Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3377805
kakocavi schreef:In sommige gevallen scoren ze slechter. Of ze gemiddeld slechter scoren staat hier niet.

Hier staat weer dat het gelijk is. Ik denk dat wordt bedoeld dat het aan dezelfde normen moet voldoen en de industrie zelf ook geen verschil maakt, en dus de verschillende soorten voer vergelijkbaar zijn.

Pesticiden zitten inderdaad vooral in gewassen (kunnen natuurlijk wel in vlees terecht komen via voer). Zware metalen zoals kwik hopen vaak op in vis, maar soms ook in wild. Residuen van medicijnen, verboden hormonen en antibiotica vind je vooral in vlees. Ik weet dat die laatste hier niet benoemd zijn, maar het zijn alsnog stofjes die je niet in je hond of kat wilt.
Er staat dat ze slechter scoren inzake het bevatten van specifiek pesticiden. In sommige gevallen is dus niet sommige merken, maar sommige contaminanten. En voor sommige van die pesticiden zijn er geen normen vastgelegd.
Qua zuiverheid van de ingrediënten (dus overall) scoren ze gelijk. Wat wil zeggen: geen groot genoeg verschil om statistisch significant te zijn.
Niet beter en niet slechter.

Je hebt gelijk over die laatste. En dat staat in dit artikel niet vermeld.
In de meeste brokken zit echter vleesmeel, en ik zou denken dat die stoffen daar ook nog in zitten. Misschien wel geconcentreerder. Ik weet het niet zeker, ben niet zo thuis in het bewerkingsproces om meel te verkrijgen.
#3377852
pearlsofpassion schreef:Er staat dat ze slechter scoren inzake het bevatten van specifiek pesticiden. In sommige gevallen is dus niet sommige merken, maar sommige contaminanten. En voor sommige van die pesticiden zijn er geen normen vastgelegd.
Qua zuiverheid van de ingrediënten (dus overall) scoren ze gelijk. Wat wil zeggen: geen groot genoeg verschil om statistisch significant te zijn.
Niet beter en niet slechter.
Dat klopt, maar zo bedoelde ik het ook. Ze hebben een aantal soorten ongewenste stoffen onderzocht, en in sommige gevallen (pesticiden) scoorden dieetbrokken slechter.
Je hebt gelijk over die laatste. En dat staat in dit artikel niet vermeld.
In de meeste brokken zit echter vleesmeel, en ik zou denken dat die stoffen daar ook nog in zitten. Misschien wel geconcentreerder. Ik weet het niet zeker, ben niet zo thuis in het bewerkingsproces om meel te verkrijgen.
Dat ben ik wel met je eens. Er wordt zeker gesjoemeld in de industrie. Berekend naar gehalte op droge stof zal diermeel en het oorspronkelijke materiaal niet veel verschillen denk ik, aangezien de meeste van de benoemde stoffen hittestabiel zijn. Je zou nog kunnen zeggen dat de schadelijke stoffen in vlees meer 'verdund' zijn wanneer er graan bij wordt gemengd, maar dat is een beetje vergezocht en als er dan weer meer pesticiden in zitten heb je daar ook niks aan. Feit blijft dat je als consument meestal niet weet waar het voer vandaan komt en je aan je brokje of stukje vlees niet kunt zien wat er aan enge stoffen in zit. En dat gecombineerd met het feit dat het een lucratieve business is...

Barfplaats wordt gesponsord door