Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3383267
Ronald schreef: wo 07 aug 2019, 11:55 Even wennen aan de nieuwe layout. Maar dat moet gaan lukken.
Scheelt wel dat de letters een stuk groter zijn geworden (wordt er actief rekening gehouden met oudere ogen?).

De "bediening" is ook wat anders geworden. Weer even zoeken waar de knoppen zitten.

Voor de rest: Petje af, Jeff!
Dank je Ronald! Alles is groter omdat het een mobile-first design is. Dus in eerste instantie ontworpen voor mobiele gebruikers, waardoor alles voor desktop gebruikers een beetje uitvergroot is. Dat komt omdat ondertussen 70% van de gebruikers op mobiel zitten, 12% op de tablet en maar 18% op een PC. En die grote letters kan geen kwaad voor onze ouwe ogen. ;D
#3383268
src_esther schreef: wo 07 aug 2019, 08:28 Ik zag deze SITESPLAT_BIRTHDAYS waar ook meteen een css probleempje zit, in elk geval op mobiel.
Dank je! Dat zijn nog een paar ontbrekende vertaalteksten. Die ga ik even zoeken. Dan is waarschijnlijk het css probleem ook opgelost.
#3383269
Ronald schreef: wo 07 aug 2019, 11:57 Oh... en ik kan mijn zojuist geplaatste bericht niet meer bewerken... Wilde nog even een regeltje toevoegen, maar dat lukt dus niet. Nu weet ik niet meer of dat ook in de vorige versie al zo was, maar volgens mij kon ik een bepaalde tijd en in elk geval zolang er geen nieuw antwoord was geplaatst nog wijzigen? Of ben ik abuis met een ander forum?

En in het overzicht is het iets minder duidelijk geworden welke onderwerpen nieuwe berichten bevatten. In het oude overzicht was de titel van een onderwerp met ongelezen berichten vet.
Ik heb op het oude forum gekeken en daar staat de tijd dat je een bericht nog kon wijzigen ook op 0. Ik zal even met Lizzy overleggen of ze dat wil instellen op bijv. 1 minuut.
#3383270
Ina schreef: wo 07 aug 2019, 12:18 Ik ontdek nu (op het mega grote scherm op mijn werk ::) ) dat als je op het icoontje van de notificaties tikt en ze uitklappen er in de al gelezen topics en hééééééééééééééle vage tag (een V in de zin van aangevinkt) staat
Maar die zie je (ik in iedergeval) dus alleen met optimaal licht en groot beeld.

Voor mij was het kleurverschil zoals het voorheen was een stuk duidelijker
Ik zit dus ook op zo'n groot licht scherm, vandaar dat ik het wel goed zie maar veel mensen dus niet. Ik ga die kleuren duidelijker maken.
#3383271
Laat maar liever op 0 staan. Ik kon volgens mij mijn berichten wel wijzigen dus zit het ergens anders. Volgens mij is de tips toch wel lekker dan 1 minuut?

Edit: yep. Kan gewoon wijzigen.
Edit #2: ook na een minuut nog.

Een minuut is echt te kort om nog wat te wijzigen. Zeker als je de laatste post bent.
Laatst gewijzigd door Rik01 op wo 07 aug 2019, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
#3383272
Ina schreef: wo 07 aug 2019, 12:18 Ik ontdek nu (op het mega grote scherm op mijn werk ::) ) dat als je op het icoontje van de notificaties tikt en ze uitklappen er in de al gelezen topics en hééééééééééééééle vage tag (een V in de zin van aangevinkt) staat
Maar die zie je (ik in iedergeval) dus alleen met optimaal licht en groot beeld.

Voor mij was het kleurverschil zoals het voorheen was een stuk duidelijker
Waar dan? :???:
#3383274
Rik01 schreef: wo 07 aug 2019, 12:53 Laat maar liever op 0 staan. Ik kon volgens mij mijn berichten wel wijzigen dus zit het ergens anders. Volgens mij is de tips toch wel lekker dan 1 minuut?

Edit: yep. Kan gewoon wijzigen.
Edit #2: ook na een minuut nog.

Een minuut is echt te kort om nog wat te wijzigen. Zeker als je de laatste post bent.
Oh nou snap ik hem. Als het op 0 staat dan is het onbeperkt. Ik dacht juist dat dat betekende helemaal niet te wijzigen. Dan laat ik het zo.
#3383280
Jeff schreef: wo 07 aug 2019, 12:35 De "alternatief" kleur is te licht. Dat is dus dat licht-geel wat de achtergrondkleur is van quotes, van de paginanummer, van ongelezen berichten, enz. Dus overal waar er hier geklaagd wordt over kleuren die onduidelijk zijn is dezelfde gele kleur. Die ga ik straks vervangen met iets donkerders want ik denk dat de meeste mensen hun scherm donkerder hebben staan als ik waardoor dat minder goed te zien is. Bij mij staat het standje bouwlamp dus ik zie het wel.
Ja dat maar het is ook de positie van de tekst en de quote die anders is en minder handig/duidelijk. Maar goed, dat went misschien wel (misschien kan ik ook niet goed duidelijk maken wat ik bedoel hoor).
#3383282
Lizzy schreef: wo 07 aug 2019, 13:46 Ja dat maar het is ook de positie van de tekst en de quote die anders is en minder handig/duidelijk. Maar goed, dat went misschien wel (misschien kan ik ook niet goed duidelijk maken wat ik bedoel hoor).
Ik begrijp wat je bedoelt. Eerder zat er een soort margin (ter grote van een wit-regel) onder je eigen tekst of boven de gequote tekst, die is nu weg.
#3383286
src_esther schreef: wo 07 aug 2019, 14:13 Ik begrijp wat je bedoelt. Eerder zat er een soort margin (ter grote van een wit-regel) onder je eigen tekst of boven de gequote tekst, die is nu weg.
Juist. Dit is beter uitgelegd. Dank je. En dat is dus niet als je gewoon 1 stukje tekst quote, zoals wij nu doen bij elkaar. Het is als je tekst in meerdere quote vlakken verdeeld.
#3383287
Jeff schreef: wo 07 aug 2019, 12:59 Deze vinkjes:

Afbeelding

Maar je moet dus wel kennelijk je scherm heel licht hebben staan om het te zien.
OH, die zie ik niet... :(
Zelfs niet als ik het zo licht zet dat ik hoofdpijn krijg. Ik kijk mobiel, misschien scheelt dat?

En de quote's vind ik, los van die ontbrekende witregel, wel moderner, chic'er en aangenamer ogen. :biggrin2:
Met die fancy '-tekens in de hoeken. Nice!

Maar goed, die witregel kan ik ook wel volgen.

Ik heb nog een vraagje. Vroeger kon je bovenaan de pagina ook naar een andere pagina klikken. Nu kan dat enkel onderaan. Is dat een bewuste keuze? Want ik heb het al gemist. :P
#3383289
Lizzy schreef: wo 07 aug 2019, 14:51 Juist. Dit is beter uitgelegd. Dank je. En dat is dus niet als je gewoon 1 stukje tekst quote, zoals wij nu doen bij elkaar. Het is als je tekst in meerdere quote vlakken verdeeld.
Ja ik wist dat er wat mis was met de quotes maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik zag op het forum forum heel veel mensen erover klagen en er is zelfs iemand die een extensie voor het forum heeft gemaakt om het op te lossen.

Ik zet het op mijn to-do lijst en ik kijk wat ik kan doen.
#3383290
pearlsofpassion schreef: wo 07 aug 2019, 14:54 OH, die zie ik niet... :(
Zelfs niet als ik het zo licht zet dat ik hoofdpijn krijg. Ik kijk mobiel, misschien scheelt dat?
Nee op mobiel is er inderdaad helemaal niks te zien. Ik ga dat aanpassen.

pearlsofpassion schreef: wo 07 aug 2019, 14:54 Ik heb nog een vraagje. Vroeger kon je bovenaan de pagina ook naar een andere pagina klikken. Nu kan dat enkel onderaan. Is dat een bewuste keuze? Want ik heb het al gemist. :P
Nee hoor, zo zit deze design gewoon in elkaar maar we kunnen het aanpassen zoveel we willen. Ik ga die onderaan veranderen zodat je het meteen ziet en niet eerst op Opties hoeft te klikken. Dan zet ik het meteen weer bovenaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door