Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3384535
Ik gebruik ook een deo uit een potje, van de dm
https://www.dm.de/greendoor-greendoor-d ... 76929.html
Ik heb ontzettend weinig nodig, mijn oksels zijn van nature ook heel veel minder gaan ruiken. Ik hoef maar 1x per dag aan te brengen, dus ook als ik daarna sport en douche hoef ik het niet opnieuw aan te brengen, ik ruik gewoon minder. En er zijn dagen dat ik zelfs niks gebruik :o
En gedoe vind ik het niet, ik spatel er met een lepeltje een minuscuul dotje uit welke ik vervolgens tussen mijn vinger ff k paar seconden) laat smelten voor ik het aanbreng en voila klaar voor de hele dag!

Die tandpasta heb ik ook wel eens in gebruik, die is echt fijn! En "lekker".

Wat bij mij echt geholpen heeft tegen gevoelige tanden is gewoonweg 1x per jaar of eerder anderhalf jaar naar de mondhygiënist ( ok daar krijg je toch fluoride binnen, maar voor de rest "zandstralen" ze je tandvlees met iets van zout) Mijn tandvlees is daardoor beter aansluitend geworden, teruggegroeid over de tand, en dus geen gevoelige tanden meer.
Verder gebruik ik vaak tandpasta's zonder fluoride en geen last van gaatjes of commentaar bij de tandarts ;)



En wat je echt moet hebben :g:
Robotstofzuiger :D
Airco op de slaapkamer :biggrin2:
Newfies

Uhm wacht betaalbare dingen, eh....
#3384544
Siberienne schreef: vr 23 aug 2019, 10:38 ik ben heel gelukkig met dit beloningstasje: https://www.dierapotheker.nl/Hond/257-S ... belongings&

Snel toegankelijk,valt niks uit als je het op de kop houdt, geen vetvlekken meer in mijn kleren en makkelijke schoon te maken. Ik heb 'm nu denk ik al ruim een jaar en nog steeds prima in vorm
Oh wow, dat ziet er super uit, die wil ik ook!
#3384579
kiara schreef: vr 23 aug 2019, 06:44 Die deo ga ik straks bij Appie even kijken nooit van gehoord. En die tandpasta zonder fluoride krijg je dan niet eerder gaatjes :???: want ik heb al zo slecht gebit ondanks dat ik 2 x per dag poets en tandenstokers gebruik en Elmex groen voor gevoelige tanden.

Erg leuk topic ;)
Ik poets inmiddels ongeveer 10 jaar zonder fluor denk ik, en ik heb zeker niet meer gaatjes dan voorheen :)
Ml ook niet.
We gaan wel jaarlijks naar de mondhygiëniste om tandsteen te laten verwijderen.

Rageren is erg belangrijk volgens onze tandarts/mondhygiëniste. Flossen en stokeren schijnt minder goed te werken.
#3384580
Lizzy schreef: vr 23 aug 2019, 07:34 Toch denk ik niet dat het de fluoride is. Na 1 week gebruik te hebben gemaakt van Weleda, moest ik huilen van de pijn in mijn gebit :-X
:o
Welke soort was dat dan?

Geen idee waar het precies aan ligt, maar vroeger verging ik van de pijn bij warm of koud eten en drinken, en nu niet meer.
Ik heb over de jaren verschillende natuurlijke merken geprobeerd en op het moment gebruiken we Weleda calendula. Werkt voor ons top :)
#3384711
Kaio schreef: vr 23 aug 2019, 09:29 Ik gebruik ook een deo uit een potje, van de dm
https://www.dm.de/greendoor-greendoor-d ... 76929.html
Ik heb ontzettend weinig nodig, mijn oksels zijn van nature ook heel veel minder gaan ruiken. Ik hoef maar 1x per dag aan te brengen, dus ook als ik daarna sport en douche hoef ik het niet opnieuw aan te brengen, ik ruik gewoon minder. En er zijn dagen dat ik zelfs niks gebruik :o
En gedoe vind ik het niet, ik spatel er met een lepeltje een minuscuul dotje uit welke ik vervolgens tussen mijn vinger ff k paar seconden) laat smelten voor ik het aanbreng en voila klaar voor de hele dag!

Die tandpasta heb ik ook wel eens in gebruik, die is echt fijn! En "lekker".

Wat bij mij echt geholpen heeft tegen gevoelige tanden is gewoonweg 1x per jaar of eerder anderhalf jaar naar de mondhygiënist ( ok daar krijg je toch fluoride binnen, maar voor de rest "zandstralen" ze je tandvlees met iets van zout) Mijn tandvlees is daardoor beter aansluitend geworden, teruggegroeid over de tand, en dus geen gevoelige tanden meer.
Verder gebruik ik vaak tandpasta's zonder fluoride en geen last van gaatjes of commentaar bij de tandarts ;)



En wat je echt moet hebben :g:
Robotstofzuiger :D
Airco op de slaapkamer :biggrin2:
Newfies

Uhm wacht betaalbare dingen, eh....
Als mijn importeur weer gaat om te importeren: ga ik deze zeker proberen :biggrin2: !

En ik wil ook airco op de slaapkamer! Eerst zonnepanelen :biggrin2:
#3384712
Eef+doggies schreef: vr 23 aug 2019, 14:15 :o
Welke soort was dat dan?

Geen idee waar het precies aan ligt, maar vroeger verging ik van de pijn bij warm of koud eten en drinken, en nu niet meer.
Ik heb over de jaren verschillende natuurlijke merken geprobeerd en op het moment gebruiken we Weleda calendula. Werkt voor ons top :)
Ik ben begonnen met Plantentandpasta. Dat zou voor gevoelige tanden zijn. Drama. Na 2 dagen had ik gewoon 7x24 uur pijn in mijn mond. Calendula ook geprobeerd. Kindertandpasta geprobeerd. En toen weer gauw Zendium voor gevoelige tanden gaan gebruiken. Maar ja, die fluor he.... Tot ik deze tegen kwam!
#3384865
Lizzy schreef: di 27 aug 2019, 11:54 Ik heb even zitten kijken maar volgens mij heb je daar weinig aan als je veel bestrating hebt liggen he?
Dan zou hij hooguit handig zijn als je veel blad of snoeiafval op te ruimen hebt.
Wij hebben hier best wel wat fruit- en notenbomen staan. Vorige week heb ik daarmee 3 volle kruiwagens valfruit opgeschept (en het oogstseizoen moet nog beginnen ::) ). Ik zou niet weten waar ik dat anders mee had moeten doen! Ook heel fijn van het ding is, dat het nauwelijks iets weegt. Het zou anders voor mij niet te doen zijn.
#3384872
Lizzy schreef: zo 25 aug 2019, 08:04 Als mijn importeur weer gaat om te importeren: ga ik deze zeker proberen :biggrin2: !

En ik wil ook airco op de slaapkamer! Eerst zonnepanelen :biggrin2:
20190823_135313.jpg
20190823_135313.jpg (2.06 MiB) 1413 keer bekeken
Voor als je importeur weer gaat ;D
Geen strohaar en ook geen vet haar.
Ruikt heerlijk

Ps is gewoon koud op onze slaapkamer ;) :cold:
#3384877
Kaio schreef: di 27 aug 2019, 14:05 20190823_135313.jpg
Voor als je importeur weer gaat ;D
Geen strohaar en ook geen vet haar.
Ruikt heerlijk

Ps is gewoon koud op onze slaapkamer ;) :cold:
Ik heb al vaker shampoo geprobeerd maar tot nu toe bevielen ze niet echt. Ik ga deze dan toch maar proberen, dank voor de tip!

p.s., heerlijk! Onze slaapkamer is vreselijk. Gelukkig koelt het 's avonds behoorlijk af. Ik ben al aan het sparen voor een airco boven :biggrin2: . Beneden in de woonkamer is het Goddelijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door