Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379157
hannabelgje schreef:Tja zo'n da is ook eens op tv geweest. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
;D ;D ;D

Op zich snap ik die dierenarts wel. Naast mensen die titeren en verstandig minder enten, heb je natuurlijk ook de groep mensen die half ergens iets gelezen hebben en nooit meer enten. Die mevrouw met de rotweiler is wel een passend voorbeeld. Ik heb wat op facebook gelezen en nu weet ik zeker dat mijn hond adhd, mislukte zwangerschappen en problemen met de kruisbanden heeft door de vaccinatie. Jeetje zeg.
Maar deze dierenarts gebruikt halve info en komt niet verder als het gebruikelijke “je moet enten” en “er zijn geen bijwerkingen”. En das dom, want dan komt Tannetje (voor de zoveelste keer) met een goed verhaal over titeren en dan steek je er toch echt een beetje magertjes bij af...
Door Lizzy
#3379158
Kaela schreef:;D ;D ;D

Op zich snap ik die dierenarts wel. Naast mensen die titeren en verstandig minder enten, heb je natuurlijk ook de groep mensen die half ergens iets gelezen hebben en nooit meer enten. Die mevrouw met de rotweiler is wel een passend voorbeeld. Ik heb wat op facebook gelezen en nu weet ik zeker dat mijn hond adhd, mislukte zwangerschappen en problemen met de kruisbanden heeft door de vaccinatie. Jeetje zeg.

Maar deze dierenarts gebruikt halve info en komt niet verder als het gebruikelijke “je moet enten” en “er zijn geen bijwerkingen”. En das dom, want dan komt Tannetje (voor de zoveelste keer) met een goed verhaal over titeren en dan steek je er toch echt een beetje magertjes bij af...
Ik ben het hier helemaal mee eens hoor Kaela. Dat is precies de groep die natuurlijk wel heel zorgelijk is :-\ . Maar volgens mij is de vaccinatiegraad bij huisdieren altijd al rond de 60% dus er is natuurlijk ook een grote groep mensen die toch al nooit vaccineerde maar nu misschien een mooi verhaal hebben waarom ze niet enten...?
Door hannabelgje
#3379159
Er is altijd al een grote groep geweest die niet deed aan enten. Dat was al toen ik bij een da praktijk werkte na school (lang geleden). Meer bij katten dan bij honden, maar toch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379160
I know. En die zorgwekkende ontwikkelingen komen ook niet verder als “we zien nu wel eens een geval van”. Volgens mij is dat nooit anders geweest.
Door hannabelgje
#3379161
Kaela schreef:I know. En die zorgwekkende ontwikkelingen komen ook niet verder als “we zien nu wel eens een geval van”. Volgens mij is dat nooit anders geweest.
Nee volgens mij ook niet. Zeker hier in Belgie waar enten zeker niet standaard is. Toen wij ons eerste hondje kregen 34 jaar geleden ofzo kregen wij al briefkaartjes van de da dat het tijd was voor een enting. Die heb ik hier in België nog nooit gekregen. Ook niet toen er ieder jaar een enting in ging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379169
hannabelgje schreef:Nee volgens mij ook niet. Zeker hier in Belgie waar enten zeker niet standaard is. Toen wij ons eerste hondje kregen 34 jaar geleden ofzo kregen wij al briefkaartjes van de da dat het tijd was voor een enting. Die heb ik hier in België nog nooit gekregen. Ook niet toen er ieder jaar een enting in ging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Hangt natuurlijk van je DA af he.
Maar doorgaans, als je ze eenmaal negeert krijg je ze idd niet meer. En dat terwijl pakweg om de 3 jaar enten ook perfect volgens schema is bij katten.
Voor mijn konijnen krijg ik het vb wel. Maar die moeten dan ook echt ieder jaar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379171
pearlsofpassion schreef:
Hangt natuurlijk van je DA af he.
Maar doorgaans, als je ze eenmaal negeert krijg je ze idd niet meer. En dat terwijl pakweg om de 3 jaar enten ook perfect volgens schema is bij katten.
Voor mijn konijnen krijg ik het vb wel. Maar die moeten dan ook echt ieder jaar.
Hier wisselt dat ook hoor. Ik heb nog nooit een enting oproep ontvangen van onze dierenarts. Ik heb dan ook nog nooit een van onze dieren laten enten bij deze kliniek. En ze hebben mij er ook nooit naar gevraagd. Terwijl we bijvoorbeeld wel regelmatig herinneringen kregen voor Pluk haar periodieke bloedonderzoek en Otje haar periodieke urineonderzoek.
Door hannabelgje
#3379172
pearlsofpassion schreef:
Hangt natuurlijk van je DA af he.
Maar doorgaans, als je ze eenmaal negeert krijg je ze idd niet meer. En dat terwijl pakweg om de 3 jaar enten ook perfect volgens schema is bij katten.
Voor mijn konijnen krijg ik het vb wel. Maar die moeten dan ook echt ieder jaar.
Ik heb verschillende da's gehad in België en nooit kaartjes gekregen. Ook in Nederland verschillende da's en altijd kaartjes gekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door