Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3382452
MarijeEnBoomer schreef:Mn eigen nagel topic :smitten:

Ja goed he?!! Volgens mij was je daar aan toe :cool: :biggrin2:
Maar het is een soort gedeelde obsessie met Liz dus die mag ook in de titel ;D
U vraagt, wij draaien :P
Wat voor mij echt een eye opener was was de andere manier van nagels knippen. ACL zoals ze het in die Facebook groep noemen. Ik zal even kijken of ik wat documenten daarvan hier kan posten.
Bedankt voor de info! Ik ga op zoek naar zo'n nagelschaar waar je het over had en zal mij aanmelden op de facebookgroep!
Door Cathelijn
#3382466
Ik ga ook aan de studie, heb bij alle Artesiens problemen gehad met nagelknippen. Die hebben flinke klauwen. En dan is Ilan ook nog aan zijn pootje geopereerd en heeft hij nagels die wel eens helemaal afscheuren. Lekker trauma dus.
Ik hoop het eindelijk eens beter en korter te krijgen en daarmee ook de kans op afscheuren te verkleinen.
Door Lizzy
#3382492
Cathelijn schreef:Ik ga ook aan de studie, heb bij alle Artesiens problemen gehad met nagelknippen. Die hebben flinke klauwen. En dan is Ilan ook nog aan zijn pootje geopereerd en heeft hij nagels die wel eens helemaal afscheuren. Lekker trauma dus.
Ik hoop het eindelijk eens beter en korter te krijgen en daarmee ook de kans op afscheuren te verkleinen.
Ik had met mijn Basset Whoofer ook nagel problemen. Toen zij bij mij kwam waren haar nagels zoooo lang dat ik er echt een rolberoerte van kreeg. Maar knippen vond ze geen humor. Ik begon met vijlen en daarna ging ik dremelen. Zo hield ik haar nagels goed bij.
Door zurca
#3382493
Lizzy schreef: Ik begon met vijlen
Dat vijlen, bereikte je daar ook echt wat mee of was dat meer ter training?
Met een gewone nagelvijl mag ik inmiddels Pippa haar nagels even aanraken/kort vijlen.
Door Lizzy
#3382499
zurca schreef:Dat vijlen, bereikte je daar ook echt wat mee of was dat meer ter training?
Met een gewone nagelvijl mag ik inmiddels Pippa haar nagels even aanraken/kort vijlen.
Ik had een vijl van de bouwmarkt. Ideaal ding. Daar kon ik ook echt d'r nagels korter mee maken. Ik heb het nooit meer kunnen vinden, zo'n ding. En ik heb 'm ooit een keer uitgeleend, nooit meer terug gekregen dus dat was einde vijl verhaal. Maar het was ook voor de training. Op het laatst pakte ik de vijl en ging Whoofer al op haar rug liggen.
Door Lizzy
#3382503
zurca schreef:Een vijl van de bouwmarkt?! Hahaha....
Ik zal er toch eens naar kijken als ik weer in de bouwmarkt ben. ;)
Ja echt serieus! Want met een mensennagelvijl duurt het gewoon te lang. En serieus dat ineens het merk me te binnen schiet! Het was een Sandvic. En hij zag eruit zoals dat onderste ding op deze foto:

Afbeelding

Mij is het helaas niet meer gelukt om deze te vinden, bij geen enkele bouwmarkt, ook niet op Internet.
Door eelke
#3382506
Je zou misschien ook nog naar paarden-hoef-vijlen kunnen kijken? Degene die ik gezien heb waren best groot, maar wellicht zijn die er ook in veel verschillende maten.
#3382508
Ik heb alleen geprobeerd om een foto te maken van het knippen van de nagels van B.
Dat lukt dus niet alleen maar zo kan je wel zien dat B er ook super enthousiast over is.
En je kan mooi zien waarom ze het confetti noemen met knippen. Dit zijn nog best grote confetti’s
1A9A2A1E-4749-4405-A6A3-585D5274A087.jpeg
1A9A2A1E-4749-4405-A6A3-585D5274A087.jpeg (1.98 MiB) 1756 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door