Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3378212
Maar zijn ze er nog wel dan?
Voor het zelfde geld zijn ze door jullie verstoring en schoonmaakactie verhuisd naar de buren
Gebruikersavatar
Door pike
#3378219
Volgens mijn moeder werkt talkpoeder goed tegen mieren. Schijnt dat ze daar niet overheen lopen. Dus een “muur” van talkpoeder maken. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, nog niet nodig gehad. Maar misschien werkt het een beetje zoals diatoneeenaarde. :-\
Gebruikersavatar
Door Ina
#3378238
Lizzy schreef:Ja, ze zijn er nog. En het stinkt ondertussen weer "gewoon" naar zeik in de schuur :-X

Ik zou echt voor zo'n pieper gaan hoor, zo zonde van je spullen die nu kapot gevroten/gezeken worden.

Als je al 'bang' bent dat de honden het kunnen horen....die liggen/lopen toch niet de hele dag in de schuur neem ik aan
En echt, hier reageren die van mij er echt niet op en die zijn absoluut niet doof te noemen....dus mochten ze het al horen stoort het hen niet en wandelen ze gewoon achter mij de garage in als ze vermoeden dat er wat lekkers te halen valt :)
Door Lizzy
#3378241
Ina schreef:Ik zou echt voor zo'n pieper gaan hoor, zo zonde van je spullen die nu kapot gevroten/gezeken worden.

Als je al 'bang' bent dat de honden het kunnen horen....die liggen/lopen toch niet de hele dag in de schuur neem ik aan
En echt, hier reageren die van mij er echt niet op en die zijn absoluut niet doof te noemen....dus mochten ze het al horen stoort het hen niet en wandelen ze gewoon achter mij de garage in als ze vermoeden dat er wat lekkers te halen valt :)
Nee, de honden zijn nooit in de schuur. Maar ik durfde eigenlijk niet te geloven dat zo'n piepert werkt....?! Ik lees er zoveel negatieve verhalen over eigenlijk....
Gebruikersavatar
Door Ina
#3378322
Lizzy schreef:Nee, de honden zijn nooit in de schuur. Maar ik durfde eigenlijk niet te geloven dat zo'n piepert werkt....?! Ik lees er zoveel negatieve verhalen over eigenlijk....
Tja...waarschijnlijk zijn er vast heel veel negatieve ervaringen zoals je altijd altijd met alles hebt.
De één loopt er mee weg terwijl de ander er van weg loopt ;)

Maar aangezien die dingen tussen de 10 en de 20 euro kosten en je hem in een ruimte gebruikt waar de honden en jullie zelf er geen last van hebben, zou ik de gok wel durven nemen

Je kosten van de schade zullen vast veel meer zijn als dat tientje.... en de vallen/klemmen doen hun werk niet echt want je vangt niks terwijl ze er nog wel zijn.... dus voor mij een gevalletje 'niet geschoten is altijd mis'
Door Lizzy
#3378331
Ina schreef:Tja...waarschijnlijk zijn er vast heel veel negatieve ervaringen zoals je altijd altijd met alles hebt.
De één loopt er mee weg terwijl de ander er van weg loopt ;)

Maar aangezien die dingen tussen de 10 en de 20 euro kosten en je hem in een ruimte gebruikt waar de honden en jullie zelf er geen last van hebben, zou ik de gok wel durven nemen

Je kosten van de schade zullen vast veel meer zijn als dat tientje.... en de vallen/klemmen doen hun werk niet echt want je vangt niks terwijl ze er nog wel zijn.... dus voor mij een gevalletje 'niet geschoten is altijd mis'
Nou ja, daar heb je wel een punt. Of 10.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3378333
Wij gebruiken al jaren (af en aan) zo'n pieper. Of hij werkt weet ik niet, maar de muizen blijven wel weg :D Ik heb nooit gemerkt dat de honden de pieper storend vonden.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3378335
Geen idee, die ken ik niet....maar ik zou voor een schuur of garage dus ook echt geen 100 Euro in het stopcontact steken als het met een tientje ook opgelost kan worden

Daarnaast krijg ik al weer mijn vraagtekens bij de effectivieteit als ik op diezelfde site het volgende zie staan https://pestfree.nl/product/pest-free-m ... e-pakket-1
"Het Pest Free Muizen Preventie Pakket bevat:
1 x Domestic unit
5 x Muizenklem
2 x 1 meter rvs wering gaas
"

Als het systeem dan zo goed zou werken zou je ook geen werings gaas of klemmen meer nodig hebben toch ???

Het zal best werken hoor, maar ik vind het een te dure poging voor een schuur
Gebruikersavatar
Door Ina
#3378340
Laika schreef:Wij hebben een originele made in China ;) (sorry, meer staat er niet op de pieper). Hij is al zo'n 15 jaar oud schat ik.

Haha... dan hebben we dezelfde ;D

Hier staat ook geen naam op, ooit besteld bij Conrad omdat die op dat moment het goedkoopste was.
Er is echt legio keuze online....of even langs de Gamma/Praxis/Karwei of welke doehetzelf dan ook, daar hebben ze ze normaal ook wel
Gebruikersavatar
Door Ina
#3379531
Doranto schreef:Ik heb welleens mierenspray van ecostyle gebruikt. Dat werkte hier goed. Ruikt ook lekker fris naar pepermunt.

Ik geloof dat we aan de volgende stap mogen gaan beginnen >:(

Het leek even goed te gaan met de diatomeeenaarde..... ik heb keurig de ingangen en looppaadjes bestrooid, maar man ging (na uitgebreid geyoutubed te hebben) met het emmertje en een vegertje bezig zodat het halve terras en garage wit zagen ;D
En eerlijk is eerlijk, na een dag of wat waren er op die plekken echt minimale mierenactiviteiten te zien.

Binnen zelfs helemaal verdwenen (wat toch wel het aller belangrijkste was)

Nog een aantal keer de behandeling herhaald in de hoop dat de nesten zelf ook echt uit zouden sterven.....

Maar nu met het mooie weer opeens weer heueueueueuel veel mini-miertjes.
Het effect heeft dus niet lang genoeg geduurd en het lijkt wel als of ze op nog veel meer plekken opkomen als voorheen :o

Ik ga dus maar eens een poging doen met de ecostyle, want nu kan je bijna niet buiten zitten zonder constant een colonne mieren voorbij te zien trekken
En als Misty buiten gelegen heeft moet ik haar eerst uitkloppen anders neemt ze ze als nog mee naar binnen :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door