Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3377421
-Annemarie- schreef:Hier gaan ze ook in plakband, en dan in de afvalbak.

Ik heb net een kuurtje van tien dagen doxycycline achter de rug. De laatste teek die ik had was niet zo fris. :-X
Ieuw! Wat was er dan met die teek?
Door Anne in Zweden
#3377425
Ik mag ze ook graag verbranden. Gaan ze PANG! Zó leuk! :biggrin2:

Een degelijk alternatief is naar Noord-Zweden verhuizen. Er zijn hier wel teken, maar niet zo heel veel, en de ziekteverwekkers hebben het nog niet tot hier geschopt. Hopelijk blijft dat nog een jaar of vijftig zo.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3377438
Lizzy schreef:Grote gruwels, ik heb net een teek bij mezelf weg moeten halen :-X

:-X :-X doet zeer hé :-X Afijn, rondje eromheen stiften en rustig afwachten.
Door Lizzy
#3377439
Angelique schreef::-X :-X doet zeer hé :-X Afijn, rondje eromheen stiften en rustig afwachten.
Oh echt he :-X . En zo goor, een beest in je lijf :-X Ik heb ook een aantekening in de agenda gemaakt. Ik voel overal gekriebel :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3377463
Lizzy schreef:Ieuw! Wat was er dan met die teek?
Die heeft waarschijnlijk nog niet eens 24 uur vastgezeten. Verwijderd, en zoals Lique al zei, keurig een cirkeltje getekend met watervaste stift. :biggrin2: Na een week had ik een flink grote rode kring om dat cirkeltje. Omdat we een weekje weg zouden gaan, toch maar even langs de huisarts. Daar was het snel duidelijk. Vertrouwde het zelf ook al niet, de andere tekenbeten die ik had gaven nooit zo'n reactie.
Ik ben blij dat ik er op tijd bij was. :)

Ik meld ze ook altijd bij het RIVM. https://www.rivm.nl/tekenbeten-en-lyme/ ... -tekenbeet
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3377486
Lizzy schreef:Grote gruwels, ik heb net een teek bij mezelf weg moeten halen :-X
:nono2:
Weet nog een keer dat ik onder de douche stond en dan iets op mijn buik had en weg wou vegen en niet lukte en toen zag wat het was omdat er van die pootjes bengelden . Gil! :censored2:
Echt zo ongelooflijk gruwelijk goor. Brrrrr.

Ik heb er al vaker een gehad en voel tegenwoordig als ze bijten dus die krengen heb ik te pakken voor ze vastzitten.
Maar echt , tis goed voor een aantal dagen phantoom jeuk telkens opnieuw. Sowieso als ik er weer een stel van de honden afhaal >:(
Door Lizzy
#3377494
Kaio schreef::nono2:
Weet nog een keer dat ik onder de douche stond en dan iets op mijn buik had en weg wou vegen en niet lukte en toen zag wat het was omdat er van die pootjes bengelden . Gil! :censored2:
Echt zo ongelooflijk gruwelijk goor. Brrrrr.

Ik heb er al vaker een gehad en voel tegenwoordig als ze bijten dus die krengen heb ik te pakken voor ze vastzitten.
Maar echt , tis goed voor een aantal dagen phantoom jeuk telkens opnieuw. Sowieso als ik er weer een stel van de honden afhaal >:(
Ohhwww :o :-X :-X :-X :-X

Tijdens het weghalen zag ik ook de pootjes kriebelen (toen ik de lasso erom heen deed) :-X :-X . Ben vannacht wel 10 keer uit bed geweest om te kijken of er een teek op een jeukend plekje zat :-X

Wat voel je, als je gebeten wordt? Ik had het gevoel dat de plek er omheen verstijft was maar ja, toen was ik al gebeten :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3377506
Lizzy schreef:Ohhwww :o :-X :-X :-X :-X

Tijdens het weghalen zag ik ook de pootjes kriebelen (toen ik de lasso erom heen deed) :-X :-X . Ben vannacht wel 10 keer uit bed geweest om te kijken of er een teek op een jeukend plekje zat :-X

Wat voel je, als je gebeten wordt? Ik had het gevoel dat de plek er omheen verstijft was maar ja, toen was ik al gebeten :-\
Voelt bij mij zoals een mug die net steekt. Dat is dan al een aantal keren gebeurd als ik rustig op de bank zat, voel bijv een steek in mijn nek, grijp erna en heb een teek te pakken. Komen overlopen van die schattige schoothondjes. Ben blij dat ik ze in rust dus kan voelen, schijnt meestal niet zo te zijn geloof ik.
Ja ok daarna voel ik ook continue van alles ;D echt dan wordt je er gek van, alleen het idee al :-X
Door eelke
#3377696
-Annemarie- schreef:Die heeft waarschijnlijk nog niet eens 24 uur vastgezeten. Verwijderd, en zoals Lique al zei, keurig een cirkeltje getekend met watervaste stift. :biggrin2: Na een week had ik een flink grote rode kring om dat cirkeltje. Omdat we een weekje weg zouden gaan, toch maar even langs de huisarts. Daar was het snel duidelijk. Vertrouwde het zelf ook al niet, de andere tekenbeten die ik had gaven nooit zo'n reactie.
Ik ben blij dat ik er op tijd bij was. :)

Ik meld ze ook altijd bij het RIVM. https://www.rivm.nl/tekenbeten-en-lyme/ ... -tekenbeet
Je kant ze toch ook opsturen om te testen?

Ik heb er ook eens een gehad, tijdens mn slaapdienst. Geen tang, zelfs geen pincet in de buurt. Met mn nagels verwijderd want dat ding moest echt weg. Ieuw ieuw ieuw ieuw ieuw.
Gebruikersavatar
Door pike
#3377702
Inge en Bono schreef:Invriezen is ook effectief, denk ik :-X zie net een batterijtje dode teken op een stuk ontdooid hertenvlees zitten :-X Ulgh!
Ik weet niet of ik dit begrijp. Hoe komen meerdere teken op je vlees terecht? Het zijn geen aaseters. En het vlees komt uit een slachterij lijkt me zo. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door