Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3380565
Pfff het kan hier ook nooit eens normaal gaan. En ik weet echt nog niet of ik nou moet lachen of huilen...
Vorig jaar november was het zo gewenst pups van Amy/Revy, verantwoord gefokte kruising. Maar door het hoogte verschil lukte het niet ondanks alle ophogingen/stellages en weet ik het al wat er niet aan te pas kwam. Toen werd hij nogmaals gevraagd bij de markiesjes vereniging zoals jullie weten daarom loopt Jazz hier nu rond te springen 14 weken nu. Pebbles die ik op de buitenlandse honden site tegen kwam totaal niet gepland maar was en ben er verliefd op. Pebbles zal nu 10-11 maanden zijn. En toen werd Amy opnieuw loops eind mei. Maar he hij kwam er toch niet bij dus de deuren stonden vanwege het mooie weer gewoon open. En tsja toen was daar 4 weken geleden die ijselingwekkende gil. Ik storm naar binnen en zie wat er gaande is. Ergens hebben ze met zijn 2-en succes gehad maar Amy schrok waarschijnlijk en is gaan rennen met Revy al gekoppeld aan zichzelf voortslepend, dat verklaarde de gil. Een snoekduik van mij richting die 2 maakte daar rap een einde aan en dan is het afwachten geblazen. Heb ze soort van neer kunnen leggen want gekoppeld staan dat ging echt niet. Pebbles ondertussen druk over en op mij springen, wat doe jij leuheuk, Jazz tussen mij armen in springend richting Pebbles, echt heel handig....Afijn de koppeling duurde 20min en afgelopen maandag volgde de echo en jawel hoor, ze is drachtig, 4-5 zijn er gezien. Rondom 7 augustus worden ze verwacht...Revy voldoet natuurlijk aan de gezondheidseisen van de markiesjes vereniging en ja het bestuur is al op de hoogte van dit opkomende nest, en Amy is gerontgend door Maarten Kappen en HD-ED vrij. Dus min of meer een verantwoord (onbedoelde) gefokte kruising...nu hopen dat we goede en sportieve baasjes weten te vinden voor ze. Daarnaast is de kans natuurlijk levensgroot dat we er zelf 1 aanhouden...ben nog soort van flabbergasted en in ontkenningsfase...
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op za 03 aug 2019, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3380567
En toch ga ik je feliciteren met de aanstaande pupsels ;D
Als ik er bij iemand vertrouwen in heb dat dit helemaal goed gaat komen, dan ben jij het!
Lach, geniet en neem een flinke borrel voor de schrik :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3380573
Sorry maar moet ergens toch wel lachen om het beeld. Jij liggend op de grond met een gekoppeld stel dus met de neus er bovenop :biggrin2:

Sterkte met wennen aan het idee om daarna hopelijk volop te kunnen genieten van het nest :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#3380579
Fioon schreef:Je kan beeldend vertellen :D Wat voor ras is ma in spé?
Geen kaas van gegeten, maar ik vind haar op een Stabij lijken (wetterhoun net als Atz heeft toch meer krullen?).



Maareh, gefeliciteerd dan maar ;D
Ze kijken er zelf bij alsof het een onbevlekte ontvangenis was, of hoogstens een vieze wcbril :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380583
;D sorry , maar het is zo grappig hoe je het verteld.
En die 2 moeten hebben gedacht, wat een gedoe allemaal, niks hulpmiddelen gewoon een beetje privacy!
Nou gefeliciteerd met het aankomende nest
Door Lizzy
#3380584
Cindy de Wolf schreef:Pfff het kan hier ook nooit eens normaal gaan. En ik weet echt nog niet of ik nou moet lachen of huilen...
Vorig jaar november was het zo gewenst pups van Amy/Revy, verantwoord gefokte kruising. Maar door het hoogte verschil lukte het niet ondanks alle ophogingen/stellages en weet ik het al wat er niet aan te pas kwam. Toen werd hij nogmaals gevraagd bij de markiesjes vereniging zoals jullie weten daarom loopt Jazz hier nu rond te springen 14 weken nu. Pebbles die ik op de buitenlandse honden site tegen kwam totaal niet gepland maar was en ben er verliefd op. Pebbles zal nu 10-11 maanden zijn. En toen werd Amy opnieuw loops eind mei. Maar he hij kwam er toch niet bij dus de deuren stonden vanwege het mooie weer gewoon open. En tsja toen was daar 4 weken geleden die ijselingwekkende gil. Ik storm naar binnen en zie wat er gaande is. Ergens hebben ze met zijn 2-en succes gehad maar Amy schrok waarschijnlijk en is gaan rennen met Revy al gekoppeld aan zichzelf voortslepend, dat verklaarde de gil. Een snoekduik van mij richting die 2 maakte daar rap een einde aan en dan is het afwachten geblazen. Heb ze soort van neer kunnen leggen want gekoppeld staan dat ging echt niet. Pebbles ondertussen druk over en op mij springen, wat doe jij leuheuk, Jazz tussen mij armen in springend richting Pebbles, echt heel handig....Afijn de koppeling duurde 20min en afgelopen maandag volgde de echo en jawel hoor, ze is drachtig, 4-5 zijn er gezien. Rondom 7 augustus worden ze verwacht...Revy voldoet natuurlijk aan de gezondheidseisen van de markiesjes vereniging en ja het bestuur is al op de hoogte van dit opkomende nest, en Amy is gerontgend door Maarten Kappen en HD-ED vrij. Dus min of meer een verantwoord (onbedoelde) gefokte kruising...nu hopen dat we goede en sportieve baasjes weten te vinden voor ze. Daarnaast is de kans natuurlijk levensgroot dat we er zelf 1 aanhouden...ben nog soort van flabbergasted en in ontkenningsfase...
Als het vorig jaar ZO gewenst was en ze het nu toch hebben geflikt, waarom zou je moeten huilen? Dit is toch wat je wilde? Ik zou zeggen: geniet ervan! Gefeliciteerd! Hoop werk aan de winkel en vooral genieten van de pups want ze zijn weer uitgevlogen voor je het weet en hierna weet je ook gelijk hoe het is om aan de andere kant van het fokkers-spectrum te staan!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3380586
koekje schreef:Geen kaas van gegeten, maar ik vind haar op een Stabij lijken (wetterhoun net als Atz heeft toch meer krullen?).



Maareh, gefeliciteerd dan maar ;D
Ze kijken er zelf bij alsof het een onbevlekte ontvangenis was, of hoogstens een vieze wcbril :biggrin2:
Klopt Koek, een Wetterhoun is het zeker niet. Het lijkt mij eigenlijk ook geen Stabij als ik het zo zie. Maar kan me vergissen natuurlijk.

Succes met de aanstaande pupsels!
Wat is eigenlijk de reden dat je bewust deze kruising wil(de) fokken?
Door Cindy de Wolf
#3380589
Lizzy schreef:Als het vorig jaar ZO gewenst was en ze het nu toch hebben geflikt, waarom zou je moeten huilen? Dit is toch wat je wilde? Ik zou zeggen: geniet ervan! Gefeliciteerd! Hoop werk aan de winkel en vooral genieten van de pups want ze zijn weer uitgevlogen voor je het weet en hierna weet je ook gelijk hoe het is om aan de andere kant van het fokkers-spectrum te staan!
Omdat 7 honden (en 2 gasten aan tafel) ook voor mij echt wel heul veul is. In combinatie met Smokey is dat gewoon serieus biscuit...Als het vorig jaar gelukt was waren nu Pebbles en Jazz hier niet geweest.

Dat laatste weten we ook al, tenslotte hebben we ooit al eens een nest gefokt. Daarin zat mijn Terry.
Door Cindy de Wolf
#3380590
Spikkelneus schreef:Dus met een ander markiesje kan hij het niet, maar met een dame 2x zo groot als hij - geen probleem :???: ;D
Gefeliciteerd dan maar!
Met een ander markiesje kan hij het prima, hij heeft 3 nesten gegeven bij de markiesjesvereniging. Met de dame 2x zo groot werd het hem niet, althans vorig jaar...en hoe ze het nu geflikt hebben ik kan het je niet vertellen. Als ik een gok moet doen zeg ik dat Amy gezakt is.
Door Cindy de Wolf
#3380591
Kim_S schreef:Klopt Koek, een Wetterhoun is het zeker niet. Het lijkt mij eigenlijk ook geen Stabij als ik het zo zie. Maar kan me vergissen natuurlijk.

Succes met de aanstaande pupsels!
Wat is eigenlijk de reden dat je bewust deze kruising wil(de) fokken?
Een pup voor mezelf uit 2 honden die ik van haver tot gort ken en die beide 100% gezond zijn. Ik wilde ook een wat kleiner maar sportief/belastbaar hondje. het markiesje is echt wel wat nerveus en kefferig aangelegd. Nu is Revy dat niet/minder maar Jazz heeft wel aanleg daarvoor. Amy is de rust zelve wat dat betreft. En voor een stabij is ze erg open en vriendelijk, heeft niet dat angstige wat veel stabij's tegenwoordig wel hebben. Ik verwacht hieruit hondjes van zo'n 40-45cm schofthoogte en 10-15kg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door