag daarop weer terug. Bij da een prednisoninjectie en apoquel (op mijn verzoek, da wou prednoral voorschrijven) De apoquel hielp heel goed, kon al snel minder geven en sinds 2 dagen gestopt. Nu valt op dat de andere jeuk weer terug is. Afgelopen week lag ze bij me en ja hoor, daar zag ik 'm.... een vlo.
Dat ik weet dat ze eerder al waren komt omdat ik zelf ook gebeten wordt.
Pippa kammen vang ik niks mee. Ik heb onze kat behandeld, de omgeving met spray en veel gewassen. Pippa ook behandeld maar dat spul bleek over datum en werkt dus blijkbaar niet meer. Pippa heeft afgelopen donder nu een tablet comfortis gekregen.
Maar nu wil ik dus weer alles in huis aan gaan pakken. Hebben jullie tips? Want er zijn spullen die ik niet wil/kan wassen of sprayen. Zoals onze hoofdkussens en dekbedden bijvoorbeeld. Wat te doen met onze matrassen? Sprayen? En bijvoorbeeld onze bank? Die is van een soort suède, ben bang dat de spray vlekken maakt.
Hoe pakken jullie zulke dingen aan?

En ik ben ook wel benieuwd of er hier mensen zijn met een hond of kat met een vlooien allergie... Want als Pippa dat heeft, wat kan ik dan doen voor haar? Alle vlooienmiddelen zijn zo dat er eerst gebeten moet worden voor de vlo dood gaat, en die beet veroorzaakt de jeuk, toch?
Door Lizzy
#3386319
Kussens gooide ik desnoods weg. Dekbedden chemisch laten reinigen of naar de wasserette. Matras insprayen. En ja, de bank ook. Eerst even ergens opspuiten waar je een eventuele vlek niet meer ziet. Als ie een vlek achter laat, andere spray kiezen. Maar die bank: ja, daar moet wel spray op. Of je moet aan een "Flea Bomb/fogger" kunnen komen: https://pestpolicy.com/best-fogger-for-fleas/. Bestellen in het buitenland.

En er is ook gif dat een laagje op je hond legt waar de vlo gelijk het loodje op legt. Seresto is daar een voorbeeld van. En twee keer per dag kammen en één keer per dag stofzuigen, stuk vlooienband in de stofzuigzak en niet vergeten je auto te behandelen met een spray.
Door nikèdog2000
#3386320
het is een ramp als er vlooien zijn
weekendje bij mijn zus geweesd haar honden hadden vlooien
dus de mijne ook
ik kam, kam,kam
wel 3 keer per dag
als pippa jeuk heeft en je kunt zien waar daar een druppeltje teetree opdoen
ja ik weet dat het giftig is voor katten maar dan maar uit elkaar houden
ik zeg voorzichtig dat ik nu weer vlo vrij ben
sterkte voor pippa jeuk is verschrikkelijk
Door zurca
#3386321
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Zou je dingen ook in de vriezer kunnen doen, zou dat ze ook doden?
En dan ga je dus alles wassen maar ik heb geen droger en het weer wordt niet zo dat ik buiten kan drogen. Droogruimte in huis is dus beperkt.
Ik heb bedacht om alles wat gewassen kan worden in de schuur te verzamelen. Dan 1 slaapkamer, waar nu al geen hond of kat komt, te ontruimen van wasbare dingen en de rest in te sprayen. Die kamer dan gebruiken om te drogen en om de gewassen spullen te bewaren. Verder het huis alles sprayen.
Maar heeft dat nut zo? Of zullen je gewassen spullen zo weer "onder de vlooien" zitten? :-\

Ik heb dit echt nog niet eerder zo gehad. Voorheen als ik een vlo vond dan behandelde ik hond en kat, waste de meeste kleedjes en gebruikte spray voor de mandjes. En dat was het dan en dan vond ik na een korte tijd geen vlo meer.
Door Lizzy
#3386324
zurca schreef: zo 22 sep 2019, 13:38 Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Zou je dingen ook in de vriezer kunnen doen, zou dat ze ook doden?
En dan ga je dus alles wassen maar ik heb geen droger en het weer wordt niet zo dat ik buiten kan drogen. Droogruimte in huis is dus beperkt.
Ik heb bedacht om alles wat gewassen kan worden in de schuur te verzamelen. Dan 1 slaapkamer, waar nu al geen hond of kat komt, te ontruimen van wasbare dingen en de rest in te sprayen. Die kamer dan gebruiken om te drogen en om de gewassen spullen te bewaren. Verder het huis alles sprayen.
Maar heeft dat nut zo? Of zullen je gewassen spullen zo weer "onder de vlooien" zitten? :-\

Ik heb dit echt nog niet eerder zo gehad. Voorheen als ik een vlo vond dan behandelde ik hond en kat, waste de meeste kleedjes en gebruikte spray voor de mandjes. En dat was het dan en dan vond ik na een korte tijd geen vlo meer.
https://animals.mom.me/fleas-die-freezes-2838.html

Volgens mij kan het, invriezen.

Ik zou naar een wasserette gaan dan. Daar kun je ook drogen.

Ik denk dat je prima een kamer kunt inspuiten met gif en daar je schone dingen in kan leggen. Misschien voor de zekerheid in vuilniszakken verpakken. En heeeeeeeel goed dicht maken.

Ik heb hier ook vlooien gehad :-X . Sterker nog, ik zit midden in het anti-vlo-gebeuren. De laatste keer dat ik vlooien had was 6 jaar geleden, toen werkte Leo voor de dierenambulance (die arme man heeft zich maandenlang in de schuur om moeten kleden voor ie naar binnen mocht :biggrin2: ). Voor de woonkamer heb ik https://www.medpets.nl/stop-animal-body ... ingsspray/ en deze https://www.medpets.nl/vlo+en+mijt+omgevingsspray/ gebruikt. Iets anders gaat niet, vanwege het aquarium. Ik heb het kleed naar buiten gesleept en ingespoten met gif. Ook de auto heb ik inspoten met gif. De trap naar boven en de slaapkamer (vloerbedekking) ook ingespoten met gif. Mijn honden mogen niet boven, dat is weer een geluk bij een ongeluk, maar toch ingespoten omdat ik bang ben dat het met onze sokken mee komt. Op de honden heb ik geen gif gebruikt maar wel Stop! Body Guard druppels. En verder kam ik echt 5 keer per dag (ze worden er tureluurs van), stofzuig ik 1 a 2 keer per dag en was ik iedere paar dagen alle hondenkleden (eerst op 60 en 90 graden, nu op 60 graden - gelukkig heb ik ook een droger maar mijn energieverbruik van de laatste maand is niet grappig. Kreeg gelijk een mail van de energiemaatschappij dat ik m'n termijnbedrag maar beter kon verhogen). De manier waarop ik erachter kwam dat we vlooien hadden is echt te erg.... Ik liep in de regen met Frou Frou en zag rode spikkeltjes op d'r vacht verschijnen :-[ :-[ :-[ (vlooienpoepjes). Maar serieus waar, geen van mijn honden heeft gekrabd. En echt, ik zie van mijn honden nog als er een haar verkeerd zit. In totaal heb ik 23 vlooien van mijn honden afgehaald met de kam :-X :-X :-X . Echt verschrikkelijk :'( . Maar goed, nee, ik durf niet te zeggen dat ik het onder controle heb. Maar sinds ik er die 23 af heb gehaald, heb ik gelukkig geen andere vlooien meer gezien. Alleen zegt dat niks natuurlijk, want de eitjes enzo... nou ja, je kent het hele verhaal... Dus de komende weken blijf ik iedere paar dagen alle hondenkleden wassen (ook die uit de auto), 1 a 2 keer per dag stofzuigen (en dan echt op de knieën alle plinten en gleufjes in de vloer - de stofzuigerslang plak ik overigens dicht na het stofzuigen met Ducktape zodat er geen vlooien uit kunnen ontsnappen), de honden blijf ik voorlopig meerdere keren per dag kammen. En ik blijf de niet-giftige spray voor in huis gebruiken. Ik heb die Sectolin op een levende vlo gespoten om te kijken wat de uitwerking was en ik kan je wel vertellen: die ging nergens meer heen :biggrin2:

Het is vreselijk, vlooien!
Door tt-tjes
#3386339
Mijn ervaring met seresto is dat het niet tegen vlooien werkt. Hier al een paar x meegemaakt dat ze toch een vlo hadden.
Stronghold druppels werkten dan wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3386343
Ik heb ook goede ervaringen met de selecto spray. Die niet giftige.
Maar het lastige is dat het een laagje is dat blijft liggen. Wat licht vochtig en vooral glad is. Voordeel dat het wekenlang werkzaam blijft.
Maar voor de plinten, kieren ed te behandelen is het super. Want het is tussen je plinten dat die krengen zich ophouden.

Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad en ik heb toen op 2 opeenvolgende dagen eerst boven en de volgende dag beneden heel goed in het gif gezet. Met een gifspray dus. Paar uur gelaten en dan de ramen open gaan zetten maar er verder niet in geweest en de katten ook niet. Daardoor kon ik echt alles helemaal goed inspuiten, zonder mezelf te verdelgen.

Katten hebben toen wel een pipetje gehad.
Door zurca
#3386344
Pffoeee Lizzy, bemoedigend verhaal... ::) ;)
En dan hier de pech dat ik 2 huishoudens aan moet pakken, ons huis en onze stacaravan :-X

Maar dank voor jullie tips en ervaringen want er zitten dingen hij waar ik dus echt niet aan had gedacht...

Het lastige is, ik kam Pippa ook elke dag maar ik vang dus niks met de kam. Alsof tie niet goed genoeg door de vacht komt ofzo... De vlo die ik zag liep op haar buik (die is niet zo behaard) en kon ik zo vangen.

Ik ben nu in garderen, morgen alles wat wasbaar is verzamelen, gifbus staat klaar en als we dan morgen naar huis gaan spray ik alles, ook ff de stofzuigzak want ik heb nog geen vlooien band om daar in te doen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3386353
Mijn ervaring (van lang geleden, toen ik nog thuis woonde en Poet zaliger ook eens pietjes had) is dat wanneer ze zelfs jou bijten, je een stevige plaag te pakken hebt.

Er is van hier iemand geweest die eens de professionele verdelgers heeft laten komen. Ik weet niet meer hoe ze heet, want komt hier niet meer (zo vaak). Ze heeft/had 2 cavaliers; Danny en Guus als ik het me goed herinner en zo'n 'enge' grote hond die Bambi heet. En volgens mij woont ze ten noorden van A'dam.
Maar die had goede ervaringen met de pietjes-busters. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat zeg maar.
Door miik
#3386356
Ik twijfel of het voldoende is, maar zoek eens op diatomaarde/diatomeeraarde..... dieren flink inpoederen, manden, matjes, auto etc
Door miik
#3386357
koekje schreef: ma 23 sep 2019, 00:01 Er is van hier iemand geweest die eens de professionele verdelgers heeft laten komen. Ik weet niet meer hoe ze heet, want komt hier niet meer (zo vaak). Ze heeft/had 2 cavaliers; Danny en Guus als ik het me goed herinner en zo'n 'enge' grote hond die Bambi heet. En volgens mij woont ze ten noorden van A'dam.
Maar die had goede ervaringen met de pietjes-busters. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat zeg maar.
Bloemetje
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door