Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3387042
Doranto schreef: vr 04 okt 2019, 11:19 Hier is het 18, dus nog warm genoeg voor ons. :)
Zolang je wat doet hier ook wel maar gisteravond is de verwarming dan toch even aan gezet door vl.
Vanmorgen eerst was het weer 19 graden, nu door de zon 19,5. Maar eerste keer verwarming aan na de zomer is nu dus een feit ;)
#3387062
Ik word zo jaloers van pellet kachels............! Dat lijkt me zooooooooo heerlijk!

Van de week sprong voor het eerst automatisch de verwarming aan. Maar ik zou het niet erg vinden hoor, als ie nu weer aan ging :cold:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3387068
Hier is vanochtend de vloer aangezet door manlief.
Die kwam beneden en zat te klagen dat het nu toch echt wel erg fris was in huis....kijkt hij op de thermostaat is het gewoon 20.5 graden :???:
Maar ja, die plavuizen voelen toch wel koud aan nu het grondwater weer kouder wordt (en dat staat hier rijkelijk onder het huis met deze regenbuien >:( ) ..... dus even een uurtje de thermostaat op 21.5 graden gezet zodat hij aansloeg.....en nu is de vloer nog steeds warm :)
#3387088
Whaaaa, de verwarming is aan gegaan hier. Lekkerrrr! Leo moet alleen nog even de vloerverwarmingspomp in de keuken aanzetten. De vloer daar is steen koud. He, ik zie er ook echt naar uit om vandaag weer lekker in de tuin te douchen :-X
#3387092
Ingeborg1958 schreef: za 05 okt 2019, 19:08 Wij hebben 40 zakken pellets gescoord. Met een gemiddelde van 1 zak per 3 dagen komen we al een heel eind de winter door :)
Dat is wel heel weinig wat jij verstookt dan. Wij verstoken als de kachels de hele dag branden tussen de 10 à 15 kg. per dag per kachel. Afhankelijk van de buitentemperatuur. Maar ons huis is dan ook best wel groot en de kachels branden dan van `s-ochtends vroeg tot `s-nachts. (En als het héél erg koud is blijven ze aan)
#3387102
De zon heeft zich de laatste tijd verstopt :( Gevolg: het warmt hier in de namiddag niet meer op. Nu 17° en als het nog verder afkoelt ga ik vanavond toch wel even de verwarming aanzetten.

Nu heb ik een hoop rattenlijfjes die bij mij in de zetel zijn gekropen en me lekker warm houden :smitten:
#3387127
frodo quin schreef: zo 06 okt 2019, 11:12 De zon heeft zich de laatste tijd verstopt :( Gevolg: het warmt hier in de namiddag niet meer op. Nu 17° en als het nog verder afkoelt ga ik vanavond toch wel even de verwarming aanzetten.

Nu heb ik een hoop rattenlijfjes die bij mij in de zetel zijn gekropen en me lekker warm houden :smitten:
Foto? :D
Het wordt er idd lekker warm van als er gezellig huisdieren tegen je aan liggen :smitten:
#3387136
Geen foto van gemaakt, sorry :) Het is trouwens ook een hele uitdaging om gelukte foto's van ratten te maken hoor. Die zitten niet stil en ik ben geen goede fotograaf ::)

Ik zal binnenkort eens een topic aanmaken over hen, met foto's, dan heb je beeld :)
#3387139
Lizzy schreef: zo 06 okt 2019, 08:36 Mag ik nou eens heel brutaal vragen wat je daar dan voor betaald?
Jij mag alles vragen Lizzy :)
Prijzen voor goede 100% naaldhout gecertificeerde pellets liggen tussen de 4,25 en 4,65 per zak. Hoe meer je afneemt hoe voordeliger het is. Wij hebben gisteren samen met een kennis dus een hele pallet ( met een a) gekocht. Daar zitten 66 zakken op à 15 kg. Wij betaalden 4 euro omdat we zelf konden vervoeren.
#3387140
Doranto schreef: zo 06 okt 2019, 09:30 Dat is wel heel weinig wat jij verstookt dan. Wij verstoken als de kachels de hele dag branden tussen de 10 à 15 kg. per dag per kachel. Afhankelijk van de buitentemperatuur. Maar ons huis is dan ook best wel groot en de kachels branden dan van `s-ochtends vroeg tot `s-nachts. (En als het héél erg koud is blijven ze aan)
Wij wonen in een hoek/ eensgezins woning en stoken een goed geïsoleerde ruimte van ongeveer 50 m2 warm. Van de winter als het écht koud is zal de kachel wel wat meer pellets vragen,denk ik.
Door K&D
#3387141
Wij hebben de houtkachel omgeruild voor een pelletkachel op cv. De leidingen liepen er al onderdoor, dus het aansluiten was eigenlijk een eitje. Tot nu toe zijn we erg tevreden, hij doet het prima en wat over het algemeen als nadeel wordt gezien, de langere opwarmtijd, merken we nu (nog) niet.
Pellets halen we ook zelf, voor 4 euro per 15 kg. Omdat de cv er ook aan gekoppeld zit gaat er straks wel een zak per dag door als het echt koud wordt. Tot nu toe doen we een dag of 2 a 3 met een zak. Wat het verschil met gas, voordeliger of niet, gaat worden dat zien we volgend jaar pas. We verstookten maar 1300 m3 per jaar en de rest was hout. Grote voordeel nu is dat de hobbykamer ook wordt meeverwarmd. Dat was voorheen de 'afhardkamer' volgens onze zoon... :biggrin2: Zodra de houtkachel aan was, ging de cv uit en was het daar wat 'frisjes'...
#3387144
Doranto schreef: zo 06 okt 2019, 09:30 Dat is wel heel weinig wat jij verstookt dan. Wij verstoken als de kachels de hele dag branden tussen de 10 à 15 kg. per dag per kachel. Afhankelijk van de buitentemperatuur. Maar ons huis is dan ook best wel groot en de kachels branden dan van `s-ochtends vroeg tot `s-nachts. (En als het héél erg koud is blijven ze aan)

Dit verstoken wij ook.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door