Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3376430
Gisteren heeft Leo de hele schuur leeg geruimd, ook alles weggehaald wat er op de verlaagde plafons van de schuur lag. Want het meurde er al een tijdje naar muizenzeik. En Leo had de vriezers als 3 keer van z'n plek gehaald en alles daarachter en omheen schoongemaakt, maar de meur bleef. Het is raar want we wonen hier nu ruim 6 jaar en deze zeiklucht hebben we nooit eerder gehad.

Omdat er niks eetbaars lag op de verlaagde plafons, hebben we daar niet gedacht om te kijken. Daar lag onze party tent, puppy schommel, doggy ride, 4 stoffen benches, show-tent, allemaal gloednieuw of bijna nieuw. Alles maar dan ook alles was of kapot geknaagd, of vol gezeken of beide door dat stelletje K muizen :-X >:( >:( >:( :'( :'( . Alles kan zo weg geknikkerd worden :'( :'( :'(

Ik baal niet een beetje maar dit is echt pullen (1 pul = 12 balen). De benches heb ik vorig jaar nog gebruikt en toen hadden we ook nog geen zeiklucht dus ik begrijp er eigenlijk niks van dat het tuig de afgelopen maanden ineens heeft besloten om hun intrek te nemen op de verlaagde plafons en daar alles te mollen :???:

Lekker zeg, heb je een prachtig dubbel geïsoleerde vorst en vochtvrije schuur, kun je er niks in opslaan :-\ . Jeetje, echt, wat eeuwig zonde dit :-\ . Voor het eerst in m'n leven heb ik geroepen "en nou gaan we klemmen zetten >:( ". Ik vind dat altijd hartstikke sneu. Maar dit is ook sneu :-\

Leo heeft zelfs de planken van de verlaagde plafons weg moeten knikkeren. De zeiklucht is nu weg. Dat wel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3376433
:-X :-X kut zeg. Er waren/zijn door de zachte winter ook wel erg veel muizen. En wat ik al vaker heb gezegd als mensen riepen dat er dan vreten ligt...dat is dus niet nodig. Eten is voor een muis nogal een ruim begrip, want zeker tussen plafonds ligt uit zichzelf nooit eten. Al wel hier gezien dat ze zelf voorraden aanlegden op plaatsen waar normaal geen voer zou komen. Maar idd is behang of papier of stof al eetbaar volgens die gevallen.

Ik vind het wel geschoten, ik zet klemmen en zet een legertje muizenvangers in. Dat laatste kan jij natuurlijk niet. Maar voor de rest is het alle beetjes helpen. En kijken waar ze erin kunnen komen. Is heel lastig om iets muisdicht te krijgen, want ze hebben aan een centimetergaatje al genoeg.

Zonde van je spullen :(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3376437
Oh gatver wat erg Lizzy... :'(

Mijn vriend vond een (1!) dode muis (wij hebben ook geen eten in de garage) en ik raakte al in paniek ivm onze tent die daar ligt....
Lijkt me echt verschrikkelijk om dingen waarvan je denkt dat ze veilig zijn, op die manier te verliezen....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3376438
Jee Lizzy, wat erg! :o

Ik zou ook spontaan moordneigingen krijgen. :-X

Terug katten houden is geen optie?
Zelfs als ze ze niet vangen schrikken ze muizen wel af en wijzen ze als je goed oplet aan waar die knagers zitten.
Door rosmin
#3376439
Oh ruk zeg, wat een klote beesten

maar weet je zeker dat het muizen waren?
Heb je ook veel muizenkeutels gevonden en/of nesten?
Bij ons in de schuur verraden de muizen zich door de grote hoeveelheid keutels die ze achterlaten op de plekken waar ze zitten.
Als ik je verhaal zo lees, zou het ook een 'n marter kunnen zijn misschien.
Door Lizzy
#3376445
Ik vrees dat het echt wel muizen zijn :-X

M'n spullen zijn helaas niet meer te redden :-\ . Die stank ga ik ook nooit meer uit die doggyride krijgen :-X

Wat stoppen jullie in de klemmen? Ze moeten echt weg.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3376447
Kaas, brood, kattenbrokken vinden ze ook heerlijk. :P Ergens een proefzakje brokjes meenemen?
Ooit, toen de katten nog brokken aten hebben er eens de zak brokken aangeknaagd en deels opgegeten. Die stond toen in de garage waar de katten niet kwamen. Kleintje er toch maar op losgelaten en toen werden de brokken, via de muis, alsnog kattenvoer. :cool:

Ratten zijn naar het schijnt dol op chocolade, geen idee of dat bij muizen ook is. Maar eigenlijk vingen wij de ratten ook vlotter met brood dan chocola.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3376448
Zo zonde....die krengen vreten werkelijk alles wat ze kapot kunnen krijgen met hun tanden
En dat wat ze niet opvreten, knagen ze kapot om een nest in te maken

Hier zag onze garge er na de eerste winter ook zo uit....alle tuinkussens, parasol, kinderbad, speelgoed....allemaal aangevreten
Op, onder, tussen de rest kwamen we nestjes met dooie muisje tegen die klem of opgesloten waren komen te zitten

Aangezien onze garage als 'algemene opslagplaats voor de kids op ons speelplein' werd gebruikt, konden we geen gif gebruiken en zelf vond ik klemmen echt sneu
Wij hebben toen een 'pieper' in het stopcontact gepropt....en verdomd, die werken echt, je zag ze bijna in colone de garage ontvluchten :biggrin2:

Zelfs nu, na al die jaren maakt er nog wel eens één de fout om de garage in te vluchten als hij/zij achterna gezeten wordt door de honden.....maar dan zie je ze via de tochtgaten aan de andere kant ook weer net zo snel naar buiten piepen (....alleen hebben dat die 2 soepkippen van mij dan weer niet door ;D )

Die van ons koste iets van 11 euro en voor een keline ruimte is dat echt top

De honden hebben er trouwens absoluut geen last van, heb hem om dat te testen wel eens in de woonkamer gehangen en behalve een klein klik geluidje hoor ik niks en de honden liepen er langs zonder reactie en sliepen op nog geen 2 meter afstand zoals ze altijd slapen, dus de frequentie is voor hen niet storend
Door eelke
#3376449
Lizzy schreef:Ik vrees dat het echt wel muizen zijn :-X

M'n spullen zijn helaas niet meer te redden :-\ . Die stank ga ik ook nooit meer uit die doggyride krijgen :-X

Wat stoppen jullie in de klemmen? Ze moeten echt weg.
Pindakaas schijnt goed te werken, de kaas visten ze er hier nog al wel eens tussen vandaan zonder dat de klem dan af ging.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3376450
Lizzy schreef:Ik vrees dat het echt wel muizen zijn :-X

M'n spullen zijn helaas niet meer te redden :-\ . Die stank ga ik ook nooit meer uit die doggyride krijgen :-X

Wat stoppen jullie in de klemmen? Ze moeten echt weg.

Pindakaas en nutella zijn favoriet.

Alles wat nog heel is zou ik toch proberen schoon te krijgen met een hogedrukreiniger oid.
Door eelke
#3376451
Angelique schreef:Pindakaas en nutella zijn favoriet.

Alles wat nog heel is zou ik toch proberen schoon te krijgen met een hogedrukreiniger oid.
Ja, of naar de stomerij brengen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3376454
Idd pinda(kaas), nootjes, etc.

Ik weet niet welke frequentie van die stekkers tegen de muizen zijn. Maar kattenverjagers kan zelfs ik (35) horen en zijn een vreselijk en gekmakend geluid. Voor jonge mensen is dit nog erger, nog maar niet te spreken over katten en honden. Ik vind klemmetjes dan een stuk humaner, ook voor de andere levende wezens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door