Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3378252
Ik denk dan altijd, die heeft vast getraind met iets wat pijn doet, ala een elektrische band ofzo :-[

En die hond stuurt ie pas weg als ze al een eindje van dat huis van de hond zijn (en als een van zijn hondjes gesnept heeft). Dat is gewoon tactisch, dan laten ze zich makkelijker wegsturen hoor.

Dus ::)
#3378258
Spikkelneus schreef:Eitje ;)
Het zijn er natuurlijk maar zes, geen dertien.... (Tungsten loopt los buiten beeld)

IMG_2572.JPG
En jij blijft recht overeind staan als er zo'n kut keffert op je honden af komt? Kan ik bij jou op cursus? :biggrin2:
#3378260
eelke schreef:Ik denk dan altijd, die heeft vast getraind met iets wat pijn doet, ala een elektrische band ofzo :-[

En die hond stuurt ie pas weg als ze al een eindje van dat huis van de hond zijn (en als een van zijn hondjes gesnept heeft). Dat is gewoon tactisch, dan laten ze zich makkelijker wegsturen hoor.

Dus ::)
+1.

Ik vind het lastig om het in tekst uit te drukken, maar er zit ergens een wisselwerking tussen dit soort dingen willen en de manier waarop je bereid bent om dat te trainen. Dat is natuurlijk niet in 100% van de gevallen zo, maar jammer genoeg vaak wel.
#3378267
Hier vallen ze tegenwoordig ernstig uit aan de riem. Als ik dat terugredeneer is dat bij Kat begonnen toen Jane niet meer meeging op de wandeling. De kleintjes zijn dit gewoon mee gaan doen. Omdat wij hier amper andere honden tegenkomen werd het probleem niet heel snel duidelijk. Nu we af en toe den lande intrekken en beduidend meer honden tegenkomen komt er toch een probleem boven borrelen. Het is puur onzekerheid, dat ligt er dik bovenop, maarja, hoe gaan we dat oplossen :(
#3378268
Angelique schreef:Hier vallen ze tegenwoordig ernstig uit aan de riem. Als ik dat terugredeneer is dat bij Kat begonnen toen Jane niet meer meeging op de wandeling. De kleintjes zijn dit gewoon mee gaan doen. Omdat wij hier amper andere honden tegenkomen werd het probleem niet heel snel duidelijk. Nu we af en toe den lande intrekken en beduidend meer honden tegenkomen komt er toch een probleem boven borrelen. Het is puur onzekerheid, dat ligt er dik bovenop, maarja, hoe gaan we dat oplossen :(
BAT!

https://www.moniquebladder.nl/bat-lezing/

Zou toch zonde zijn als jullie leuke uitstapjes hierdoor een stuk minder leuk worden.
#3378269
Kaela schreef:+1.

Ik vind het lastig om het in tekst uit te drukken, maar er zit ergens een wisselwerking tussen dit soort dingen willen en de manier waarop je bereid bent om dat te trainen. Dat is natuurlijk niet in 100% van de gevallen zo, maar jammer genoeg vaak wel.
Voor spikkelneus is het een eitje. Misschien dat zij uit kan leggen hoe het in z'n werk gaat. Ik vind het namelijk niet gezegd dat dit perse op een rottige manier is getraind.

En als ik een hond weg stuur die op deze manier op mijn aangelijnde hond af komt: ik kan doen wat ik wil (hetzelfde als deze meneer) die andere hond lacht mij vierkant uit, of ik nou 1 of 100 meter z'n huis gepasseerd ben :biggrin2:
#3378271
Kaela schreef:BAT!

https://www.moniquebladder.nl/bat-lezing/

Zou toch zonde zijn als jullie leuke uitstapjes hierdoor een stuk minder leuk worden.
Hier ga ik eens naar kijken, want de contra's beschrijven ook de moeilijkheden bij het trainen. Onverwachte hond krijg je die aandacht niet meer en een Trude die 0,0niks om snacks geeft is dus al helemaal niet te paaien.
#3378272
Lizzy schreef:Voor spikkelneus is het een eitje. Misschien dat zij uit kan leggen hoe het in z'n werk gaat. Ik vind het namelijk niet gezegd dat dit perse op een rottige manier is getraind.

En als ik een hond weg stuur die op deze manier op mijn aangelijnde hond af komt: ik kan doen wat ik wil (hetzelfde als deze meneer) die andere hond lacht mij vierkant uit, of ik nou 1 of 100 meter z'n huis gepasseerd ben :biggrin2:
Met alle respect voor Spikkelneus, maar zij heeft 5 honden aan de lijn, rondom haar. Niet een nog veel grotere groep honden achter haar lopend (!) in positie. Dat is ook wat mij opvalt, de honden lopen allemaal achter of hooguit naast hem en blijven in positie. Dat is getraind, dan heb je iets gedaan wat deze honden verteld dat ze per see daar moeten blijven lopen. En iets in de lichaamstaal van deze meneer en honden geeft mij het vermoeden dat dit mogelijk (dus niet per see, want ik kan het nergens mee bewijzen) niet volledig dwang/pijn vrij is getraind.

Het wegsturen van het hondje is naar mijn idee een combi van factoren. Eerst de snauw van het hondje, al ruim voorbij zijn eigen terrein zijn, de meneer die dreigend doet met een grote groep honden die hem omringt. Het lijkt me ook geen heel dapper hondje, eerder een die deze groep honden het liefst zsm ziet verdwijnen. Had daar een rotweiler met enig zelfvertrouwen gestaan, had dit geheel anders af kunnen lopen.

Ik vind overigens het feit dat de baas de honden die het meeste last hebben van dat hondje ook erg lang in de steek laat. Hij loopt wel erg lang door voordat hij er iets aan doet en dat vinden de kleine hondjes duidelijk niet leuk. Ook weer zo'n detail waardoor het bij mij een beetje wringt.
#3378273
Die van mij vallen dan niet uit aan de riem (ja, Frou soms) maar ze willen wel naar zo'n hondje toe en als ze dat met vier besluiten: dan wordt het toch lastig om niet op de plaat te gaan. Vroeger liep ik er wel met 5 aangelijnd maar dat ga ik tegenwoordig echt niet meer trekken hoor (ik zie me nog zo lopen met Bisq, d'r twee dochters, Ling en Basic of Aiden, als die hier logeerde). Maar ik word ook een daggie ouwer :biggrin2:

Dus ja, dus van A naar B lopen over een pad waar niks gebeurd en niemand passeert: dat is 1 ding. Maar nu serieus : zo stoïcijns doorlopen op straat? Compleet negerend wat er om hen heen gebeurd? Dat doen ze hier dus echt niet!!

En Angelique, die meiden van jou: ik denk dat ze elkaars gedrag zeker versterken. Je zou eigenlijk eens moeten kijken hoe ze afzonderlijk van elkaar reageren. En beginnen te BAT'ten met de eerste aanstichter. Ik denk dat ze alle 3 eigenlijk dan ook apart getraind moeten worden en als dat goed gaat, zul je ze ook nog met z'n tweetjes en drietjes moeten leren dat uitvallen niet hoeft. Ik denk eigenlijk dat het een vrij langdurig plan gaat worden...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door