Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3376668
In huis?
Nadeel het staat vaak wat in de weg en ziet er niet mooi uit.
Voordelen al het andere zeker als je meerdere honden hebt. Rust voor pup, rust voor volwassen honden. Als je weg gaat is niet alles gesloopt. Maar er kan toch meer beweging zijn dan in bench.
Ikzelf vind het dus erg fijn om zoiets te gebruiken
Door zurca
#3376672
Wij hebben voor Pippa aan haar bench een konijnenren vast gemaakt. In het begin om zo haar de mogelijkheid te bieden om een plasje/poepje in de ren op een krant te kunnen doen mochten wij te laat zijn maar ook om haar zo net wat meer bewegingsruimte te bieden. Handig als wij net ff geen goed toezicht konden houden, zij zat veilig...onze spullen waren veilig :biggrin2: ;) En ze is nu, op een dag na, 10 maanden oud en die ren staat nog steeds aan haar bench. De uurtjes dat ik werk vertoeft ze nog in bench/ren.
Ja oke het neemt wat ruimte in beslag en echt leuk staat het niet in de woonkamer maar ach.... ik vind het belangrijker dat Pippa die ruimte heeft. Binnenkort gaan we wel proberen hoe het gaat als ze niet in de bench hoeft als er niemand thuis is. In onze stacaravan laat ik haar al gewoon uit de bench als ik wegga en daar gaat het vooralsnog prima.
Door tt-tjes
#3376697
Ik gebruik hem altijd. Nu ook weer met Asha. In eerste instantie was de 60 cm hoog genoeg en als verlengstuk van de bench. Nu staat er de 90 cm ren zonder de bench. Hier heb ik ook nog 4 losse panelen bij om hem indien nodig nog groter te kunnen maken. Hij heeft er meer bewegingsvrijheid in maar kan niet apekooi spelen als ik niet thuis ben.
Met Bono heb ik hem ook gebruikt maar daar moest ik een paar losse panelen boven op maken omdat die ook over de 90 hoog klom.
Als ze wat ouder zijn zet ik met de ren een stuk huiskamer af zodat ze nog meer ruimte hebben.
Ik ben echt fan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3376701
Angelique schreef:Tot een maand of 5 was die hier wel nuttig. Daarna was die niet meer pupproof :biggrin2:
Ja ok wij hebben eigenlijk lage kennelpanelen, beschouwen wij als puppykennnel ;) :biggrin2:
Door Cindy de Wolf
#3376707
Ik vind persoonlijk een markiesjes pup zo klein dat ik ze gewoon niet los durf te laten....Revy heeft tot 4,5 maand in de bench gezeten als we moesten werken, maar zoals Zurca al aangeeft en TT-tjes net even dat beetje meer ruimte...alle grotere pups/grotere rassen liepen/lopen gelijk los.

Ik heb vooralsnog zoiets op het oog https://www.benchkoning.nl/Puppyren-Pro ... el-Zwart-L
Angelique schreef:Tot een maand of 5 was die hier wel nuttig. Daarna was die niet meer pupproof :biggrin2:
;D ;D :biggrin2: heb subiet beeld...
Door Lizzy
#3376708
Ik vind het ideaal. Ik heb dan nooit zulke rennen gehad maar puppy panelen zoals deze (en ja, die zijn grof in huis maar who cares :biggrin2: ).

Afbeelding

Ook voor in de tuin vind ik die ideaal. Ja, je kunt die kleine pups toch niet de hele Godganse dag in de gaten houden....
Door miik
#3376748
Die ren die je aangeeft is fijn. Even opletten dat ze niet met hun bekje vast komen te zitten, maar dat heb je bij een draadbench ook...
Ik gebruik ze voor mn pups en eigenlijk gaat dat altijd goed, behalve bij Abby die klom er met 8 weken al overheen.... maar hoe bijdehand Doortje ook is, dat heeft Doortje nooit gedaan. Ik verwacht dat van een markiesje eigenlijk ook niet ;)
Ik heb voor de chineesjes later trouwens een lagere gekocht omdat ik het makkelijk vond als ik er zelf overheen kon stappen....
Door Cindy de Wolf
#3376756
Ik zie ook uitvouwbare rennen staan; wat is handiger, losse panelen of uitvouwbaar?
miik schreef:Die ren die je aangeeft is fijn. Even opletten dat ze niet met hun bekje vast komen te zitten, maar dat heb je bij een draadbench ook...
Ik gebruik ze voor mn pups en eigenlijk gaat dat altijd goed, behalve bij Abby die klom er met 8 weken al overheen.... maar hoe bijdehand Doortje ook is, dat heeft Doortje nooit gedaan. Ik verwacht dat van een markiesje eigenlijk ook niet ;)
Ik heb voor de chineesjes later trouwens een lagere gekocht omdat ik het makkelijk vond als ik er zelf overheen kon stappen....
Revy zijn dochter uit het 1e nest klimt over 1,80m...
Door tt-tjes
#3376793
Cindy de Wolf schreef:Ik zie ook uitvouwbare rennen staan; wat is handiger, losse panelen of uitvouwbaar?



Revy zijn dochter uit het 1e nest klimt over 1,80m...
Ik heb alleen de uitvouwbare dus kan niet vergelijken. Maar ik vind ze handig. Je kun ze net als de losse panelen ook kleiner zetten. Plus je hebt maar 1 pin.
Door Tanna
#3376798
Met de pup vorig jaar lange tijd de opvouwbare ren gebruikt. Als rustpunt maar vooral om onze oude hond te beschermen tegen de kleine terrorist ;D . Bench ook nog, hoewel ik niks heb met benches. Maar toen ze een maand of 6 was gebruikten we geen van beide nog en nu staat alles gewoon weer opgeborgen. Ik was er wel blij mee hoor, anders was het in het begin niet te doen geweest.
Door miik
#3376898
Cindy de Wolf schreef:Ik zie ook uitvouwbare rennen staan; wat is handiger, losse panelen of uitvouwbaar?
.
Het voordeel van de uitvouwbare is dat ze steviger staan (vooral met optillen/verplaatsen) en je niet die hoge pennen ertussen hebt. Nadeel is dat je soms rot uitkomt met waar het deurtje zit, dat is met losse panelen makkelijker te regelen. Maar de uitvouwbare is bij mij niet zo hoog, dus ik stap er gewoon overheen....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door