Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Zeker naar aanleiding van het meat the victims topic ben ik benieuwd naar wat jullie gaan stemmen

D66
Geen stemmen
0%
CDA
Geen stemmen
0%
PVV
2
6%
VVD
Geen stemmen
0%
SP
3
9%
PvdA
1
3%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
Groen Links
5
16%
Partij voor de Dieren
6
19%
50 Plus
Geen stemmen
0%
Jezus Leeft
1
3%
Denk
Geen stemmen
0%
De Groenen
Geen stemmen
0%
Forum voor Democratie
3
9%
Vande regio & Piratenpartij
Geen stemmen
0%
Volt
Geen stemmen
0%
Ik twijfel nog tussen X en X
3
9%
Ik ga niet stemmen
2
6%
Ik weet het nog niet
6
19%
Door Siberienne
#3377100
fransbulletje schreef:Vanmorgen een filmpje gezien wat die lui daar verdienen :-X
Echt te gek voor woorden!

?? Europarlementariërs? Of ambtenaren vd eu? Link?

Is dat de reden dat je niet stemt?
Door Lizzy
#3377109
fransbulletje schreef:Ze betalen veel minder belasting en met 63 met pensioen.
Ze houden inderdaad iets van €6000, bijna €7000 nog wat netto over. En met 63 mogen ze inderdaad met pensioen. Terecht toch? Ze werken veul harder dan een stratenmaker die op z'n 53 al een rug heeft die stuk is!

OK, ik geef eerlijk toe, dit vind ik ook echt ontzettend niet eerlijk :'(

Maar daarom niet stemmen? Of heb je een andere reden?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3377111
Niet stemmen omdat ze veel verdienen of omdat je het niet eens bent met 'Europa' zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Ze blijven dan gewoon zitten zonder jou stem en zonder jou stem blijft 'Europa' ook gewoon bestaan....inclusief Nederland

Als je dan niet bij 'Europa' zou willen horen moet je tijdens de landelijke verkiezingen stemmen op een partij die voor een Nexit is.....maar persoonlijk denk ik dat ik dan liever mijn belastingcenten (deels) naar de Brussel/Straatsburg laat stromen, want die utopie van een exit kost nog vele malen meer en is absoluut niet in het voordeel van wie dan ook (mijn opinie)

Op wie ik dan wel ga stemmen....ik ben er nog niet uit, ga vanavond nog maar eens de stemwijzer invullen en zien of ik het eens kan zijn met de uitkomst :)
Door kakocavi
#3377117
Ik ben die ene die SP heeft ingevuld :)

Niet echt voor Europa maar ook niet tegen, en volgens mij de enige partij die kritisch is op punten als arbeidsmigratie en opkomt voor de (zwakkere) arbeider. Maar ik vind het wel lastig. Nog niet helemaal zeker.
Door fransbulletje
#3377118
Ik ben voor Europa maar heb het helemaal gehad met de politiek.
Mooie beloftes in verkiezingstijd en als ze de zeteltjes binnen hebben blijft er van hun standpunten weinig over.

Heb provinciaal ook niet gestemd en ga nu ook niet stemmen.
Door Siberienne
#3377125
Lizzy schreef:Ze houden inderdaad iets van €6000, bijna €7000 nog wat netto over. En met 63 mogen ze inderdaad met pensioen. Terecht toch? Ze werken veul harder dan een stratenmaker die op z'n 53 al een rug heeft die stuk is!

OK, ik geef eerlijk toe, dit vind ik ook echt ontzettend niet eerlijk :'(

Maar daarom niet stemmen? Of heb je een andere reden?

Volgens mij was de pensioenregeling nogal omstreden en te riant, maar is die tegenwoordig wel een stuk minder. Dat die geldt vanaf 63 vin'k voor een Europese regeling nog niet zo gek. Tenslotte gaan Frans ambtenaren nog veel eerder met pensioen (over oneerlijk gesproken)

Niet te vergeten: dit is een tijdelijke functie, geen baan voor het leven. Als je 4 jaar zitting hebt, heb je niet een pensioen opgebouwd dat het hetzelfde is als je salaris. En moet je gewoon weer op zoek naar een nieuwe baan....
Over de hoogte van bedragen kan altijd getwist worden, maar ik vind het wel zo eerlijk om dat wel mee te nemen.

Maar goed, ik denk wel dat het belangrijk is om wel te stemmen want ik denk dat de veranderingen die nodig zijn (in veehouderij, in mlieupolitiek, migratie etc vanuit Europa moeten komen. Landelijk stelt Nederland te weinig voor.
Door Siberienne
#3377126
fransbulletje schreef:Ik ben voor Europa maar heb het helemaal gehad met de politiek.
Mooie beloftes in verkiezingstijd en als ze de zeteltjes binnen hebben blijft er van hun standpunten weinig over.

Heb provinciaal ook niet gestemd en ga nu ook niet stemmen.

Ik denk dat het heel moeilijk is om in Europa wat te bereiken..maar dat het wel belangrijk is. Ik vond de podcast in mijn eerdere link wel verhelderend, was ook nooit zo gemotiveerd om voor Europa te stemmen maar nu wel.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3377127
Na uitgebreid de antwoorden van de kieswijzer bestudeerd te hebben, blijkt GL de partij te zijn die nog het beste past dit keer. Dus die gaat het worden op 23 mei.
Door Lizzy
#3377143
Siberienne schreef:Ik denk dat het heel moeilijk is om in Europa wat te bereiken..maar dat het wel belangrijk is. Ik vond de podcast in mijn eerdere link wel verhelderend, was ook nooit zo gemotiveerd om voor Europa te stemmen maar nu wel.
Die heb ik ook geluisterd en ik wist al dat ik ging stemmen maar het heeft mij ook wel extra gemotiveerd. Was een super interessant interview!
Door Siberienne
#3377148
Spikkelneus schreef:Naar aanleiding van de stemwijzer ´mag´ ik kiezen tussen GL en PvdD, met een even hoge score. Het wordt PvdD.

Uit nieuwsgierigheid: laat jij dan nog meewegen in welke fractie ze zitten in Europees parlement? Ik heb me daar nooit zo in verdiept eigenlijk tot nu toe.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3377160
Nou de stemwijzer klopt echt zo niet bij mij :-X
Moet ik zeker niet te vaak geen mening hebben denk ik ;D

Maar goed ik zou het sowieso niet weten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door