Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3392882
Ja, god straft onmiddellijk :(

Ik geloof echt dat een val voor mij de beste oplossing is... Ik kom (nu in de winter) niet dagelijks in de garage, dus in een muisvriendelijke val gaan ze dood van de stress of verhongeren ze... Dus denk ik dat vallen het beste resultaat voor mij geeft en de vriendelijkste optie voor de muis...
Ik hoop echt dat ik er op tijd bij ben, wat jij mee gemaakt lijkt me verschrikkelijk.. Ik hoop dat ik het voor kan zijn ::) :(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Lizzy
#3392903
Fenixjuh schreef: za 11 jan 2020, 17:19 Ja, god straft onmiddellijk :(

Ik geloof echt dat een val voor mij de beste oplossing is... Ik kom (nu in de winter) niet dagelijks in de garage, dus in een muisvriendelijke val gaan ze dood van de stress of verhongeren ze... Dus denk ik dat vallen het beste resultaat voor mij geeft en de vriendelijkste optie voor de muis...
Ik hoop echt dat ik er op tijd bij ben, wat jij mee gemaakt lijkt me verschrikkelijk.. Ik hoop dat ik het voor kan zijn ::) :(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Nou, ik weet ook niet hoe diervriendelijk die diervriendelijke muizenvallen zijn. Laatst vertelde iemand me dat als je een gevangen muis ergens anders uit zet, hij dood ongelukkig is en meestal wordt aangevallen/gedood door andere muizen, omdat ze een territorium hebben..... :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392907
Wij hebben laatst ook vallen gebruikt. We hadden muizen tussen het plafond van de slaapkamers en de vloer van de vliering. En we hoorden jonkies piepen, dus het stond wel wat op het punt uit de hand te gaan lopen.

Uiteindelijk hebben we 3 volwassen muizen gevangen en we denken dat de jonkies dood zijn gegaan door het gif wat de volwassen muizen aan hen gevoerd hebben. In combinatie met daarna verhongeren, want we hoorden de jongen nog een poosje piepen nadat we die drie volwassen muizen gevangen hadden :-X .

Afschuwelijk, maar ja, je kan nou eenmaal geen muizenkolonie in huis hebben :( .
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3392979
Nou heb ik heel braaf de zak met brokken in de vuilnisbak gekieperd :angel2:

De afgelopen 2 dagen waren de vallen leeg, dus ik hoop dat het bij die 2 is gebleven... De vallen laat ik natuurlijk wel staan.

Ik denk dat ze binnen zijn gekomen op oudjaarsdag, toen heb ik buiten oliebollen staan bakken en de deur stond ietsje open voor de stroomdraad. Daarna heb ik de boel de boel gelaten, want we zouden nog kleine kinderen verwachten. Dat maar uiteindelijk heel laat vanwege middagslaapje, dus heb ik in het donker om 18u nog wat oliebollen met de kinderen gebakken, en de hele tijd heeft dus de deur ietsje open gestaan.... :-[

Er staat bij ons heel veel zooi in de garage, maar het belangrijkste (en duurste) is onze tent. Daar zie ik helemaal niets, verder bij de andere zakken (tuinaarde, compost e.d.) ook niets, alleen dus de hondenspullen bij de deur (voedseldroger en zak brokken op die plank).

Ik ruik ook niets bijzonders in de garage, dus zo erg als bij Lizzy hoop ik niet dat het wordt... Ik denk dat we op tijd waren ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door