Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3380822
Dag beste hondeneigenaren op het forum,

Voor mijn master thesis op mijn studie MSc Animal Sciences op Wageningen Universiteit ben ik op zoek naar hondeneigenaren van alle soorten en maten die een enquête voor mij in kunnen vullen. ;) Deze enquête gaat over het trainen en opvoeden van honden en over de relatie tussen eigenaar en hond. We willen zo breed mogelijk in kaart brengen hoe mensen hun honden opvoeden en trainen door middel van een set van 18 vragen. Daarna kun je zelf bepalen of je verder meedoet aan het vervolgonderzoek waar een paar filmpjes en nog 18 vragen te vinden zijn. Door mee te doen draag je bij aan adviezen die we toekomstige hondeneigenaren geven over het hondeneigenaarschap! Dus ben je geïnteresseerd volg dan de link en klik op submit form:

http://www.dierenwetenschap.com

Deze enquête moet helaas op een computer of laptop ingevuld worden.

Alvast hartelijk bedankt, heb je vragen dan kan je deze vooral stellen hieronder. :)

Nogmaals bedankt!

Uitkomsten van het onderzoek zullen in dit forum geplaatst worden!
#3380825
Ik vind de vragen heel erg dubbelzinnig....

Als ik op "Ik voer het niet daadwerkelijk uit, als ik met straf dreig richting mijn hond." nooit antwoord, hoe interpreteren jullie dat dan?
Dat ik een dreigement altijd uitvoer? Of dat ik nooit dreig naar mijn hond?

"Ermee dreigen doe ik vaker dan mijn hond daadwerkelijk corrigeren."
Dat is volgens mij een ja-nee vraag, waar je niet met een schaal op kan antwoorden.

Ik moet zeggen dat ik de enquête helemaal niet neutraal vind en er erg veel suggestieve vragen tussen zitten.
Wat willen jullie hiermee nu aantonen?
#3381194
Dag Cait!

Bedankt voor het invullen van de enquête en de moeite om feedback achter te laten op dit forum, erg fijn!

Het item "ik voer..mijn hond." draagt bij aan het meten van 'demand' en 'response' van hondeneigenaarschap in ons statistisch model. De interpretatie van die vraag ligt 100% bij de persoon die het item beantwoordt. Iedereen interpreteert de items op zijn/haar manier en dat is ook waar we op hopen bij het beantwoorden van de enquête.

Hetzelfde geldt voor het item "Ermee dreigen...daadwerkelijk corrigeren." Dat het een ja-nee vraag is, is een interpretatie van het item.

De vragen komen suggestief op je over en dat is geheel oké in de interpretatie van de enquête. Wat wij graag willen bereiken met deze enquête is het beter in kaart brengen van de eigenaar-hond relatie waar in recente wetenschappelijke onderzoeken bewijs voor is gevonden. Dit staat ook in de enquête zelf vermeldt. :) Met de hulp van jou en anderen die die enquête invullen, kunnen wij een betere map maken van het GEHELE beeld van hondeneigenaren (en hun manier van trainen/ opvoeden in het model dat wij gebruiken), inclusief zij die meer fysiek corrigeren, zij die minder betrokken met hun honden zijn en alle andere hondeneigenaren die er zijn. Ik hoop je zo verder geholpen te hebben met je vragen! Als dat niet is, dan mag je me een privé bericht sturen waarin we verder kunnen praten! :)

Groeten,

Mike
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door