Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3385196
Ook al hebben die wespen geen nut meer voor het nest dan hebben ze toch nog nut voor de natuur. Ze ruimen op en worden zelf gegeten. Wij zijn al niet zo van die buiteneters maar in de wespentijd eten we dan in elk geval binnen. Toen het zo vreselijk warm was en de wespen natuurlijk ook vreselijke dorst hadden lagen ze met tientallen tegelijk op de randen van de waterschalen die ik in de tuin heb staan te drinken. Een fascinerend gezicht.
Ik ben zelf akelig allergisch voor insectenbeten en -steken, krijg zelfs ontstekingen en koorts van muggensteken, een steek van een wesp is levensgevaarlijk. Toch ben ik niet vreselijk bang, wel erg voorzichtig. We hebben pas een nest laten verdelgen omdat dat in de spouwmuur zat en de wespen ook naar binnen kwamen, dat vond ik naar om te laten doen maar het was niet anders.
Enne, zo'n wespenzak.......vergeet het maar! Voor het nest dat wij hadden hing een wespenzak. Dat maakte dus geen zak uit!! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3385232
Laika schreef: ma 02 sep 2019, 12:31 De wespendieven kunnen hier komen stelen :biggrin2: We hebben honderden wespen bij de fruitbomen. Ze zijn gelukkig niet agressief.
Wespendieven roven de nesten leeg. Ze gaan niet op wespen jagen in de boomgaard. Zou wel een mooi gezicht zijn!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3385461
Ik kom met name dode wespen tegen in huis dit jaar. En dat zonder dat ik ze heb zien vliegen :???:
Maarja, binnen is dan ook niets te eten voor ze
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door