Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3375707
IMG-20190425-WA0007.jpg
IMG-20190425-WA0007.jpg (211.17 KiB) 2025 keer bekeken
Ik kom oorspronkelijk uit Cyprus, waar mijn mama samen met haar zeven puppy's door de stichting Sled Dog Rescue werd gered uit nare omstandigheden. Dat was bijna 1,5 jaar geleden. Ik mocht als pup al vrij snel naar een pleeggezin samen met een van mijn broertjes, en ik heb ook nog een hele tijd in Nederland gewoond. Maar sinds vrijdag woon ik in Zweden! Mijn nieuwe ouders hadden op 1 maart hun husky Scotch moeten laten inslapen, en toen mijn nieuwe mama verdrietig wat zat te googelen op husky's die een nieuw thuis zochten, kwam ze mijn snoet tegen. Dat was hier: https://sled-dog-rescue.com/pet/almond/?lang=nl
Zeg nou zelf, bij zulke foto's ga je toch vanzelf verder lezen? :D Nou, en zoals bekend komt van het een het ander, en nu ben en blijf ik dus in Midden-Zweden. Het toeval wil dat een van mijn andere broertjes ook in Zweden geadopteerd is; hij woont zelfs nog een paar honderd kilometer verder naar het noorden. Misschien gaan we hem wel een keertje opzoeken!

Voor wie nog meer foto's wil zien van mij als pup en jonge god: https://sled-dog-rescue.com/pet/clover/?lang=nl (even een stukje naar beneden scrollen, tot onder de tekst) (ik ben de lichter gekleurde pup). En hier staat het verhaal van mijn mama Faith en hoe die gered werd: https://sled-dog-rescue.com/faith-is-in ... n/?lang=nl (Engels)

Vrouwtje zal vast nog wel vaker een foto plaatsen, maar zo weten jullie in ieder geval alvast wie ik ben! Ik luister al heel goed naar mijn naam, ben heel actief en blij en een stuiterbal, ik ben nu al verliefd op mijn nieuwe grote zus Laika (een boxer, dus lekker speels :biggrin2: ) en heb ook de eerste buren al om mijn vinger gewonden. Het enige waar mijn nieuwe ouders nog niet helemaal over uit zijn, is mijn naam. Ik heet dus Almond, amandel in het Engels en uitgesproken als [El-mund]. Maar dat vinden ze niet lekker bekken. Ze zoeken naar een alternatief dat min of meer hetzelfde klinkt maar zijn nog niet verder gekomen dan dingen als Elmo en Elwin, en dat vinden ze eigenlijk geen leuke namen. Ach, misschien mag ik mijn naam ook wel gewoon houden. Ik kom toch wel als ze roepen. :D

Groetjes!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 22 mei 2019, 23:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3375708
OMG OMG OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat is ie cute :smitten:

Echt he, jij weet ons wel te verrassen!!!!!!!!!!

Hoe gaat het ondertussen met zijn mams, heb je enig idee?

Jeetje... Wow. Ik vind het echt helemaal te gek! Sinds wanneer heb je hem?

Ik geloof dat ik hem gewoon "Al" zou noemen :biggrin2:

If you'll be my bodyguard
I can be your long lost pal
I can call you Betty
And Betty, when you call me, you can call me Al
Door Siberienne
#3375713
Aaaaaah gefeliciteerd! Wat een schatje zeg. Die oren. Ben serieus fliefd...


Ik noem Spot weleens mijn Amber-oog maar Amber is eigenlijk meisjes naam...

Of als je bij Scotch wil blijven: Dalwhimnie is een whisky
#3375720
Haha, dank allemaal! Die flaporen waren ook het eerste waar ik op viel, en dat geweldig mooie masker natuurlijk! Hij lijkt trouwens precies op zijn moeder Faith, qua uiterlijk en uitstraling, dus zij was al geen volbloed husky. Geen idee wat voor mengelmoes we hier hebben opgeduikeld. ;D Het is ook maar een kleintje, hij is 52 cm hoog en weegt 18 kilo. Lupi vindt hem vooral handig om haar kop op te laten uitrusten. :biggrin2:

Mams woont overigens nog bij de rescue in Cyprus, samen met een aardig aantal andere geredde sledehonden. Het gaat goed met haar, als ik de verhalen zo lees en de video's bekijk; ze heeft zelf nauwelijks de kans gehad pup te zijn en is volgens de mensen van de rescue duidelijk bezig die schade dubbel en dwars in te halen. :biggrin2: De andere zes pups zijn ook allemaal al geadopteerd, Almond was de laatste die een nieuw thuis zocht. Eén pup woont dus ook in Zweden, eentje in Duitsland, en eentje in Nederland; van de andere drie weet ik niet waar ze zijn, maar de meeste honden worden in NL, Duitsland, Zwitserland en Zweden geplaatst.

Ja, die naam… 'Al' vind ik wat te kort en doet me te veel aan Al Bundy denken. ;D 'Dalwhin' (afgeleid van de whisky) vind ik wel een leuke, al blijf je dan de rest van je leven gedwongen hem voor alles en iedereen opnieuw te spellen. :biggrin2: 'Almond' is in dat opzicht al lastig; de Zweedse buren spreken dat uit als [oal-moend], Nederlanders zeggen [Al-mond], Duiters [Aal-moond], kortom, het is een zootje! ;D

We brainstormen nog even verder. :D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 05 mei 2019, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#3375722
Kim_S schreef:Oooooooh wat een schattig puppewupje :D

Effe denken over de naam hoor...
Rel-hund :P
Hel-hund :biggrin2:
Helmut (auf Deutsch ;D)

We komen hem wel knuffen van de zomer!
Ow errug, Helmut! Ik beken dat ik daar ook al aan gedacht had, omdat het heel dicht bij El-mund ligt qua klank, maar nee, echt, een hond van mij gaat geen Helmut heten! ;D

'Hel-hund' is aardig accuraat :biggrin2: , maar dan moet ik de Zweden steeds uitleggen waarom ik mijn hond 'heel hond' noem. ::)

Wel gezellie dat jullie komen knuffen! Enig idee wanneer?! :D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3375724
Herman? :biggrin2:

Waarschijnlijk tussen half en eind juli ergens. Als jullie dan in Zweden zijn tenminste. (*heeft beeld van Anne die nu acuut een vakantie naar Timboektoe gaat boeken*) :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door