Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3379855
Ik durf er niet zo over te schrijven :biggrin2: . Het is in 1 woord ge-wel-dig! Vroegah als het buiten 30 graden was, zoals vandaag, was het binnen aan het eind van de middag ook een graad of 29 a 30. En nu zetten we 'm gewoon op hoe koel we het hier willen hebben. Wij vinden het (als het ZO warm is) gauw te koud eerlijk gezegd, dus staat ie op 24 graden. En dan is het hier gewoon 24 graden. Honden rennen af en toe de tuin in, doen een pis en komen keihard weer terug rennen om binnen voor de airco stroming te gaan liggen :biggrin2: . De honden zijn totaal relaxed. Ik zie wel aan ze dat ze het nog een beetje raar vinden. Buiten snikheet en binnen koel. Je ziet gewoon dat ze het niet helemaal begrijpen ofzo :biggrin2: . Maar ik geloof niet dat ze het hoeven te begrijpen om het te kunnen waarderen :biggrin2:

Kortom, heerlijk, heerlijk, heerlijk! Het ziet er buiten niet uit, het ziet er binnen niet uit maar ik zou nu al niet meer zonder willen.
Door miik
#3379887
Dat klinkt heerlijk ! En ik kijk toch veel liever naar een stel happy hondjes hoor ! Dan valt zo'n airco toch niet meer op..... Geniet ervan !
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379892
Oo wat fijn! Hier liggen ze ook de hele dag voor de herriebakken.
Hier wilden we nog een aantal investeringen doen, Maar die kunnen niet allemaal tegelijk, nu heeft er eentje toch gewonnen qua prioriteit, 3xraaie welke :biggrin2:
Door Lizzy
#3379896
Kaio schreef:Oo wat fijn! Hier liggen ze ook de hele dag voor de herriebakken.
Hier wilden we nog een aantal investeringen doen, Maar die kunnen niet allemaal tegelijk, nu heeft er eentje toch gewonnen qua prioriteit, 3xraaie welke :biggrin2:
Ik kan het zo wel raden ja ;D

Ik zweer het je echt, het is de investering dubbel en dwars waard (ja tuurlijk moet je het kunnen betalen...). Het is zo heerlijk om niet meer in paniek te hoeven schieten als je ziet dat het weer warm gaat worden. En voor de honden is dit gewoon een genot. Ik moet zelf ook wel wennen hoor, normaal drinken ze met dit weer dus echt aanzienlijk meer. Liggen ze veel te hijgen. Hebben ze het vooral in de avond-uren (heel vreemd) echt ongemakkelijk. Nu is het gewoon ZENnnnnnnn hier. Niks drinken. Niks hijgen. Niks ongemakkelijk. Het nadeel is natuurlijk dat ze wat drukker zijn omdat het niet warm is. Dus dan willen ze vaker naar buiten om lekker te rennen. Maar ja, dan stappen ze naar 3 passen naar buiten en dan zie je ze echt denken "WTF?!?". En dan gaan ze toch maar weer naar binnen :biggrin2:

De nieuwe airco's (in ieder geval deze) kunnen trouwens ook verwarmen. En worden ook wel lucht-warmte-pomp genoemd. En ze maken absoluut niet meer de herrie die ze vroeger maakte. Gisteren ging ie op stand AUTO even flink blazen, toen hadden we de achterdeur open staat, waar een peut warmte door naar binnen kwam. Ik deed de deur dicht en 2 tellen later ging de airco weer zachter blazen en hoorde we 'm niet meer.
Door eelke
#3379898
Heerlijk zeg!

Het voordeel is ook vooral dat ie vocht uit je lucht haalt. Dat maakt een hogere temperatuur zo veel aangenamer. Gisteren was er en dauwpunttemperatuur van boven de 30 graden, nou, dat is echt niet fijn. Een dauwpunttemperatuur van boven de 15 is al niet zo comfortabel meer. Alles was hier ook nat. Mijn vloer droogde niet als er een hond gedronken had, mijn glazen met kraanwater (niet eens uit de koelkast dus) sloegen aan en daar ontstond een plasje omheen. Juk!

Dat is echt zo fijn aan een airco. Daarom kan het ook zo bedompt voelen als je hem weer uitzet.
Hier schol het altijd erg veel, maar ja, ik heb de mobiele airco aan mn neefje gegund, die slaapt op zolder en die heeft hem wel harder nodig dan Joep. Bij Gijs was het wel echt noodzaak, die kreeg met temperaturen boven de 30 graden echt zijn lijf niet zelf meer goed gekoeld.


Nou ja, in die trant, wij kregen gisteren de offerte binnen om de laatste stukjes dubbel glas te laten plaatsen, hebben we het lekker warm deze winter ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379900
Oo maar dat in de abo duren ongemakkelijk hebben heb ik hier ook vaak, dan zijn ze gewoon kapot van de hele dag en hebben ze er genoeg van en koelt het savonds ook niet genoeg af, dat idee heb ik.
Ik ga dus met zo'n weereventueel smorgens zwemmen maar nooooooit savonds, dan zijn ze gewoon echt vermoeider, dus meer kans op oververhitting als je het mij vraagt.


Maar inderdaad goed geraden ;D
Kan bij ons ook voordelig zijn , beneden alleen vloerverwarming en met temperatuurwisselingen ijlt ie wel eens 2 dagen na. Dan of 2 dagen te koud of 2 dagen te warm. Dus dat zou je met de airco beide kanten op bij kunnen regelen dan denk ik
Door Ingeborg1958
#3379902
Heerlijk hè? We kunnen ze hier ook echt niet meer missen, en dan heb ik niet eens honden!
Bij ons staat hij ook op 24 graden en dat is prima. Boven zetten we hem op de nachtstand en dan kunnen we heerlijk slapen!
Voor degene die zo'n ding kunnen betalen.......het is de investering dubbel en dwars waard!
( een andere auto moet nog maar ff wachten, de oude rijdt nog prima ;) )
Door Ingeborg1958
#3379903
Heerlijk hè? We kunnen ze hier ook echt niet meer missen, en dan heb ik niet eens honden!
Bij ons staat hij ook op 24 graden en dat is prima. Boven zetten we hem op de nachtstand en dan kunnen we heerlijk slapen!
Voor degene die zo'n ding kunnen betalen.......het is de investering dubbel en dwars waard!
( een andere auto moet nog maar ff wachten, de oude rijdt nog prima ;) )

Sorry ....dat is dubbel gepost
Door Ingeborg1958
#3379922
MillyMol schreef:Maar wat zijn de kosten dan? Als ik zeg: 4000,- - 8000,- zit ik dan in de richting?
Ben je gek joh!! Je moet denken in de trant van 1200/ 1500 euro incl.installatie. Misschien dat ze nu de prijzen wat opschroeven onder het mom van: je moet hooien als de zon schijnt. Beter in het najaar of winter kopen, dan ben je beslist voordeliger uit.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379928
Ingeborg1958 schreef:Ben je gek joh!! Je moet denken in de trant van 1200/ 1500 euro incl.installatie. Misschien dat ze nu de prijzen wat opschroeven onder het mom van: je moet hooien als de zon schijnt. Beter in het najaar of winter kopen, dan ben je beslist voordeliger uit.
Maar dat is voor een "normale"grootte buitenunit met 1 binnenunit, of 1 buitenunit met 2 lichtere binnenunits, toch?
Heb hier zelf een berekening grofweg geschat op 3000 nl. En dat is dan een mega ruimte qua kubs en een slaapkamer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door