Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3379671
Kaela schreef:Maar bronwater komt toch ook gewoon uit de grond? In Nederland komt er in een flinke regio Sourcy uit de kraan. Ik geloof persoonlijk niet dat als er in grondwater problemen met medicijnresten ed zouden zijn, dat bronwater daar vrij van zou zijn. Ik snap wel dat je voor een baby het risico zo laag mogelijk wilt hebben. Maar of het ook echt zoveel helpt betwijfel ik.

Medicijnresten of niet, ik drink uit de kraan. Want het plastic probleem loopt volledig uit de hand en geen flesjes water kopen is een van de weinige dingen die je als consument kan doen. Voor de rest stoppen ze alles al in plastic :(
Bronwater komt diep uit de grond, maar niet alle drinkwater in nl komt uit de grond. Deel is ook gezuiverd oppervlakte water of gezuiverd rioolwater en daar speelt het probleem dat waterzuiveringsinstallaties medicijnresten niet goed gezuiverd krijgen. Dat heeft ook invloed op het waterleven trouwens. Dat water zakt uiteindelijk ook in het grondwater maar wordt dan weer gezuiverd door de zandlagen die ertussen zitten. Bronwater komt ook vaak van diepe bronnen die bv omgeven zijn door bep steenlagen en daardoor zuiverder blijven. Dus ja, bronwater kan wel degelijk zuiverder zijn.
Door Siberienne
#3379673
pearlsofpassion schreef:Thanx!
Ziet er goed uit. Toch minstens om te proberen.
Is het sluitsysteem hetzelfde als bij de grote denk je? En eenvoudig te openen, of toch wel stevig? Ze hebben nog niet veel kracht in die kleine handje nl.

Die van 0,4L is op termijn wel wat klein, maar voor nu is dat prima.
En dat kan dan later vast wel nog ergens voor dienen.

We hebben een tijdje eentje van de Hema gehad. Maar die begon toch te lekken na een tijd als je hem niet rechtop hield.
Door hem op te willen zoeken zie ik nu wel dat ze die niet meer hebben en een heleboel andere soorten waaronder iets dat sterk op bovenstaande lijkt.
Ik ga eens goed rondkijken. :)

Sluitsysteem lijkt me hetzelfde, het gaat totaal niet zwaar, ik bedien het met 1 vinger.
Door Siberienne
#3379674
Kaio schreef:Ml is vorige week in Italië geweest in een supermarkt, daar moest je als je fruit of groente wilde pakken, plastic wegwerphandschoentjes aandoen ::)

Voor onderweg hebben we wel kleine plastic flesjes, er zit hier wel statiegeld op. Maar goed het is wel allemaal plastic. Maar zo'n drinkbeker eh dat is wat weinig voor een dagje waterwerk bijv.
Thuis is het hier water uit de kraan , ik hou van plat water dus dat is heel makkelijk. ;) Bij warm weer zet ik kraanwater in een karaf in de koeling.
Overigens kun je hier in Duitsland heel veel, dus ook veel water in glazen flessen krijgen


Weet je wel al dat het een goede investering was! :D
Deze snap ik niet: herbruikbare flessen zijn toch in alle maten te krijgen? Ik lees het net alsof je zegt dat in de auto je wel plastic wegwerp nodig hebt.

En zelfs een thermosfles kun je gebruiken, doe je koud water uit de koelkast erin, blijft het nog lekker koel ook.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379682
Siberienne schreef:
Deze snap ik niet: herbruikbare flessen zijn toch in alle maten te krijgen? Ik lees het net alsof je zegt dat in de auto je wel plastic wegwerp nodig hebt.

En zelfs een thermosfles kun je gebruiken, doe je koud water uit de koelkast erin, blijft het nog lekker koel ook.
Er zijn wel een paar liters doorheen gegaan ;) (2 mensen) Maar klopt ik zou ook 5 thermoflessen van 1 liter kunnen kopen ;) En voor in de auto dan zo'n drinkfles
Door hannabelgje
#3382024
Cindy de Wolf schreef:Ik overweeg ook om een sodastream te kopen alleen ik heb ook van die zakjes besteld om limonade te maken van bolero https://www.bolerolimonadewinkel.nl/nl/. Weet iemand of ik deze kan aanlengen en dan alsnog koolzuur eraan toe te voegen is of is dat alleen mogelijk met smaakjes van sodastream zelf?
Bij Sodastream mask je bruiswater en daarna voeg je pas een smaakje toe aan het water. Anders ontploft het. Het zou dus zomaar kunnen dat je de bolero toe kan voegen aan het bruiswater. Probeer het uit met bruiswater uit de winkel. Dan weet je het.
Ik ben super blij met mijn sodastream. Ik gebruik em iedere dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door