Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3377790
Heb je op deze filmpjes gezien dat er een laag water in de emmer staat waar de muis dan in verzuipen kan? (omdat ie te moe wordt om tegen de kade op te blijven klauteren). Doet u mij maar een klem :-X
Gebruikersavatar
Door doranto
#3377791
Lizzy schreef:Heb je op deze filmpjes gezien dat er een laag water in de emmer staat waar de muis dan in verzuipen kan? (omdat ie te moe wordt om tegen de kade op te blijven klauteren). Doet u mij maar een klem :-X
Dan weet je tenminste zeker dat het een lijdensweg wordt :-X . Met een klem is er dan in ieder geval nog een (m.i. grote) kans dat hij er niets van merkt.
Laatst gewijzigd door doranto op wo 29 mei 2019, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Door src_esther
#3377808
Lizzy schreef:Heb je op deze filmpjes gezien dat er een laag water in de emmer staat waar de muis dan in verzuipen kan? (omdat ie te moe wordt om tegen de kade op te blijven klauteren). Doet u mij maar een klem :-X
Het zijn ideetjes he, youtube staat er vol mee. Volgens mij is dat water niet bij beide filmpjes. Sowieso is het niet nodig voor het vangen mits de emmer/container voldoende hoogte heeft.
Door eelke
#3377824
src_esther schreef:Het zijn ideetjes he, youtube staat er vol mee. Volgens mij is dat water niet bij beide filmpjes. Sowieso is het niet nodig voor het vangen mits de emmer/container voldoende hoogte heeft.
Maar dan moet je er ook alsnog op tijd bij zijn anders gaan ze wel langzaam dood.
Door Lizzy
#3377826
Op beide filmpjes is te zien dat er een laag water in de emmer staat. En nou begrijp ik wel dat je er ook geen water in kunt doen maar ik denk om ze zeg even 8 uurtjes tegen een zijkant van een emmer op te laten springen ook niet echt diervriendelijk te noemen is? Het idee is leuk (zou er geen water in de emmer hebben gezeten), maar ik denk dat de praktijk niet goed werkt... Tenminste, ik heb daar mijn twijfels over.
Door src_esther
#3377828
eelke schreef:Maar dan moet je er ook alsnog op tijd bij zijn anders gaan ze wel langzaam dood.
Tjonge, het is een idee he. Het moet niet. Het moet ook niet op die manier uitgevoerd te worden.

Dit kan ook:


Maar het kan ook zo:
Door eelke
#3377830
src_esther schreef:Tjonge, het is een idee he. Het moet niet. Het moet ook niet op die manier uitgevoerd te worden.

Dit kan ook:


Maar het kan ook zo:
Nou ja, ik denk eigenlijk gewoon niet dat er een muis vriendelijke manier is om ze te vangen / dood te laten gaan, dat bedoel ik meer.

Of misschien vangen en dan doden zoals ook slangenhouders doen die ze zelf fokken? Maar ook dan moet je er denk ik op tijd bij zijn, die beestjes raken nu eenmaal in de stress als ze gevangen zitten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377832
Doden/slachten is per definitie dieronvriendelijk natuurlijk.
Maar elektrisch en een klapval, als de muis meteen dood is (ok, kan je niet controleren), lijkt mij nog de beste methode.
Breken of disloceren van de nekwervels kan ook,maar dan moet je ze in de hand nemen, en bij wilde dieren is dat op zich al enorm stresserend. Los van het feit dat je dat moet willen/kunnen doen.
Door tt-tjes
#3377846
Ik hoorde van mijn zus dat pure pepermunt olie ook goed werkt om muizen weg te jagen. Zij had er in huis, en heeft op dit plekken overal kleine schaaltjes met pepermuntolie neergezet. De muizenfamilie heeft daarna zijn hielen gelicht.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3377849
tt-tjes schreef:Ik hoorde van mijn zus dat pure pepermunt olie ook goed werkt om muizen weg te jagen. Zij had er in huis, en heeft op dit plekken overal kleine schaaltjes met pepermuntolie neergezet. De muizenfamilie heeft daarna zijn hielen gelicht.
Als dat inderdaad werkt, vind ik dat een goed idee. Ruikt nog lekker fris ook :)
Door Tanna
#3377855
tt-tjes schreef:Ik hoorde van mijn zus dat pure pepermunt olie ook goed werkt om muizen weg te jagen. Zij had er in huis, en heeft op dit plekken overal kleine schaaltjes met pepermuntolie neergezet. De muizenfamilie heeft daarna zijn hielen gelicht.
Ik heb er een tijd terug over gelezen, leuk dat het dus echt werkt. Wel regelmatig de olie verversen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3377932
Ik het kader 'overlast'.... is er ook iemand die de ultieme tip tegen mieren heeft.

We hebben geen probleem met mieren in de tuin, maar ze komen nu ook ons huis in >:(



We hebben al geprobeerd: kokend water, knoflookaftreksel, fijngemalen sinaasappelschil, ettelijke zelfgemaakte spraytjes, koper(muntjes) op de drempel maar daar banjeren ze gewoon overheen.... maar het worden er ondertussen alleen maar meer :o

Het ziet er naar uit dat we echt drastisch moeten gaan ingrijpen, maar dan kom ik op het probleem hoe
Ik wil geen gif ivm de honden en de mogelijke slachtoffers die vallen door de vergiftigde mieren op te eten

De pieper die we in de garage tegen muizen hebben werkt nog steeds prima tegen muizen.....maar de mieren trekken zich er niks van aan want die hadden bijna een kuub zand de garage ingedragen om daar een nest te beginnen :-X

Hoe kunnen we dit gaan aanpakken voordat ik de hele dag sta te tapdansen om die kruipers tegen te houden ???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door