Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Zeker naar aanleiding van het meat the victims topic ben ik benieuwd naar wat jullie gaan stemmen

D66
Geen stemmen
0%
CDA
Geen stemmen
0%
PVV
2
6%
VVD
Geen stemmen
0%
SP
3
9%
PvdA
1
3%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
Groen Links
5
16%
Partij voor de Dieren
6
19%
50 Plus
Geen stemmen
0%
Jezus Leeft
1
3%
Denk
Geen stemmen
0%
De Groenen
Geen stemmen
0%
Forum voor Democratie
3
9%
Vande regio & Piratenpartij
Geen stemmen
0%
Volt
Geen stemmen
0%
Ik twijfel nog tussen X en X
3
9%
Ik ga niet stemmen
2
6%
Ik weet het nog niet
6
19%
Door Lizzy
#3376957
Zo, ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat gaan jullie stemmen? Zeker ook naar aanleiding van het Meat the Victims topic werd ik wel benieuwd.

Als je invult "ik twijfel tussen X en X" is het wel leuk als je in de tekst invult tussen welke partijen je twijfelt!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3376960
Normaal gesproken zou ik PvdD stemmen. Maar nu overweeg ik een strategische stem op de PvdA omdat Timmermans hun spitzenkandidaat is.
Op de thema's klimaat/milieu/dieren komen ze bij de stem wijzers er gelijk uit en op ethische onderwerpen als homo rechten ook.
Door Lizzy
#3376962
Ik twijfel tussen groen links en partij voor de dieren. Ik heb net weer de stemwijzer gedaan. Meest kom ik overeen met Groen Links (89%) maar heel vaak als ik de mening van de partij lees (in de stemwijzer) of het partij programma: dan spreekt me de onderbouwing van de partij van de dieren meer aan. Ik heb nog even gedacht om strategisch op Timmermans te stemmen van de PvdA maar ik heb besloten dat toch niet te doen. Ik heb eerder strategisch gestemd (op Wouter Bos) en dat is me ook niet bevallen en bovendien vind ik dat milieu, landbouw (gif) en dierenwelzijn niet hoog genoeg op hun prioriteitenlijst staat.
Door Eef+Stippels
#3376964
Partij voor de Dieren.
We zijn inmiddels al jaren lid.
Hun standpunten spreken me erg aan, en niet alleen mbt dier en natuur.

Wij hebben ooit ook eens strategisch gestemd, maar dat lijkt me bij nader inzien toch geen goede strategie :cool: Ik stem alleen nog op een partij waar ik echt achtersta.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3376973
GL.
Heb ook wel eens voor de pvDD gestemd maar ik vind ze te rechts op sommige vlakken. GL vind ik ook wat rechts maar ik kan me beter vinden in hun standpunten dan.
Door Lizzy
#3376982
Angelique schreef:Ik weet het nog niet. Ik ben dit jaar voor het eerst zwevende kiezer. Het wordt iig geen klimaatdrammerspartij.
En waar zweef je dan allemaal tussen?
Door src_esther
#3377031
pluk schreef:Normaal gesproken zou ik PvdD stemmen. Maar nu overweeg ik een strategische stem op de PvdA omdat Timmermans hun spitzenkandidaat is.
Op de thema's klimaat/milieu/dieren komen ze bij de stem wijzers er gelijk uit en op ethische onderwerpen als homo rechten ook.
Volgens mij belijdt de pvda dat alleen met de mond.
Lizzy schreef:Ik twijfel tussen groen links en partij voor de dieren. Ik heb net weer de stemwijzer gedaan. Meest kom ik overeen met Groen Links (89%) maar heel vaak als ik de mening van de partij lees (in de stemwijzer) of het partij programma: dan spreekt me de onderbouwing van de partij van de dieren meer aan.
Ik heb zelfde twijfel. Stemwijzer nog niet gedaan en de programma's heb ik nog niet doorgenomen.
Door Siberienne
#3377084
Ik vroeg me even af hoe het zit met de fracties in het Europees parlement en of de progressieve partijen nog bij elkaar zitten, maar tot mijn verrassing geldt dat alleen voor PvD en SP. Onderstaande links geven wat info over de fracties waartoe de partijen horen:

Zag dat Partij voor de dieren deel uitmaakt van deze linkse groene fractie met de SP https://www.europa-nu.nl/id/vh8ml7j9gju ... ords_groen

PvdA : onderdeel van de https://www.europa-nu.nl/id/vh8ml7j9gbr ... iantie_van

Groen Links bij de groene unie; https://www.europa-nu.nl/id/vh8ml7j9gfu ... ie_groenen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door