Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3381517
Bij het lezen van dit topic ben ik geloof ik opeens heel blij om 50+ te zijn en ik me niet meer druk hoef te maken over 'pissen over je cup en handen' 'bloed tot op je ellebogen' 'overstromende cups' 'schoonmaken van crime scene na toiletbezoek' :biggrin2:


@Tom ..... het is eigenlijk toch een prima barfplaats topic ....als je staat te portioneren/voeren krijg je zo ongeveer dezelfde taferelen toch ::) (bloed tot op je ellebogen, schoonmaken van een crime scene......) ;D
Door Lizzy
#3381551
Ina schreef:Bij het lezen van dit topic ben ik geloof ik opeens heel blij om 50+ te zijn en ik me niet meer druk hoef te maken over 'pissen over je cup en handen' 'bloed tot op je ellebogen' 'overstromende cups' 'schoonmaken van crime scene na toiletbezoek' :biggrin2:


@Tom ..... het is eigenlijk toch een prima barfplaats topic ....als je staat te portioneren/voeren krijg je zo ongeveer dezelfde taferelen toch ::) (bloed tot op je ellebogen, schoonmaken van een crime scene......) ;D
Veeg mij maar op hoor :2funny: :2funny: :2funny:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3381583
Ina schreef:Bij het lezen van dit topic ben ik geloof ik opeens heel blij om 50+ te zijn en ik me niet meer druk hoef te maken over 'pissen over je cup en handen' 'bloed tot op je ellebogen' 'overstromende cups' 'schoonmaken van crime scene na toiletbezoek' :biggrin2:


@Tom ..... het is eigenlijk toch een prima barfplaats topic ....als je staat te portioneren/voeren krijg je zo ongeveer dezelfde taferelen toch ::) (bloed tot op je ellebogen, schoonmaken van een crime scene......) ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door src_esther
#3381584
Ina schreef:Bij het lezen van dit topic ben ik geloof ik opeens heel blij om 50+ te zijn en ik me niet meer druk hoef te maken over 'pissen over je cup en handen' 'bloed tot op je ellebogen' 'overstromende cups' 'schoonmaken van crime scene na toiletbezoek' :biggrin2:


@Tom ..... het is eigenlijk toch een prima barfplaats topic ....als je staat te portioneren/voeren krijg je zo ongeveer dezelfde taferelen toch ::) (bloed tot op je ellebogen, schoonmaken van een crime scene......) ;D
Een bloedbad is het eigenlijk alleen maar bij een voller dan vol cup en dan nog zit het alleen op vingers en hand, de reden dat ik dag 2 liever tampons gebruik en ook dan heb ik weleens bloed op mijn hand.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3381589
Ina schreef:Bij het lezen van dit topic ben ik geloof ik opeens heel blij om 50+ te zijn en ik me niet meer druk hoef te maken over 'pissen over je cup en handen' 'bloed tot op je ellebogen' 'overstromende cups' 'schoonmaken van crime scene na toiletbezoek' :biggrin2:


@Tom ..... het is eigenlijk toch een prima barfplaats topic ....als je staat te portioneren/voeren krijg je zo ongeveer dezelfde taferelen toch ::) (bloed tot op je ellebogen, schoonmaken van een crime scene......) ;D
:2funny: :2funny: :2funny:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3381591
src_esther schreef:Een bloedbad is het eigenlijk alleen maar bij een voller dan vol cup en dan nog zit het alleen op vingers en hand, de reden dat ik dag 2 liever tampons gebruik en ook dan heb ik weleens bloed op mijn hand.
Je weet niet hoe "handig" de anderen zijn he :P ;D
Door frodo quin
#3382254
Ik heb het nog nooit durven proberen. Het idee spreekt me aan, ik heb mijn regels lang, maar niet echt hevig en mijn huid vind maandverband niet zo leuk, maar tampons lukten ook niet, want die voel ik zitten en duw ik eruit. Ik ga er van uit dat ik een mooncup dus ook ga voelen zitten en mijn bekkenbodemspieren het er ook niet mee eens gaan zijn.

Is er iemand die hetzelfde probleem had met tampons, maar met de mooncup niet?
#3382267
Ik voel tampons alleen als ze niet goed en diep genoeg ingebracht zijn. Ik manouvreer ze echt onder m'n baarmoedermond door tot helemaal achteraan en dan voel ik ze niet. Vandaar dat die zonder inbrenghuls echt niet gaan, die vallen er gewoon meteen terug uit, hoe ver ik ze ook probeer te duwen.

Cups had ik nog nooit van gehoord voor dit topic.

Maandverbanden van Always verdraag ik trouwens ook niet. Andere merken wel.
Door hannabelgje
#3382327
frodo quin schreef:Ik heb het nog nooit durven proberen. Het idee spreekt me aan, ik heb mijn regels lang, maar niet echt hevig en mijn huid vind maandverband niet zo leuk, maar tampons lukten ook niet, want die voel ik zitten en duw ik eruit. Ik ga er van uit dat ik een mooncup dus ook ga voelen zitten en mijn bekkenbodemspieren het er ook niet mee eens gaan zijn.

Is er iemand die hetzelfde probleem had met tampons, maar met de mooncup niet?
Ik gebruik daarom wasbaar maandverband. Dat is echt fantastisch. Een deel heb ik zelf genaaid en een deel gekocht op aliebaba.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door src_esther
#3382356
frodo quin schreef:Ik heb het nog nooit durven proberen. Het idee spreekt me aan, ik heb mijn regels lang, maar niet echt hevig en mijn huid vind maandverband niet zo leuk, maar tampons lukten ook niet, want die voel ik zitten en duw ik eruit. Ik ga er van uit dat ik een mooncup dus ook ga voelen zitten en mijn bekkenbodemspieren het er ook niet mee eens gaan zijn.

Is er iemand die hetzelfde probleem had met tampons, maar met de mooncup niet?
Allereerst, Mooncup is een merk, er zijn veel meer merken en soorten menstruatiecups.
Als je heel sterke bekkenbodemspieren hebt, zijn daar ook menstruatiecups voor. Het merk MeLuna heeft bijvoorbeeld een Sports-versie.
Ik heb mijn cup besteld bij Cute Cotton, zij hebben heel veel verschillende merken en heel veel informatie. Ze verkopen ook wasbaar maandverband.
pearlsofpassion schreef:Ik voel tampons alleen als ze niet goed en diep genoeg ingebracht zijn. Ik manouvreer ze echt onder m'n baarmoedermond door tot helemaal achteraan en dan voel ik ze niet. Vandaar dat die zonder inbrenghuls echt niet gaan, die vallen er gewoon meteen terug uit, hoe ver ik ze ook probeer te duwen.

Cups had ik nog nooit van gehoord voor dit topic.

Maandverbanden van Always verdraag ik trouwens ook niet. Andere merken wel.
Bij een menstruatiecup kan dat niet, die moet namelijk met de opening voor de baarmoedermond zitten, anders krijg je lekkage.
Door src_esther
#3382384
pearlsofpassion schreef:Ja tuurlijk, maar moet het daar ook? Of blijft die zowiezo beter zitten?
Als je de goede maat en zachtheid/stugheid hebt, blijft de cup op de juiste plek. Soms heb ik dat de cup na een nacht in bed iets verder omhoog over de baarmoedermond is geschoven. Het verwijderen is dan iets lastiger, maar prima te doen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3382420
Pop, hou er rekening mee dat je meerdere keren bent bevallen. Hierdoor hangt je baarmoeder tijdens (en wellicht ook vlakvoor) je menstruatie echt wel een stukje lager dan bij vrouwen die nog een schattig ongerept peertje hebben als baarmoeder. Dat in combinatie met een grotere baarmoeder, omdat er vaker volgroeide baby's in hebben gezeten, kan het best wel een stuk lastiger zijn om de juiste maat te vinden. Een grotere baarmoeder heeft iedere maand ook meer baarmoederslijm etc (de 'wand' die je aanmaakt om een bevruchte eicel in te laten nestelen en iedere maand als menstruatie wordt afgestoten), dus meer bloed etc.
Het is niet voor niets dat een pessarium (anticonceptiemiddel wat redelijk uit de mode is, en niet voor niets) altijd werd opgemeten ipv one size fits all.

Zwanger zijn en vaginaal bevallen maakt je ook wat slapper in je bekkenbodem. Hierdoor voel je tampons sneller zitten. Ik heb dat ook; ik gebruik die echt alleen nog maar als het nodig is. Anders gewoon ieder uur verschonen en eventueel dubbel kraamverband. En ik slaap op een celstof matje een week in de maand. 1x goed niezen en de tampon is vol en dan eens hurken om een speelgoedje op te pakken en hij hangt er al half uit. Zo'n cup zou ik ook meerdere keren per dag kunnen legen. Ik moet er niet aan denken; zo'n vacuum om mijn baarmoedermond.
Als ik op tijd verschoon, krijg ik overigens geen luieruitslag van maandverband.
Door src_esther
#3382436
koekje schreef:Pop, hou er rekening mee dat je meerdere keren bent bevallen. Hierdoor hangt je baarmoeder tijdens (en wellicht ook vlakvoor) je menstruatie echt wel een stukje lager dan bij vrouwen die nog een schattig ongerept peertje hebben als baarmoeder. Dat in combinatie met een grotere baarmoeder, omdat er vaker volgroeide baby's in hebben gezeten, kan het best wel een stuk lastiger zijn om de juiste maat te vinden. Een grotere baarmoeder heeft iedere maand ook meer baarmoederslijm etc (de 'wand' die je aanmaakt om een bevruchte eicel in te laten nestelen en iedere maand als menstruatie wordt afgestoten), dus meer bloed etc.
Het is niet voor niets dat een pessarium (anticonceptiemiddel wat redelijk uit de mode is, en niet voor niets) altijd werd opgemeten ipv one size fits all.

Zwanger zijn en vaginaal bevallen maakt je ook wat slapper in je bekkenbodem. Hierdoor voel je tampons sneller zitten. Ik heb dat ook; ik gebruik die echt alleen nog maar als het nodig is. Anders gewoon ieder uur verschonen en eventueel dubbel kraamverband. En ik slaap op een celstof matje een week in de maand. 1x goed niezen en de tampon is vol en dan eens hurken om een speelgoedje op te pakken en hij hangt er al half uit. Zo'n cup zou ik ook meerdere keren per dag kunnen legen. Ik moet er niet aan denken; zo'n vacuum om mijn baarmoedermond.
Als ik op tijd verschoon, krijg ik overigens geen luieruitslag van maandverband.
Niet alleen bij vrouwen die van een kind zijn bevallen zakt de baarmoedermond tijdens de menstruatie, dat doet 'tie bij mij ook en ik heb echt geen kinderen. Ook meer 'slijm' sinds ik de 35 ben gepasseerd.

Overigens zijn er 'tools' om de bekkenbodemspieren trainen, iets wat sowieso niet onverstandig is als je niet vroegtijdig incontinent wilt worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door