Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3377940
Ina schreef:Ik het kader 'overlast'.... is er ook iemand die de ultieme tip tegen mieren heeft.

We hebben geen probleem met mieren in de tuin, maar ze komen nu ook ons huis in >:(



We hebben al geprobeerd: kokend water, knoflookaftreksel, fijngemalen sinaasappelschil, ettelijke zelfgemaakte spraytjes, koper(muntjes) op de drempel maar daar banjeren ze gewoon overheen.... maar het worden er ondertussen alleen maar meer :o

Het ziet er naar uit dat we echt drastisch moeten gaan ingrijpen, maar dan kom ik op het probleem hoe
Ik wil geen gif ivm de honden en de mogelijke slachtoffers die vallen door de vergiftigde mieren op te eten

De pieper die we in de garage tegen muizen hebben werkt nog steeds prima tegen muizen.....maar de mieren trekken zich er niks van aan want die hadden bijna een kuub zand de garage ingedragen om daar een nest te beginnen :-X

Hoe kunnen we dit gaan aanpakken voordat ik de hele dag sta te tapdansen om die kruipers tegen te houden ???
Ik heb welleens mierenspray van ecostyle gebruikt. Dat werkte hier goed. Ruikt ook lekker fris naar pepermunt.
Door inni
#3377942
Euh, ik heb na jaren tevergeefs proberen het milieuvriendelijk aan de kant geschoven en naar een bus HG gegrepen......oef, eindelijk zijn die krengen minder talrijk. Ze wonen buiten onder de tegels van het terras en de muren van de achterbouw....ik vermoed dat de muren ondertussen zweven als ik zie wat een bergen zand die kleine beestjes verplaatsen. Om de honden weg te houden heb ik de plaats gebaricadeerd met een tuinbed en enkele bloempotten.

Bij mijn dochter zitten er mieren in het appartement, 3 hoog, en die beestjes lusten 't liefst van al brood van de warme bakker en drinken water uit de waterkoker......eigenbak wafels vinden ze ook lekker. verder blijven ze overal wel vanaf. Die mieren krijgen ze niet bestreden :(
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377943
Ina schreef:Ik het kader 'overlast'.... is er ook iemand die de ultieme tip tegen mieren heeft.

We hebben geen probleem met mieren in de tuin, maar ze komen nu ook ons huis in >:(



We hebben al geprobeerd: kokend water, knoflookaftreksel, fijngemalen sinaasappelschil, ettelijke zelfgemaakte spraytjes, koper(muntjes) op de drempel maar daar banjeren ze gewoon overheen.... maar het worden er ondertussen alleen maar meer :o

Het ziet er naar uit dat we echt drastisch moeten gaan ingrijpen, maar dan kom ik op het probleem hoe
Ik wil geen gif ivm de honden en de mogelijke slachtoffers die vallen door de vergiftigde mieren op te eten

De pieper die we in de garage tegen muizen hebben werkt nog steeds prima tegen muizen.....maar de mieren trekken zich er niks van aan want die hadden bijna een kuub zand de garage ingedragen om daar een nest te beginnen :-X

Hoe kunnen we dit gaan aanpakken voordat ik de hele dag sta te tapdansen om die kruipers tegen te houden ???
Je zou diatomeeenaarde kunnen proberen
Gebruikersavatar
Door Ina
#3377952
pluk schreef:Je zou diatomeeenaarde kunnen proberen

Super.... thanks.....heb even gegoegeld en dat klinkt hoopvol.
De gesneuvelde mieren die nog te vinden zijn door vogeltjes zullen aan hen tenminste geen schade berokkenen.

Misschien zal er helaas ook hier en daar een pissebed het niet overleven, maar zolang de mieren niet meer ons huis binnenwandelen moet dat maar :-[
Gebruikersavatar
Door Ina
#3377953
inni schreef:Euh, ik heb na jaren tevergeefs proberen het milieuvriendelijk aan de kant geschoven en naar een bus HG gegrepen......oef, eindelijk zijn die krengen minder talrijk. Ze wonen buiten onder de tegels van het terras en de muren van de achterbouw....ik vermoed dat de muren ondertussen zweven als ik zie wat een bergen zand die kleine beestjes verplaatsen. Om de honden weg te houden heb ik de plaats gebaricadeerd met een tuinbed en enkele bloempotten.

Bij mijn dochter zitten er mieren in het appartement, 3 hoog, en die beestjes lusten 't liefst van al brood van de warme bakker en drinken water uit de waterkoker......eigenbak wafels vinden ze ook lekker. verder blijven ze overal wel vanaf. Die mieren krijgen ze niet bestreden :(

Griezels....wat zijn die krengen knap hé... eigenlijk heb ik er onwijs bewondering voor (als ze gewoon buiten zouden blijven)
Die berg zand die in de garage lag was echt niet normaal....terwijl mijn man vorige week nog de boel aangeveegd had, dus die kleine krengen zijn echt harde werkers.

Bij onze overbuurvrouw komen ze ook al jaren haar huis in, elke keer weer loopt er een zwarte streep van de achtertuin door het huis richting keuken en voor weer naar buiten.....en zij is echt super netjes en alles is altijd kraakhelder....maar op de één of andere manier moeten ze elke keer weer die route hebben, heel bijzonder

Ik ga dus maar de diatomeeënaarde bestellen en de helft aan haar doneren....eens zien of dat voor haar ook de truc gaat zijn
Gebruikersavatar
Door Laika
#3377955
Tegen mieren in huis heb ik met succes knoflookpoeder (op de looproute) gebruikt, maar ik denk dat diatomeeenaarde ook goed gaat werken.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3377958
Laika schreef:Tegen mieren in huis heb ik met succes knoflookpoeder (op de looproute) gebruikt, maar ik denk dat diatomeeenaarde ook goed gaat werken.
Hier waren ze helaas niet echt onder de indruk van knoflook, ik heb verschillende versies geprobeerd, vers, poeder en vers-geweekt en ingekookt om als spray in te zetten....allemaal geen effect :(
Door inni
#3377979
Ina schreef:
Ik ga dus maar de diatomeeënaarde bestellen en de helft aan haar doneren....eens zien of dat voor haar ook de truc gaat zijn
Dat kan ik ook nog proberen, er staat hier nog een pot....alleen....bij de dochter komen ze uit het plafond.... hoe krijgen we die aarde daar zonder heel het huis onder te stuiven??? :-[
Door zurca
#3378043
Voor ons "muizenprobleem" lijkt een "oplossing" in aankomst te zijn... ::) :-X

Pippa ving gisteren haar eerste muis, liet deze van schrik ook weer los maar deed vanavond weer een poging die door onkunde mislukte. Weet nog niet of ik nou zo blij ben met deze oplossing ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3378046
inni schreef:Dat kan ik ook nog proberen, er staat hier nog een pot....alleen....bij de dochter komen ze uit het plafond.... hoe krijgen we die aarde daar zonder heel het huis onder te stuiven??? :-[

Hier hadden we vorig jaar een ongeknde miereninvasie. Ze liepen in rijen van 6 van een bult hier in de bosjes, zo de kelder in en via de ventilatiespleten in de bakstenen liepen ze zo naar binnen. Hele kolonies liepen er over debuitenmuur oo zoek naar ingangen :-X Van alles van stal getrokken, van mierenpoeder tot pepermuntolie en buiten de stoomreiniger op de muur gezet. Maar het enige wat heel erg effectief was, was de boktorrenspray die hier nog ergens stond. Ja vergif dus, maar jee, het waren er zoveel :-X
Door Lizzy
#3378050
zurca schreef:Voor ons "muizenprobleem" lijkt een "oplossing" in aankomst te zijn... ::) :-X

Pippa ving gisteren haar eerste muis, liet deze van schrik ook weer los maar deed vanavond weer een poging die door onkunde mislukte. Weet nog niet of ik nou zo blij ben met deze oplossing ::)
Hahahaha, weet je dat ik van de week nog dacht "een Pippa, dat is natuurlijk ook een oplossing" ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3378064
Lizzy schreef:Hahahaha, weet je dat ik van de week nog dacht "een Pippa, dat is natuurlijk ook een oplossing" ;D
Een Atz werkt ook goed!

Hij vangt ze, ze zeggen 1x krak, en dan slikt ie ze in 1x door :biggrin2:

Overigens heb je dan ook geen mollen meer in je tuin. Wel nog gaten ::) ;D
Door - pien -
#3378182
Ina schreef:Ik het kader 'overlast'.... is er ook iemand die de ultieme tip tegen mieren heeft.

We hebben geen probleem met mieren in de tuin, maar ze komen nu ook ons huis in >:(



We hebben al geprobeerd: kokend water, knoflookaftreksel, fijngemalen sinaasappelschil, ettelijke zelfgemaakte spraytjes, koper(muntjes) op de drempel maar daar banjeren ze gewoon overheen.... maar het worden er ondertussen alleen maar meer :o

Het ziet er naar uit dat we echt drastisch moeten gaan ingrijpen, maar dan kom ik op het probleem hoe
Ik wil geen gif ivm de honden en de mogelijke slachtoffers die vallen door de vergiftigde mieren op te eten

De pieper die we in de garage tegen muizen hebben werkt nog steeds prima tegen muizen.....maar de mieren trekken zich er niks van aan want die hadden bijna een kuub zand de garage ingedragen om daar een nest te beginnen :-X

Hoe kunnen we dit gaan aanpakken voordat ik de hele dag sta te tapdansen om die kruipers tegen te houden ???
Ze liepen hier ooit in colonne de keuken in (door een gaatje in de drempel van de tuindeuren) en toen heb ik witte peper gestrooid en ze keerden direct om :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door