Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375778
Aaah wat een leukerd :smitten:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D

En de nieuwe naam hoeft niet te lijken he voor de hond, en ik weet ook niet of je er eerder uit bent als je je beperkt tot een begin klank, denkende aan hoe het naam geven hier gaat ;D Meestal weten we het niet , kunnen we het dagen over hebben, en dan opeens ja het is gewoon een Fozzy( die had nog geen naam pup) , of het is gewoon een Oli ( die heette barack :P )
Dus succes :biggrin2:
Door - pien -
#3375779
Wat een geweldige leukerd :smitten:

Het gehannes om een naam herken ik heel goed :crazy2:
Ik heb nog steeds spijt dat ik Rocco niet hernoemd heb...hij luistert wel heel goed maar een gewonere naam (Guus of zo, of Bart) die bij Joep past had ik fijner gevonden.
De herplaatskatten, die Gobbolino en Sootica heetten (je verzint het niet, komt uit een Italiaans sprookje) hadden we Pom en Puk genoemd. Eenmaal thuis dacht ik 'dit is géén Puk, dit is een Snoetje!' maar Pom hebben we sinds een jaar pas herdoopt tot (Meneer) Streep ;D (cyperse kat)
Je zal zien, ineens heb je een naam die én lekker bekt én bij 'm past :-*
Heel veel plezier met elkaar!
#3375781
Ha, dat geeft de burger moed, dat die naam nog wel even kan wachten. Ik denk dat ik zo'n moeite heb met het veranderen van de naam omdat ik natuurlijk al die tijd dat ik met Sled Dog Rescue heb gecommuniceerd, we het over 'Almond' hadden, dus die naam zit er bij mij ingebakken. Meer dan bij hem waarschijnlijk. ;D
#3375784
MillyMol schreef:Helloooooo gorgeous! Wat een prachtige hond heb je daar opgeduikeld zeg! :D
Die naam komt vanzelf wel. Ik vind bijvoorbeeld Nelson wel bij hem passen.
Dank je! Ja, Nelson is een leuke naam, maar Nelson is voor mij de hond van Marloes (Hope). :D "Nielsen" of "Nilsson" zou ook een leuke kunnen zijn. Al moet ik daarbij een lichte antipathie overwinnen omdat het zoontje van vrienden van ons Nils heet. En dat zoontje vind ik een beetje een etter. :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#3375789
Gefeliciteerd met de nieuwe woef! Wat een leukerd!
En natuurlijk ook nog gecondoleerd met het verlies van Scotch.

Ik vind Almond juist klinken als 'Alles in de mond' en je kan je hond beter niet noemen naar een self fulfilling prophecy :P
Helmut vond ik overigens een zeer geslaagde vondst van Kim ;D
Als je Elmo niet te afgezaagd vindt of dat mogelijk gaat vinden, is dat natuurlijk ook een goede keuze.

Ik zal ook eens nadenken over een geschikte ikea-naam.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3375790
Siberienne schreef: Zoals ik al zei, heel melig, maar ik heb soms wel het idee dat husky's veel oogcontact zoeken? Is dat misschien meer dan andere honden? Die van ons kunnen je ook echt aan gaan zitten staren als ze iets willen, bv als ze naar buiten willen (of naar binnen), de drinkbak leeg is of als het etenstijd is. Of als ze erbij willen op de bank, een knuffelterkort hebben of als er gespeeld moet worden. En vaak krijgen ze hun zin :biggrin2: :biggrin2:
Teckels staan erom bekend dat het echt "kijk"-honden zijn. Was ook het commando dat ik het makkelijkst aangeleerd kreeg. Toen had ik nog de illusie dat als ze "kijk" konden de rest vanzelf zou gaan..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#3375792
Pauline schreef:Teckels staan erom bekend dat het echt "kijk"-honden zijn. Was ook het commando dat ik het makkelijkst aangeleerd kreeg. Toen had ik nog de illusie dat als ze "kijk" konden de rest vanzelf zou gaan..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Scotch was inderdaad ook een kijkerd. Kop op de knie en hypnotiseren maar. :D Alleen heb ik bij hem zelfs nooit de illusie gehad dat daarna de rest vanzelf zou gaan. Ik bedoel, ik wist wat we in huis hadden gehaald, qua ras. ;D

Almond is gewoon heel fotogeniek, geloof ik, want echt op zo'n huskyblik heb ik bij hem verder nog niet gezien. Komt misschien nog, hij moet natuurlijk nog oud en wijs en waardig worden. :biggrin2:

Belmondo vind ik ook een leuke naam. Maar zelfde 'probleem' als met El Mundo. Ach, op een dag word ik wakker en weet ik wat de naam moet zijn. :D
#3375811
Angelique schreef:Emieeeeeeeel :biggrin2:
Jaaa, die was hier ook al de revue gepasseerd! Alleen dan op z'n Scandinavisch: "Eeeeeemiel!" ;D Wat qua klank ook nog beter aansluit bij "Eèèèl-mund!"

Een sterke concurrent, hij staat genoteerd! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door