Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3384087
Ventje van me, hoe kon het nou zo snel zo fout gaan? :'( Je had nog minstens tien jaar bij ons moeten blijven. :'( Je was zo lief, zo sociaal, zo grappig. Zo mooi en zo lekker zacht, met dat konijnenvachtje van je. Door diezelfde prachtige vacht zag ik pas laat dat je erg was afgevallen. Je was nooit een grote eter, maar ineens kwam ook het kleine beetje dat je naar binnen werkte steeds weer naar buiten. Een bezoek aan de dierenarts leverde in eerste instantie geen bijzonderheden op: bloed goed, schildklier goed, hart goed, alle organen goed. Totdat hij met een camera in je maagje wilde kijken en niet verder kwam dan de maagmond. Daar ergens zat een blokkade die verhinderde dat het voedsel in je maag terechtkwam. Wat moet je een honger hebben gehad de laatste weken. Je wilde zo graag eten maar het kwam steeds weer omhoog.
We konden niets anders meer voor je doen dan je vanuit de narcose te laten gaan. :'(

20180113_121901 (2).jpg
20180113_121901 (2).jpg (332.67 KiB) 1801 keer bekeken

Drie jaar geleden klopte Sven ineens bij ons aan - letterlijk bijna. Ik hoorde ke-beng ke-beng buiten, en toen ik uit het raam keek, zag ik een piepklein katje dat wanhopig probeerde tegen het gaas van de kattenren omhoog te springen. In de ren stond een schaaltje eten en daar wilde hij naartoe.
Het moet ergens in maart geweest zijn, het was nog winter en er lag sneeuw. Natuurlijk zette ik meteen een schaaltje voer voor hem neer, en toen ik de volgende dag keek, was het leeg. De daaropvolgende weken zette ik het voer in de schuur neer, samen met een warm mandje en wat dekens, en hoewel hij hem in het begin meteen smeerde wanneer ik binnenkwam, leerde hij al snel mijn fluitje te associëren met voedsel. Toen hij niet meer wegrende maar steeds dichter bij me in de buurt bleef, duurde het niet lang meer of ik kon hem aaien. We waren meteen verliefd op elkaar. Het bleek een katertje te zijn, volwassen maar klein als een kitten (ongetwijfeld door het lange zwerven voordat hij bij ons aanklopte), niet gecastreerd, niet gechipt of getatoeëerd, met een plakkaat vervilte vacht van 2 cm dik op zijn rug. Ik nam hem mee naar de dierenarts, liet hem castreren en scheren, en noemde hem Sven - een naam passend bij een stoere Zweedse viking.

Want stoer was hij. Hij was nergens bang voor. Ik zal nooit die keer vergeten dat we met de honden aan het wandelen waren, met de drie katten in ons kielzog, toen de buurman eraan kwam gereden met de tractor. Vaya en Sokjes schoten meteen diep het bos in, maar Sven sprong niet verder dan de berm en bleef daar zitten kijken. De buurman stopte, zette de tractor uit en sprong uit de cabine om een praatje met ons te maken. De deur van de cabine stond nog open, en jawel: hop hop hop, daar zat Sven al op de bestuurdersstoel.

Ik vermoed dat hij op die manier ook aan het zwerven is geraakt, dat hij ooit in een openstaande auto is gesprongen en ongewild is meegelift, ver van huis. Gezien zijn ongekend sociale karakter kan het niet anders of hij is bij en met mensen opgegroeid, mensen die zo goed voor hem waren dat hij ook na lange tijd zwerven die liefde nog wist te retourneren aan zijn nieuwe baasjes, door middel van eindeloos spinnen en kopjes geven en knuffelen. Ergens in Zweden moet iemand tranen met tuiten hebben gehuild toen Sven op een dag niet meer thuiskwam.

Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Het enige wat ik zeker weet is dat er momenteel in Zweden iemand iedere dag tranen met tuiten huilt omdat Sven nooit meer zal spinnen, kopjes geven en knuffelen. :'(

Vaarwel lieve Svenneman, het zal voor altijd pijn doen dat je maar zo kort bij ons mocht zijn.

20190109_190920 (2).jpg
20190109_190920 (2).jpg (452.26 KiB) 1800 keer bekeken
#3384089
Heel veel sterkte Anne.
Je hebt, meermaals, alles uit de kast getrokken voor hem en in twijfel er niet aan dat hij van elke seconde bij jullie ontzettend genoten heeft.
Het is niet fair dat het niet langer mocht duren, maar hij heeft wel echt geleefd. Ten volle.

Vaarwel Sven, kleine stoere viking. Ondeugende hartendief.
#3384092
Ach Anne toch, wat verschrikkelijk verdrietig zo snel afscheid te moeten nemen van je prachtige man. Het doet me denken aan onze Janouk, ook bloed en alles goed, periode van slecht eten / niet willen eten Bij hem uiteindelijk een grote tumor in de darm net na de maag. Wij hebben hem toen ook niet meer wakker laten worden uit de narcose. Dat soort dingen zie je niet aan de buitenkant en kun je niet weten. Troost jezelf met de gedachte dat jullie hem in ieder geval een hele mooie en veilige tijd bij jullie hebben kunnen geven. Al was die tijd dan ook veel te kort..
#3384093
Pffff... :'(

Lieve mooie dappere Sven. Zelfs Atz was niet eng genoeg, je liep de eerste keer zo op hem af om kennis te maken, en Atz was zo overdonderd dat hij zich per ongeluk gedroeg :biggrin2:

Het was fijn je gekend te hebben, en ook wij gaan je missen, al was je niet onze kat... De meiden waren ook gek op je, met je zachte knuffelvacht.

Goede reis ventje :-* :'(
#3384098
Kim_S schreef: vr 16 aug 2019, 14:06 Pffff... :'(

Lieve mooie dappere Sven. Zelfs Atz was niet eng genoeg, je liep de eerste keer zo op hem af om kennis te maken, en Atz was zo overdonderd dat hij zich per ongeluk gedroeg :biggrin2:

Het was fijn je gekend te hebben, en ook wij gaan je missen, al was je niet onze kat... De meiden waren ook gek op je, met je zachte knuffelvacht.

Goede reis ventje :-* :'(


Geweldig was dat inderdaad, die what the actual f*ck?!-blik van Atz toen Sven ijskoud op hem af stiefelde. :smitten:

Sven wandelde ook altijd zonder blikken en blozen een kamer vol luidruchtig bezoek binnen. Aandachttrekker. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door