Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3377542
Hier wordt ook niet gegromd als er eentje apart met de baas is weggeweest, maar er wordt wel heel hard gesnuffeld. Ik heb altijd gedacht dat de thuisblijvers gefascineerd waren door de vreemde geurtjes die de thuiskomer bij zich droeg na een uitstapje. Heb daar verder nooit iets achter gezocht. Maar zoals gezegd, hier wordt ook niet gegromd - ja, door ons oudje Max, niet door de boxerdamesch en ook niet door nieuwkomer Mello. Maar Max gromt omdat hij geen tango om zich heen wil hebben (met 15 jaar mag je ook eisen stellen).

Toch is het interessant - en een beetje angstaanjagend - om te lezen dat jongere honden in een roedel de roedeloudste kunnen verscheuren als ze aanvoelen dat die zijn beste tijd heeft gehad. Ik wist dat dat in de natuur zo kan gaan, maar in een huiselijke situatie... :( Nou ben ik bijna 24 uur per dag aanwezig en daardoor meer de roedelleider dan een van de honden, dus ik verwacht hier geen sores op dat punt, maar toch: goed om in het achterhoofd te houden, dit topic.)
Door tt-tjes
#3377647
Siberienne schreef:
Als Balou alleen mee op vakantie gaat en de rest niet, zou ik bij thuiskomst zorgen dat je niet Balou mee naar binnen neemt waar de rest al is maar bv samen wandelen en samen naar binnen, net als bij een nieuwe hond. )
We halen de andere 2 op met Balou er bij. Dus hernieuwde ontmoeting in een enorme tuin. Daarna nog een autorit van een uur naar huis, samen plassen en dan naar binnen.
Heb dus wel hoop dat dat goed gaat
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3377687
tt-tjes schreef:We halen de andere 2 op met Balou er bij. Dus hernieuwde ontmoeting in een enorme tuin. Daarna nog een autorit van een uur naar huis, samen plassen en dan naar binnen.
Heb dus wel hoop dat dat goed gaat
Tijdens jullie autorit zitten ze gescheiden? Want dat was bij ons altijd een enorme trigger.

De eerste keer dat J zonder J (ik weet niet meer wie er wel en niet bij me was) naar de trimster waren geweest en ik J ophaalde en ze vervolgens achterin de auto zette (auto was altijd een rijdbare bench), ging het met een minuut of 5 mis. Wat een knokpartij en ik zat middenin het verkeer. Ik weet nu nog steeds niet hoe hard ik heb gebruld dat ze op moesten houden en er één naar voren heb gesleept. Daarna ben ik altijd alert gebleven in dat soort situaties.
Gebruikersavatar
Door pike
#3377705
Hier gebeurde dat ook altijd als ik met een van de drie was weggeweest. Jongste of oudste, maakte niet uit. Bij thuiskomst werd er over en weer gegromd en maakten ze zich groot. Ik heb het nooit begrepen hoor, hoe dat in elkaar zat, maar de oplossing was even simpel als gemakkelijk. Wat snoepjes klaarhouden en voor Zwarte Pier spelen. Handje snoep naar binnen gooien zodra de deur openging en ze waren gelijk vergeten waar ze mee bezig waren ::) :biggrin2:
Door bas rouge
#3377743
Ik herken het ook. Eerst bij mijn oude Bolke, jaren terug. Daar zijn de andere twee een keer bovenop geklapt toen hij heel oud en dement was en ik vrees dat als ik hem niet tijdig ontzet had, hij het niet had overleefd. Dat was wel even een heftige realitycheck.
En ook nu, Rein is ruim 15 jaar en wankel, doof en niet meer altijd even goed bij, merk ik dat dat soms spanning geeft. Zeker als hij terug komt in de groep, moet ik dat begeleiden want ze onthalen hem niet op vriendelijke wijze. Ik word op niemand boos overigens maar zorg gewoon dat er voldoende ruimte is, blok met mijn lichaam en/of leid af met lekkertjes.
Eenmaal weer samen, is het weer koek en ei.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3377744
In ons geval is het juist bijzonder dat toen Joep niet meer normaal kon lopen als gevolg van zijn hernia, Joris hem nooit meer heeft uitgedaagd. Joep wilde altijd nog wel met Joris spelen, maar dat heeft Joris nooit meer gedaan. Andere honden speelden wel gewoon met Joep, die vond zichzelf niet beperkt denk ik.
Door tt-tjes
#3377812
Pauline schreef:Tijdens jullie autorit zitten ze gescheiden? Want dat was bij ons altijd een enorme trigger.

De eerste keer dat J zonder J (ik weet niet meer wie er wel en niet bij me was) naar de trimster waren geweest en ik J ophaalde en ze vervolgens achterin de auto zette (auto was altijd een rijdbare bench), ging het met een minuut of 5 mis. Wat een knokpartij en ik zat middenin het verkeer. Ik weet nu nog steeds niet hoe hard ik heb gebruld dat ze op moesten houden en er één naar voren heb gesleept. Daarna ben ik altijd alert gebleven in dat soort situaties.
Ja, Balou zit dan op de achterbank en B & A zitten in de bench achter in de auto. Dus dat kan bij ons niet gebeuren dat ze hem grijpen tijdens de autorit.
Door tt-tjes
#3377813
pike schreef:Hier gebeurde dat ook altijd als ik met een van de drie was weggeweest. Jongste of oudste, maakte niet uit. Bij thuiskomst werd er over en weer gegromd en maakten ze zich groot. Ik heb het nooit begrepen hoor, hoe dat in elkaar zat, maar de oplossing was even simpel als gemakkelijk. Wat snoepjes klaarhouden en voor Zwarte Pier spelen. Handje snoep naar binnen gooien zodra de deur openging en ze waren gelijk vergeten waar ze mee bezig waren ::) :biggrin2:
Goede tip. Zal ik ook eens gaan doen.
Door tt-tjes
#3379364
Handje snoep gooien en aangeven dat ik dat gedonder niet wil helpt wel. Ik heb ook het idee dat het er aan ligt dat Balou gecastreerd is, ze vervelen hem sowieso meer nu er loopse teven in de buurt zijn.
Verder gaan de 2 zwarte dropjes gewoon mee op vakantie omdat op het vakantieadres de dames loops geworden zijn, en dat is niet echt handig met 2 intacte reuen. Daar hoef ik me ook geen zorgen meer over te maken.

Maandag was de ostheopaat er voor Balou en ze vond dat hij echt heel oud geworden was. Maar dat hij nog redelijk soepel aan voelde.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door