Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3386693
pearlsofpassion schreef:Ik snap dat niet. :o Hoe kan het nu zo lang zo warm blijven bij jullie?
Hier inderdaad goed geïsoleerd en dit is een tussenwoning... de zon komt op de voorkant/keuken op en gaat onder op de achtertuin/achterdeur.... hier ook nog 21/22,5 graden in huis... op zolder is het ook nog best wel warm, al heb ik vannacht voor het eerst in een pyama (lange broek/mouwen) geslapen....
Meestal doe ik, als het echt koud gaat worden, alleen in de ochtend de cv ff aan of als de kids thuis komen uit school. ‘s Avonds gordijnen dicht en aardig wat kaarslichtjes aan en dan zie je de thermostaat omhoog gaan....
#3386695
pearlsofpassion schreef: zo 29 sep 2019, 12:16 Ons huis is ook goed geïsoleerd. Maar een maand op temperatuur blijven terwijl het buiten steeds kouder is, dat lukt toch niet hoor.
Hier ook niet. En wij hebben dan ook een tussenwoning, met smorgens vrij lang zon voor op het raam en de hele middag achter. Maar zet een uurtje het raam open en het is gewoon nog maar 17 graden binnen.

Toch hebben we nog niet veel de kachel aangehad. Af en toe een poosje, als we lang thuis zijn en stil zitten (werk of tv). Valt me toch nog mee.
#3386696
Mijn huis is niet geïsoleerd. De spleet op de foto is als de deur op slot zit.
spleet.JPG
spleet.JPG (2.74 MiB) 1566 keer bekeken
Daarnaast zitten er overal gaten die tochten.
Ik heb ook geen flauw idee waarom het zo warm blijft. Het zullen de hete buizen niet zijn.
#3386698
Hier staan ramen en deuren niet meer open. In de middag vanaf uur of 1 de zon vol op de woonkamer ramen en in de ochtend aan de achterkant. Huis stamt uit 1998 dus relatief nieuw en tussenwoning. Gisteren door de zon was het weer 23 graden in huis, nu is het weer afgekoeld naar 21 graden. Het schommelt dus wel ;)
#3386716
Er komt maar weinig zon op ons huis, daar wordt het niet warmer van. Dat maakt blijkbaar een groot verschil..

Wat vinden jullie goed geisoleerd, welk label?
Ik dacht dat we C hadden, maar het is B.
En de temperatuur daalt en stijgt binnen mee alsof we buiten zijn, dus het voelt niet erg goed geisoleerd.

Wow Sam, zulke kieren zijn wel heel erg :-X
#3386724
pearlsofpassion schreef: zo 29 sep 2019, 12:16 Ons huis is ook goed geïsoleerd. Maar een maand op temperatuur blijven terwijl het buiten steeds kouder is, dat lukt toch niet hoor.
Heb een klasse C huis. Zeggen ze :-)
Altijd de roosters open (en als t niet zo giet dan staat ook de slaapkamerdeur op een kier) want 'vocht'.
Er is maar een klein beetje zon nodig om de temperatuur omhoog te jagen.
En daar probeer ik zo optimaal mogelijk gebruik van te maken.
Straks als de oostenwind komt dan waait t dwars door t huis heen.
En in de keuken is t dan net zo koud als in hal bij de voordeur.
Ondanks binnen aangebrachte isoleerplaten.
Aan de achterkant is het huis wel de spouwmuur geïsoleerd. Dat is eigenlijk ook grappig, want de helft van
de muur is de schuur van een buurman.
Niet de voorkant gedaan. (geen idee wat t idee daarachter is)
Met die hete dagen was t hier in de zon gewoon tegen de vijftig graden aan.

De huizen hebben geen kelder maar zijn direct gelijk met de straat op platen gebouwd.
Gevoelig voor muurkoude, vocht en hitte.
#3386727
Bestaat energielabel Z? Dat hebben wij dan vast :P

Hier geen isolatie (nergens, ook niet het dak), en overal kieren. Geen centrale verwarming. Nou ja wel half, want zolang we de houtkachel aan hebben worden de radiatoren in de rest van het huis ook wel verwarmd gelukkig. Het is een oude boerderij die wat dat betreft echt wel een upgrade kan gebruiken, maar daar was door 11 jaar lang dubbele woonlasten geen ruimte voor. We hebben wel dubbel glas, van 20 jaar oud, dat was toen vast heel energiezuinig :biggrin2:

En onze voordeur is wel echt dicht als ie dicht is :cool:
(Jemig Sam, dat is toch niet normaal? Je betaalt huur toch? Kun je nergens een klacht indienen?)
#3386730
Kim_S schreef: zo 29 sep 2019, 17:36 Bestaat energielabel Z? Dat hebben wij dan vast :P

Hier geen isolatie (nergens, ook niet het dak), en overal kieren. Geen centrale verwarming. Nou ja wel half, want zolang we de houtkachel aan hebben worden de radiatoren in de rest van het huis ook wel verwarmd gelukkig. Het is een oude boerderij die wat dat betreft echt wel een upgrade kan gebruiken, maar daar was door 11 jaar lang dubbele woonlasten geen ruimte voor. We hebben wel dubbel glas, van 20 jaar oud, dat was toen vast heel energiezuinig :biggrin2:

En onze voordeur is wel echt dicht als ie dicht is :cool:
(Jemig Sam, dat is toch niet normaal? Je betaalt huur toch? Kun je nergens een klacht indienen?)
Vet! Je hebt een sluitende voordeur! :D ;D
Ik kan een klacht indienen, maar die is voor de papierbak heb ik gemerkt. Ik kan ook niet luchten als ik niet thuis ben. Ze doen er niks aan. Eigenlijk aan niks, als de buurman met zn vriendjes rookt in huis dan staat mijn huis ook blauw.
#3386731
sam28 schreef: zo 29 sep 2019, 18:00 Vet! Je hebt een sluitende voordeur! :D ;D
Ik kan een klacht indienen, maar die is voor de papierbak heb ik gemerkt. Ik kan ook niet luchten als ik niet thuis ben. Ze doen er niks aan. Eigenlijk aan niks, als de buurman met zn vriendjes rookt in huis dan staat mijn huis ook blauw.
Is er dan niet een organisatie hogerop waar je je klacht in kan dienen? Zoals het KIFID klachten behandeld die een bank niet naar behoren heeft afgehandeld. Ik vind jou woning meer dan schandalig tekort schieten en dingen zoals zulke grote kieren en slechte ventilatiemogelijkheden moeten aan te vechten zijn.
#3386735
Als iemand dat weet schrijf ik vandaag nog een brief. Echt hoor.
Het is zo enorm machteloos. We zijn wel bezig geweest met de huurcommissie maar ook met hun uitspraak is bar weinig gedaan. Blijkbaar is mijn ventilatie goed genoeg voor het bouwbesluit. Op zich logisch, met die kieren. :biggrin2:
#3386738
Wij hebben een oud dijkhuisje met aan 1 kant buren (dus een soort 2 onder 1 kap dijkhuis) Het huisje is matig geisoleerd en er is beneden nog oud dubbel glas. De cv staat hier zomer en winter op 15 graden. In de winter gaat de cv alleen wat hoger als de houtkachel uit is. 's winters brandt de houtkachel bijna dagelijks en grotendeels ook de nachten. De cv en houtkachel zijn nog niet aan geweest. Het is momenteel 19 graden in huis. Vanmorgen 17. In Garderen, in de stacaravan is de cv en de pelletkachel ook nog niet aangeweest. Daar warmt de zon het ook nog vlot op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door