Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3387199
pike schreef: ma 07 okt 2019, 11:57 Heb je al eens een leefval geprobeerd? Spitsmuizen zijn geen knaagdieren maar insecteneters, en behoren tot de beschermde diersoorten. Ik zou dan toch proberen om ze met meelwormen of sprinkhanen o.i.d. te lokken. Je mag Spitsmuizen bij overlast officieel alleen maar vangen en niet doden.
Dit zijn geen spitsmuizen. Mijn buurman 'vangt' er regelmatig met gif en het zijn echt geen spitsmuizen. Veldmuizen zijn het.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3387218
Lizzy schreef: ma 07 okt 2019, 07:13 Fijn dat jullie de lucht weg hebben gekregen.

Toch apart he, wij vangen dus ook echt NIKS met muizenvallen. Maar ja, gif gaan we serieus niet doen. De honden lopen in de thuis en schuur dus dat vind ik teveel risico.

De lucht lijkt nu overigens minder te worden/weg, nu alle ondergezeken muren/isolatie is verdwenen. Ik heb alles ingespoten met m'n geweldige Method anti-bac en dat lijkt wederom geholpen te hebben.
Oh, dat is mooi spul (even gegoogeld). Waar koop jij dat?
Lizzy schreef:
Dit zijn geen spitsmuizen. Mijn buurman 'vangt' er regelmatig met gif en het zijn echt geen spitsmuizen. Veldmuizen zijn het.
Spitsmuizen stinken nog véél meer! :-X Die hebben we ook gehad, dat is echt niet te harden. Gelukkig in een ruimte waar we niet 'wonen'. We hebben 'em kunnen vangen, en buiten het dorp weer uitgezet. Schijnt ook niet fijn te zijn voor ze, maar beter dan vermoorden denk ik dan maar. :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#3387238
Volgens de Zoogdiervereniging lagen Veldmuizen zich gemakkelijk vangen in live-traps.
Gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Lijkt me echt geen pretje als ik het allemaal zo lees.
Door Lizzy
#3387490
nikèdog2000 schreef: wo 09 okt 2019, 12:30 Lizzy ben je al muis bestendig? ;D
ik heb een brammetje en een moppie die ze vangen
EN OPETEN :o
Ik weet het niet Rita, die etters laten zich hier niet zien ;D . Wel ruiken :biggrin2:

Oh echt joh, vangen die kleintjes muizen? Nou, da's wel ideaal. Die van mij staan erbij en kijken ernaar ::)
Door nikèdog2000
#3387492
Lizzy schreef: wo 09 okt 2019, 16:39 Ik weet het niet Rita, die etters laten zich hier niet zien ;D . Wel ruiken :biggrin2:

Oh echt joh, vangen die kleintjes muizen? Nou, da's wel ideaal. Die van mij staan erbij en kijken ernaar ::)
Wat een watjes :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3391339
Nou, wij hebben er ook van. In het huis in de tuin. Waar de barf vriezers staan en m'n frigo voor de konijnen groenten. En m'n oogst opgeslagen ligt hé. En daar hebben ze dus hun buikjes rond mee gegeten. Pompoenpitten en konijnen korrels (gat onderin de zak). Ik zie de sporen (en keutels) achter de zware reuze eikenhouten kast verdwijnen, dus het kan weer niet beter.

De katten komen daar natuurlijk nooit ::) , alleen Luis op de zolder....
Pfff....
Ik wou dat Kleintje er nog was. Die had hun geur al van kilometers afstand geroken en was dan fanatiek en met het nodige geklaag aan de deur gaan krabben. Luis wist net niet eens of het geurtje nu interessant was of niet als ik er hem met zijn neus bovenop zette. Hopeloos is het.
Door src_esther
#3391345
Wij hadden een muis in de auto. :o We vermoeden dat het diertje in een tas is meegelift.
Val gekocht om muis levend te vangen. Dagen geduurd, maar uiteindelijk gevangen. Diervriendelijk kunnen we de val niet noemen want neusje van muis was helemaal stuk.
Paar dagen later bleek er nog een muis in de auto te zitten... >:(
Weer val gezet. Elke dag paar keer gecheckt. Derde dag, muis met kapotte neus in de val, morsdood... :-\
Auto is weer muisvrij gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3391364
Muizen in de auto ? Wow weer iets nieuws


Bij ons hebben de muizen ook al in de garage huis gehouden ...
Dan was die babymuis in Fozzy's vacht niet alleen...maar zijn ze van buiten naar binnen verhuisd ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3391462
pearlsofpassion schreef: wo 11 dec 2019, 21:01 Nou, wij hebben er ook van. In het huis in de tuin. Waar de barf vriezers staan en m'n frigo voor de konijnen groenten. En m'n oogst opgeslagen ligt hé. En daar hebben ze dus hun buikjes rond mee gegeten. Pompoenpitten en konijnen korrels (gat onderin de zak). Ik zie de sporen (en keutels) achter de zware reuze eikenhouten kast verdwijnen, dus het kan weer niet beter.

De katten komen daar natuurlijk nooit ::) , alleen Luis op de zolder....
Pfff....
Ik wou dat Kleintje er nog was. Die had hun geur al van kilometers afstand geroken en was dan fanatiek en met het nodige geklaag aan de deur gaan krabben. Luis wist net niet eens of het geurtje nu interessant was of niet als ik er hem met zijn neus bovenop zette. Hopeloos is het.
Waarom doe je het voer niet in een tonnetje? Of emmer met deksel? Ik heb in de schuur zonnenbloempitten, duivenmix, maiskorrels, meelwormen. Allemaal voor de tuinvogels en alles zit in afgesloten tonnetjes of emmers met deksel. Als je een zak zo laat liggen heb je ook kans op ratten. Dat lijkt me nog veel erger :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3391465
Ja, voor het kippenvoer is dat ook zo. Voor het konijnenvoer niet, omdat dat normaal in de kast staat. En dan een klein bakje op de tafel. Nu staat de zak dus ook terug in de kast. Er was wat minder plaats maar de appels en aardappels zijn ondertussen op dus is er weer plaats.
Pompoenpitten hebben ze zelf uit de pompoen gehaald. Mijn pompoenen lagen in open kartonnen dozen opgeslagen voor de winter. Nu heb ik ze dus ook maar in de kast gepropt, maar het waren er veel te veel. De grootste had ik een paar weken terug aangesneden. Snij ik elke dag een stukje uit voor de konijnen. En daar hadden de muizen zich dus ook van bediend. Enkel de pitten, die vinden ze blijkbaar het lekkerst.
Dus nu de rest van die grote pompoen maar weggegooid. En de andere pompoenen in de kast gestopt. Wel wat onhandig om elke dag in die kast te moeten duiken, maar dat is dan maar zo.
Gebruikersavatar
Door pike
#3391468
pearlsofpassion schreef: vr 13 dec 2019, 18:39 Ja, voor het kippenvoer is dat ook zo. Voor het konijnenvoer niet, omdat dat normaal in de kast staat. En dan een klein bakje op de tafel. Nu staat de zak dus ook terug in de kast. Er was wat minder plaats maar de appels en aardappels zijn ondertussen op dus is er weer plaats.
Pompoenpitten hebben ze zelf uit de pompoen gehaald. Mijn pompoenen lagen in open kartonnen dozen opgeslagen voor de winter. Nu heb ik ze dus ook maar in de kast gepropt, maar het waren er veel te veel. De grootste had ik een paar weken terug aangesneden. Snij ik elke dag een stukje uit voor de konijnen. En daar hadden de muizen zich dus ook van bediend. Enkel de pitten, die vinden ze blijkbaar het lekkerst.


Dus nu de rest van die grote pompoen maar weggegooid. En de andere pompoenen in de kast gestopt. Wel wat onhandig om elke dag in die kast te moeten duiken, maar dat is dan maar zo.
Oh jee pompoenen, appels. Ja dat wordt wat moeilijker om die te beschermen tegen vraat. Die stop je niet even in een tonnetje. Daar heb ik niet zoveel ervaring mee. Appels heb ik wel al in de schuur gehad, en die had ik hoog bovenop de vrieskasten liggen, in de hoop dat ze daar veilig waren. In de winter zet ik ook wel eens een kratje met groenten of fruit bovenop een vrieskast, als ik in huis niet genoeg plek in de koelkast heb. In de schuur is het dan namelijk net zo koud als in de koelkast. Ik heb daar ook nooit vraat aan gehad. Tegen de gladde wand van de vrieskast opklauteren is blijkbaar net even teveel gevraagd voor een muis. Ik heb wel ooit een diepvriesbakje met inhoud op de werkbank gezet. En daar hadden ze mooi wel aan de rand van het dekseltje zitten knagen. Niet open gekregen, maar duidelijk wel geprobeerd >:(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3391472
Hier is het de eerste keer dat er muizen zitten. Ik hoop niet dat ze daar een gewoonte van gaan maken... :-\

Zal de deur in de zomer wat meer open laten zodat Luis dat ook bij zijn territorium neemt. Hopelijk helpt dat dan wat.
Nu is hij er niet op zijn gemak want hij komt er eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3392879
Oooh nee, wij hebben ook muizen in de garage.... :'( :'(
Mijn eigen stomme schuld, ik heb daar een zak br :-X kken staan, naast de waterblazer. Daar zat een gaatje in, conclusie: Muis....
Vallen geplaatst, wat denk je? 2 muiZen :boo: :boo:

Sorry, maar onze tent ligt in de garage, en ook nog onze net-nieuwe (van 2019) campingstoelen, dus diervriendelijk zijn we niet.... Nu maar weer teruggeplaatst en ik hoop dat deze leeg blijven (als in: geen muis meer..)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door