Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3384598
Sinds een aantal jaren heb ik, alleen in de zomer als heel erg warm is/wordt, last van eczeem op m’n handpalmen... Heb ik weinig last van eigenlijk. Ik gebruik dan bephantem eczeem of een zalfje van dr Vogel (ben de naam kwijt)... de grootste blaasjes prik ik door zodat het sneller opdroogt en minder irriteert...
Nu zijn we afgelopen maandag naar een huisje gegaan in Weert... Na de 1ste nacht had ik bultjes op en onder mn borsten en binnen een dag zaten er ook plekken op mn voeten, bovenkant van mn handen (t/m knokkels), onderarmen en aan 1 kant van mn nek..... op 1 voet jeukt het regelmatig (zit mn slipper op)..... Het ziet er niet uit :-[ ...

Eerst dacht ik aan bedwantsen, maar het lijkt meer op het eczeem zoals op mn handpalmen.... nu is het weekend, dus HA is geen optie... ik wilde eigenlijk maandag de HA bellen..... ik heb er geen last van, maar ik vind het geen gezicht die uitslag/eczeem.... Het is absoluut geen allergische reactie op iets dat ik heb gegeten ofzo, heb geen andere dingen gegeten....

Wie van jullie heeft ook last van eczeem en wat doen jullie eraan??? Maandag HA bellen voor een zalfje of zolang ik er geen last van heb, zo laten?????
Door Anneloog
#3384604
Heb je een bad ter beschikking? Zoja haal havervlokken en maak bad vol lauw/warm water en gooi de havervlokken erin. Ff laten trekken en ga er in liggen. Het verzacht direct. Na badderen niet afdrogen of afspoelen. Gewoon ff uitdruppen. Dit werkt perfect met waterpokken, zware allergieën op de huid. En ook met een ecxeemuitbraak. Verlichting is helaas niet voor een lange tijd maar dat is ook afhankelijk van hoe heftig de uitbraak is. In het klein kan je washandjes vullen met haver en in lauw/warm water leggen. En zo de aangedane huid deppen om te verzachten.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Door src_esther
#3384630
Begrijp ik goed dat het blaasjes zijn? Van 1 a 2 millimeter? Gevuld met vocht?
Ik heb er al een tijd niet echt meer last van gehad maar bij mij kwam het door zonnewarmte en nog erger bij combinatie van zonwarmte en zweet. Vooral handen uitbreidend naar polsen en soms armen, vaak ook voeten uitbreidend naar benen.
Enige dat ik deed was zoveel mogelijk blaasjes kapot maken. En ja, mooi is het niet, maar de troep waar de HA mee kwam wilde ik niet mee smeren...
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3384633
src_esther schreef:Begrijp ik goed dat het blaasjes zijn? Van 1 a 2 millimeter? Gevuld met vocht?
Ik heb er al een tijd niet echt meer last van gehad maar bij mij kwam het door zonnewarmte en nog erger bij combinatie van zonwarmte en zweet. Vooral handen uitbreidend naar polsen en soms armen, vaak ook voeten uitbreidend naar benen.
Enige dat ik deed was zoveel mogelijk blaasjes kapot maken. En ja, mooi is het niet, maar de troep waar de HA mee kwam wilde ik niet mee smeren...
Ja, inderdaad... klinkt wel logisch zoals jij het zegt en zeker omdat ik het alleen in de zomer heb..... maar het rare is, is dat ik er nooit zo’n erge last van heb gehad, terwijl het toch best wel warm is geweest.... ik wacht nog even om te kijken of het vanzelf weggaat.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384634
Klinkt niet als eczeem eigenlijk, maar als warmte uitslag. Is de huid soms ook een beetje warm?

https://www.huidarts.com/huidaandoening ... e-uitslag/

Ik heb er vorig jaar een lelijk cortisone zalfje voor gehad. Dat hielp dan. Maar ik had maar 1 plekje die echt heel pijn deed vandaar die zalf ( En niks wat ik deed hielp), maar jij zit zo te lezen helemaal onder.

Ik heb ook eens een of andere rare reactie gehad, toen zat ik ook helemaal onder de bultjes en jeuk.Ik heb toen van de tuinen een gel met aloe vera en tea tree gesmeerd die koelde lekker en zorgde voor minder jeuk.


Ik zou dan maandag toch naar de huisarts gaan, die kan waarschijnlijk wel vaststellen om welke bultjes , uitslag, warmte uitslag of eczeem het gaat. En wellicht wordt je ook wijzer van wat je wel en niet erop kunt doen.
Mijn warmte uitslag werd alleen erger met allerlei zalfjes juist omdat het dan toch meer verstopt
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3384637
Als het zweet uitslag is, dan hangt het samen met plaatsen waar je zweet. Niet gewoon warmte. Al je bovenop je hand geslapen hebt of zo.

In de plooien zou ik dan gewoon wat talkpoeder aanbrengen. Dat mag gewoon zo vaak als nodig. En voor de andere plaatsen (klinkt misschien vreemd maar goed) een goede luierzalf. Dus geen basis zinkzalf maar iets als Dermocrem of beter. Je hebt er ook zonder rommel (Weleda vb). Of iets dat goed uitdroogt. Dat kan gaan trekken, maar volgens mij geneest dat het beste.
Door src_esther
#3384649
Kaio schreef: za 24 aug 2019, 07:17 Klinkt niet als eczeem eigenlijk, maar als warmte uitslag. Is de huid soms ook een beetje warm?

https://www.huidarts.com/huidaandoening ... e-uitslag/

Ik heb er vorig jaar een lelijk cortisone zalfje voor gehad. Dat hielp dan. Maar ik had maar 1 plekje die echt heel pijn deed vandaar die zalf ( En niks wat ik deed hielp), maar jij zit zo te lezen helemaal onder.

Ik heb ook eens een of andere rare reactie gehad, toen zat ik ook helemaal onder de bultjes en jeuk.Ik heb toen van de tuinen een gel met aloe vera en tea tree gesmeerd die koelde lekker en zorgde voor minder jeuk.


Ik zou dan maandag toch naar de huisarts gaan, die kan waarschijnlijk wel vaststellen om welke bultjes , uitslag, warmte uitslag of eczeem het gaat. En wellicht wordt je ook wijzer van wat je wel en niet erop kunt doen.
Mijn warmte uitslag werd alleen erger met allerlei zalfjes juist omdat het dan toch meer verstopt
Dat vind ik een heel goede tip, beter dan talk of luierzalf.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3384656
pluk schreef: za 24 aug 2019, 12:46 ik smeer op alles wat kriebelt/jeukt/brandt/irriteert de aloe vera gel met oa komkommer van dr organic
deze dus: https://drorganic.co.uk/products/aloe-v ... mber-200ml
was altijd verkrijgbaar bij Holland&Barrett (De Tuinen) maar kan 'm daar niet vinden op de site... :-\
Dat is hetzelfde merk die ik bedoelde, ze hebben dus ook die met tea tree ipv komkommer. Die met tea tree is dan ontsmettender ook
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3384702
Mmmmm... zat vanmiddag 10 minuten stil op de parkeerplaats vh winkelcentrum (kon geen kant op , auto voor slagboom kon er niet door plus nog 5 auto’s voor me), heb geen airco dus raam open en nog windstil ook, zweet droop in mn nek (en verder) en ondertussen dus zo krabben in mn nek (net onder haargrens en mn haar).... sindsdien allemaal bultjes in mn nek :-[ :-\ ...... denk idd zweet reactie/warmte enzo...
Echt... nog nooit zo’n reactie gehad op deze warmte :-\ ....

Wordt die crème waar jullie het over hebben, niet vettig??? Anders ga ik die morgen bij Holland & Barret halen in Leidschenhage, al twijfel ik of die er nog zit aangezien ze aan het verbouwen zijn en een groot deel vd winkels er niet meer is en waarschijnlijk ook niet terug komt... wil liever iets natuurlijks proberen dan een zalfje van de HA (met cortison en/of AB).... Op dit moment jeukt alleen mn nek heel erg, de rest zijn alleen bultjes... op mn handpalmen zitten nu veel korstjes (blaasjes zijn uit zichzelf kapot gegaan), geen jeuk gelukkig....

Edit:
Betrapte mezelf er op, dat ik kort na dit bericht typen, mn muis van mn linkerhand kapot zat te krabben... dus onbewust krab ik toch op plekken waar de van die bultjes zitten :-[ :-\ ....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3384706
CindyMayella schreef: za 24 aug 2019, 21:05 Mmmmm... zat vanmiddag 10 minuten stil op de parkeerplaats vh winkelcentrum (kon geen kant op , auto voor slagboom kon er niet door plus nog 5 auto’s voor me), heb geen airco dus raam open en nog windstil ook, zweet droop in mn nek (en verder) en ondertussen dus zo krabben in mn nek (net onder haargrens en mn haar).... sindsdien allemaal bultjes in mn nek :-[ :-\ ...... denk idd zweet reactie/warmte enzo...
Echt... nog nooit zo’n reactie gehad op deze warmte :-\ ....

Wordt die crème waar jullie het over hebben, niet vettig??? Anders ga ik die morgen bij Holland & Barret halen in Leidschenhage, al twijfel ik of die er nog zit aangezien ze aan het verbouwen zijn en een groot deel vd winkels er niet meer is en waarschijnlijk ook niet terug komt... wil liever iets natuurlijks proberen dan een zalfje van de HA (met cortison en/of AB).... Op dit moment jeukt alleen mn nek heel erg, de rest zijn alleen bultjes... op mn handpalmen zitten nu veel korstjes (blaasjes zijn uit zichzelf kapot gegaan), geen jeuk gelukkig....
Aloë vera gel is niet vettig.
H&B zit nog steeds in Leidsenhage.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3384710
En anders in Nootdorp of Zoetermeer
Allemaal open om 12 uur op zondag

Succes er mee, hopelijk gaan de smeerseltjes helpen, want het blijft nog wel even warm ben ik bang
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door