Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3379451
Ik heb vandaag een Sodastream gekocht. Weg met al die wegwerp flesjes. Ik drink het liefst bruiswater, zeker als het warm is. Maar je creëert zoveel plastic afval op die manier. Ik hoop dat nu niet meer te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
#3379452
Wij hebben er al een poosje 1, bevalt heel goed!
Ik vind bruiswater ook veel lekkerder. En omdat er liter flessen bij zitten drinken wij ook nog eens meer!

De anderhalve liter flessen kocht ik vaak niet omdat bij de laatste 2 glazen de prik eruit was, dus kocht ik veel halve liter flesjes. Dit is dus voor ons ook veel beter!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3379453
Wij hebben er vroeger eentje gehad dus zo'n 20 jaar terug. Toen was het alleen nog bij zo'n reform winkel te koop. Hadden dan allerlei smaakjes om er door te doen en zo eigen frisdrank te maken.
Naar mijn idee ging wel vrij snel de prik er uit maar ik weet niet meer of dat bijvoorbeeld na een aantal uur of een dag was ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379609
Dat zal zeker flink besparen! Plastic flesjes zijn een enorm deel van het plastic probleem!
pearlsofpassion schreef:Bij ons kan je bruiswater in glazen flessen krijgen. Met statiegeld dus.
En net het plat water niet... Stom hoor.
Dus hier zou het niet helpen...
Plat water komt toch gewoon uit de kraan?
Door Siberienne
#3379616
Kaela schreef:Dat zal zeker flink besparen! Plastic flesjes zijn een enorm deel van het plastic probleem!



Plat water komt toch gewoon uit de kraan?

+1 ;) maar misschien is water in België minder lekker dan in NL? In NL is relatief veel grondwater en geen toegevoegd chloor.
Heb je in België geen pakken met water? Hier in NL heb je grote 1,5 liter of 2 liter pakken van Bar le Duc. Qua transport is dat milieu vriendelijker dan glas heb ik wel eens gehoord en ook goed te recyclen? Hoewel ik daar ook geen eed op durf te doen, want ik vind het soms maar knap verwarrend als het over 'beste opties" gaat..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379618
Siberienne schreef:+1 ;) maar misschien is water in België minder lekker dan in NL? In NL is relatief veel grondwater en geen toegevoegd chloor.
Heb je in België geen pakken met water? Hier in NL heb je grote 1,5 liter of 2 liter pakken van Bar le Duc. Qua transport is dat milieu vriendelijker dan glas heb ik wel eens gehoord en ook goed te recyclen? Hoewel ik daar ook geen eed op durf te doen, want ik vind het soms maar knap verwarrend als het over 'beste opties" gaat..
In Nederland verschilt de smaak ook wel. Bij mijn moeder (regio Utrecht) vind ik het water veel minder lekker. En het komt ook nooit koud uit de kraan. Zomers zet ze vaak een kan in de koelkast, als het koud is, is het beter te drinken. Maar ook in Nederland kopen veel mensen pakken of flessen plat water en daar snap ik niets van.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379619
Ja, pakken wel.

Over of kraanwater nu wel of niet gezond is om te drinken, is niemand het eens. De ene keer zeggen ze weer dat het wel gezond (en ecologisch) is, maar dan weer dat er zoveel rommel (medicijnen oa) in zit. Wat geloof je dan?
En lekker is het idd niet.
Ze verkopen van die filters om kraanwater 'drinkbaar' te maken. Maar die worden nooit vervangen (op basis van actieve kool of zo) en dat vind ik dan weer een vies idee.

Voor babyvoeding wordt het zowiezo afgeraden. Dus dan moet je toch bronwater kopen. En dat kan dus enkel in plastic flessen.
Die wel weer gerecycleerd kunnen worden, maar als men beweert dat plastic flessen zo'n groot probleem zijn, lukt dat blijkbaar niet denderend hé.


In hetzelfde topic ben ik nog steeds op zoek naar een aangename en handige drinkbus voor de kindjes. Eentje die ze zelf vlot kunnen openen en vooral sluiten. En eentje die eenvoudig af te wassen is. En liefst doorzichtig, gewoon omdat ik het zelf niet leuk vind water te drinken uit een ondoorzichtige fles.
Dat is ook veel te moeilijk te vinden, ofwel ben ik te kieskeurig. Ondertussen hergebruik ik plastic flesjes met wel een handige kliksluiting, maar dat is ook niet erg handig.
Door Siberienne
#3379620
pearlsofpassion schreef:Ja, pakken wel.

Over of kraanwater nu wel of niet gezond is om te drinken, is niemand het eens. De ene keer zeggen ze weer dat het wel gezond (en ecologisch) is, maar dan weer dat er zoveel rommel (medicijnen oa) in zit. Wat geloof je dan?
En lekker is het idd niet.
Ze verkopen van die filters om kraanwater 'drinkbaar' te maken. Maar die worden nooit vervangen (op basis van actieve kool of zo) en dat vind ik dan weer een vies idee.

Voor babyvoeding wordt het zowiezo afgeraden. Dus dan moet je toch bronwater kopen. En dat kan dus enkel in plastic flessen.
Die wel weer gerecycleerd kunnen worden, maar als men beweert dat plastic flessen zo'n groot probleem zijn, lukt dat blijkbaar niet denderend hé.


In hetzelfde topic ben ik nog steeds op zoek naar een aangename en handige drinkbus voor de kindjes. Eentje die ze zelf vlot kunnen openen en vooral sluiten. En eentje die eenvoudig af te wassen is. En liefst doorzichtig, gewoon omdat ik het zelf niet leuk vind water te drinken uit een ondoorzichtige fles.
Dat is ook veel te moeilijk te vinden, ofwel ben ik te kieskeurig. Ondertussen hergebruik ik plastic flesjes met wel een handige kliksluiting, maar dat is ook niet erg handig.
Ik denk dat dat dus ook afhangt van waar het drinkwater vandaan komt : diep grondwater bevat niet zoveel rommel, gezuiverd oppervlakte water wel. Hoewel ik ook niet goed weet hoe schadelijk dat is. Er zijn ook filters die je wel moet vervangen, kan alleen niet op de naam komen.

Ik weet niet hoe makkelijk voor kindjes, maar ik lurk zelf in de auto aan deze: https://www.bever.nl/p/camelbak-eddy-0- ... lsrc=aw.ds

Is vrij van schadelijk stoffen (zeggen ze). Ik had eerst een metalen fles van Sigg maar die lekte en ging vrij snel stuk (De dop daarvan dus). De gewone SIgg flessen hebben een draaidop en da's dan weer lastig voor jouw kinders.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3379622
Volgens mij kan je een NL pak met babypoedermelk met kraanwater aanmaken.

Hier drinken ze uit difrax rietjesbekers met antilek. Ik was ze af in de vaatwasser. Rietjes in de bestekkorf en de beker en deksel bovenin. Voor als we de hort op gaan, zit er ook een afsluitend deksel bij. Ik vind deze heel handig voor borstgevoede kinderen; door de antilek moeten ze harder eraan lurken, net zoals aan de tiet. Met een gewoon rietje krijgen ze snel een te grote sloot naar binnen.
Verder heb ik rietjesbekers van de Hema (in de webshop heet het kinderbeker). Ook in de vaatwasser. Deze beker sluit met een soort draaiend klepje over de bovenkant. Hier konden ze die met 7 maanden al bedienen.

Op school gebruikt de kleuter een rietjesbeker van een halve liter van Rex London. Allerlei leuke printjes; BPA-vrij en mogelijk ook herbruikt plastiek. Ik was deze met de hand af, anders gaat de print er mogelijk af. De beker sluit met eenzelfde soort draaiend klepje als die van de Hema.
Voor woensdagen of juist als extra beker heeft ze ook een sportflesje van Sistema, volgens mij heb ik dat bij de Albert Heijn gehaald. Met een draaibeweging draait het tuutje in en uit; heel eenvoudig, ook voor peuters en kleuters geschikt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379634
Siberienne schreef:en Camelback heeft ook een kinderversie zie ik nu

https://www.bever.nl/p/camelbak-eddy-0- ... &rrec=true
Thanx!
Ziet er goed uit. Toch minstens om te proberen.
Is het sluitsysteem hetzelfde als bij de grote denk je? En eenvoudig te openen, of toch wel stevig? Ze hebben nog niet veel kracht in die kleine handje nl.

Die van 0,4L is op termijn wel wat klein, maar voor nu is dat prima.
En dat kan dan later vast wel nog ergens voor dienen.

We hebben een tijdje eentje van de Hema gehad. Maar die begon toch te lekken na een tijd als je hem niet rechtop hield.
Door hem op te willen zoeken zie ik nu wel dat ze die niet meer hebben en een heleboel andere soorten waaronder iets dat sterk op bovenstaande lijkt.
Ik ga eens goed rondkijken. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379639
pearlsofpassion schreef:Ja, pakken wel.

Over of kraanwater nu wel of niet gezond is om te drinken, is niemand het eens. De ene keer zeggen ze weer dat het wel gezond (en ecologisch) is, maar dan weer dat er zoveel rommel (medicijnen oa) in zit. Wat geloof je dan?
En lekker is het idd niet.
Ze verkopen van die filters om kraanwater 'drinkbaar' te maken. Maar die worden nooit vervangen (op basis van actieve kool of zo) en dat vind ik dan weer een vies idee.

Voor babyvoeding wordt het zowiezo afgeraden. Dus dan moet je toch bronwater kopen. En dat kan dus enkel in plastic flessen.
Die wel weer gerecycleerd kunnen worden, maar als men beweert dat plastic flessen zo'n groot probleem zijn, lukt dat blijkbaar niet denderend hé.


In hetzelfde topic ben ik nog steeds op zoek naar een aangename en handige drinkbus voor de kindjes. Eentje die ze zelf vlot kunnen openen en vooral sluiten. En eentje die eenvoudig af te wassen is. En liefst doorzichtig, gewoon omdat ik het zelf niet leuk vind water te drinken uit een ondoorzichtige fles.
Dat is ook veel te moeilijk te vinden, ofwel ben ik te kieskeurig. Ondertussen hergebruik ik plastic flesjes met wel een handige kliksluiting, maar dat is ook niet erg handig.
Maar bronwater komt toch ook gewoon uit de grond? In Nederland komt er in een flinke regio Sourcy uit de kraan. Ik geloof persoonlijk niet dat als er in grondwater problemen met medicijnresten ed zouden zijn, dat bronwater daar vrij van zou zijn. Ik snap wel dat je voor een baby het risico zo laag mogelijk wilt hebben. Maar of het ook echt zoveel helpt betwijfel ik.

Medicijnresten of niet, ik drink uit de kraan. Want het plastic probleem loopt volledig uit de hand en geen flesjes water kopen is een van de weinige dingen die je als consument kan doen. Voor de rest stoppen ze alles al in plastic :(
Door hannabelgje
#3379655
Ik vind plat water uit de kraan niet lekker, maar uit een flesje of pak ook niet. Ik drink het dan gewoon toch uit de kraan. Maar liever dus met bubbels. Dat vind ik echt heerlijk. Ik heb sinds vrijdag al liters gemaakt en opgedronken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379662
Ml is vorige week in Italië geweest in een supermarkt, daar moest je als je fruit of groente wilde pakken, plastic wegwerphandschoentjes aandoen ::)

Voor onderweg hebben we wel kleine plastic flesjes, er zit hier wel statiegeld op. Maar goed het is wel allemaal plastic. Maar zo'n drinkbeker eh dat is wat weinig voor een dagje waterwerk bijv.
Thuis is het hier water uit de kraan , ik hou van plat water dus dat is heel makkelijk. ;) Bij warm weer zet ik kraanwater in een karaf in de koeling.
Overigens kun je hier in Duitsland heel veel, dus ook veel water in glazen flessen krijgen
hannabelgje schreef:Ik vind plat water uit de kraan niet lekker, maar uit een flesje of pak ook niet. Ik drink het dan gewoon toch uit de kraan. Maar liever dus met bubbels. Dat vind ik echt heerlijk. Ik heb sinds vrijdag al liters gemaakt en opgedronken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Weet je wel al dat het een goede investering was! :D
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 24 jun 2019, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door