Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3385164
Elke dag gaan we in het bos wandelen. De laatste weken kom ik op de paden geregeld uitwerpselen tegen waar nog redelijk onverteerde bessen in zitten. Gezien de hoeveelheid moet het gaan om kleine dieren of eventueel om jonge dieren. En ik ben heel nieuwsgierig over welke dieren dat zou kunnen gaan. Heeft er iemand een idee?
Er zitten reeën. Hebben er altijd al gezeten. Nooit ben ik uitwerpselen op de wandelpaden tegen gekomen.
Er zitten everzwijnen verder in dat bos. Al enkele keren ben ik omgewoelde delen tegen gekomen rond de paden waar ik altijd wandel. Ook toen heb ik geen uitwerpselen gezien. Het zijn wel alleseters en bessen kan je alleen eten als ze er zijn. Het zou dus kunnen dat het van hun biggetjes is. Alleen is er nergens iets omgewoeld. En ook is er niets van de grote varkens te zien. (ik veronderstel dat een beest van meer dan 80 kg grotere hopen legt dan een herdershond)
Hazen zitten er ook, maar dit kan echt niet van hun zijn.

Verder hebben we nog de wolven Naya en Gust en die zijn hier ook ooit gespot. Naya was drachtig. Ze is al een hele tijd niet meer gespot en ook de kleintjes zijn nog nooit gezien. Wolven eten alles, dus ook bessen. En wolven leggen een spoor op kruispunten. Duidelijk zichtbaar op de weg. Om andere dieren af te schrikken. Van alles dat ik kan bedenken denk ik het meeste aan de jonge wolfjes. Ook al kom ik daar in de buurt niets tegen van de volwassen wolven. Tenzij de hopen waarvan ik denk dat het van honden is. De 'gekende' schuilplaats is te ver van hier. De kleintjes kunnen zeker niet zo ver komen. Dat zou dan moeten betekenen dat ze verhuisd zijn.
Volgende keer maak ik een foto en stuur het door naar de website van de wolven.

Maar nu ben ik nieuwsgierig. Heeft er iemand een idee?
Door Chouka
#3385176
Dankjewel Pike en Too. Ik ben gaan googelen met wat jullie schreven. Nu denk ik het meeste aan een boommarter. Een steenmarter is ook een mogelijkheid.
Door Chouka
#3385200
zurca schreef: ma 02 sep 2019, 09:56 Egeltje zou ook kunnen.
die heb ik er nog nooit gezien.

Even googelen leert me dat het die ook niet kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3385213
Chouka schreef: zo 01 sep 2019, 23:44 Dankjewel Pike en Too. Ik ben gaan googelen met wat jullie schreven. Nu denk ik het meeste aan een boommarter. Een steenmarter is ook een mogelijkheid.
Ik bedoelde ook boommarter. Steenmarters maken namelijk latrines.
Door Siberienne
#3385216
pike schreef: di 03 sep 2019, 02:53 Ik bedoelde ook boommarter. Steenmarters maken namelijk latrines.
Oh ja? Bij ons poepen ze altijd op de oprit. Maar ja daar kunnen ze ook niet graven ..
Gebruikersavatar
Door pike
#3385230
Siberienne schreef: di 03 sep 2019, 07:38 Oh ja? Bij ons poepen ze altijd op de oprit. Maar ja daar kunnen ze ook niet graven ..
Dat lees ik toch overal, ook op de site van de zoogdiervereniging. Ik heb ook aardig wat foto's van latrines gezien. Ze kunnen nogal omvangrijk zijn (en stinken) :-X Maar misschien dat ze onderweg zijnde ook wel eens ergens wat neerleggen, geen idee.
Gebruikersavatar
Door pike
#3385272
Chouka schreef: di 03 sep 2019, 21:24 Ik woon in België. Ze zouden nu 3 maanden kunnen zijn, maar werden nog nooit gezien. Moeder Naya ook niet.
Oh jij hebt het over heel andere wolfjes dus. Ik wist niet dat er in België mogelijk ook jonge wolven zijn. Wie weet komen ze nog tevoorschijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door