Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379519
Diaseptic is dat spuitbusje. Een langwerkende ontsmetting als ik het goed begrepen heb. En voor kwetsbare huid, staat er op het flesje.

Het ziet er nog gewoon hetzelfde uit. Staat duidelijk open, maar er zit dus fibrine in en dat zou op wondheling duiden, en het staat niet rood of gezwollen, dus geen ontsteking. Bloedt ook niet en komt geen vocht uit.
Hopelijk werkt die fibrine zoals een korstje bij een bloedend wondje, zodat eronder nieuwe huid groeit. Of zoiets. En ken daar ook niet veel van. Maar dat hoop ik dan maar.
Ik heb wel vertrouwen in de DA.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379692
Het genas maar niet mooi en kwam elke dag toch een tikje meer open, dus vandaag terug naar de DA. Ze gaat hem morgen terug onder narcose brengen en nieuwe margins maken. Omdat deze al oud zijn, gaat het niet mooi meer genezen.
En dan sprak ze toch van een hemdje, eens zien of zij iets heeft dat werkt voor hem zodat hij er niet bij kan.

Pfff.. Ik geloof dat het nodig is, ik zag zelf ook wel dat het niet mooi genas. En het komt wel goed. Maar ik heb het er toch even lastig mee. :'(
En dan dat lege rennetje thuis in de keuken...
Zucht...

Tis wel beter dat hij die 2 hitte dagen in een kamer met airco zit. Toch 1 positief puntje...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379701
Siberienne schreef:En een verbandje met daaromheen zelfhechtend windsel? Heb ik bij Spot bij poot gebruikt. Maar goed, ik weet niet hoe goed jouw nijn er in is om dat los te knagen.

https://www.drogistplein.nl/heltiq-zelf ... 4-m-x-6-cm
Ik denk eigenlijk niet dat dat blijft zitten. Das zoals het verband dat ik eerder geprobeerd heb. Dat glijdt gewoon van zijn kont af aangezien die geheel rond is en er nu ook geen achterpoot is waar het achter kan blijven zitten.

Of ik zou er heel zijn lijf mee moeten inpakken... Dan hoop ik eerder dat er een hemdje past.
Door Lizzy
#3379705
He getverdemme, wat een enorme tegenvaller :-\ . Sterkte maar weer, met je kleine man!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379717
Sterkte voor je mannetje. Jammer dat het nu toch net ff niet goed gaat, na alles wat hij al overwonnen heeft. Hopelijk is hij snel weer thuis!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3379785
Ach prut, wat jammer.

Veel sterkte vandaag....en hopelijk is het meneertje straks weer snel aan het eten zodat hij lekker naar huis kan (hoewel de koelte daar misschien nog niet zo slecht is momenteel ;) )
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379931
Hij is weer thuis, sinds gisterenavond al. Ze heeft het stompje van zijn pootje nog iets korter gemaakt, omdat dat waarschijnlijk het probleem gaf en de bewegingen de wonde openden. Want op de wonde zat in rust niet zoveel spanning.

Hij heeft nu ook een shirtje aan. En dat lukt, bedekt de wonde net.
Het lijkt wel nergens op. ::)
Maar goed, als het maar werkt.

En gelukkig wil hij eten, want sommige konijnen doen dat niet meer als je ze zoiets geks aantrekt. :P
Hij staat om 1 of andere reden ook stabieler dan voorheen. Hij stond net echt zich uit te rekken op 1 poot en hij hupt ook vlotter en zonder naar een kant te hellen.
Hij lijkt wel gelukkig zo.
Echt hopen dat het nu gewoon mooi geneest. Het is goed geweest.
IMG_20190626_114838.jpg
IMG_20190626_114838.jpg (2.79 MiB) 1649 keer bekeken
IMG_20190626_114847.jpg
IMG_20190626_114847.jpg (2.76 MiB) 1649 keer bekeken
Hij heeft wel iets van een hondje zo, vind ik, met jas en hangoren. :P
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3379934
aaah, ik vind hem meer op een knuffeltje lijken.... ;D ;D
Maar het is voor een goed doel, hopelijk blijft nu alles zitten.. :)
Door Anne in Zweden
#3379936
Ja hè, ik dacht ook: het lijkt wel een pluchen konijntje! ;D Fijn dat ook de tweede operatie achter de rug is en goed is gegaan. En hopen dat het nu allemaal goed geneest!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3379938
Go Benjamin :groupwave2:

Je ziet er schattig uit in je hempje knul.... hopelijk gaat je genezing nu met sprongen vooruit en kan je straks weer frank en vrij genieten van het buitenleven :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380079
Het gaat nog steeds goed.

Alleen had hij zich vannacht half uit z'n shirtje gewurmd. Zo kon hij niet meer bij z'n kont en dus stapelden de keutels zich in het shirtje op. Een mooie bol plakpoep als resultaat.... :-X
Gelukkig niet aan de wonde, maar zijn kont moest dus gewassen. Op zo'n momenten heeft hij toch maar geluk dat ik thuis ben...

Shirtje zit nu in de wasmachine. Hopelijk prutst hij het op die 3 uur niet open... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door