Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3375804
miik schreef:Ja... je wilt de bacterien er zo snel mogelijk uit hebben, maar daarnaast is het ook praktisch... in het bos dient het weer als voedsel voor andere dieren- en wat moet je thuis ermee ? En zeker bij grotere dieren scheelt het enorm in gewicht als maag/darmen er al uit zijn- dus makkelijker naar huis vervoeren....
Hondenvoer! ;D Je wilt niet weten hoe vaak ik al door bos en taiga ben gestiefeld om elandenpensen, -longen en soms -lever en -nieren te scoren voor mijn barfend volk! Mijn lieve jagerbuurman laat me altijd zien waar ze het dier ontweid hebben, en kijkt dan heel vies terwijl ik de pens uitschud. ;D Inderdaad, het gewicht van een gevulde pens is echt enorm, plus de darmen. Ik denk dat het wel 30-40 kilo scheelt.
Door miik
#3375831
Anne in Zweden schreef:Hondenvoer! ;D Je wilt niet weten hoe vaak ik al door bos en taiga ben gestiefeld om elandenpensen, -longen en soms -lever en -nieren te scoren voor mijn barfend volk! Mijn lieve jagerbuurman laat me altijd zien waar ze het dier ontweid hebben, en kijkt dan heel vies terwijl ik de pens uitschud. ;D Inderdaad, het gewicht van een gevulde pens is echt enorm, plus de darmen. Ik denk dat het wel 30-40 kilo scheelt.
Jaaaaaaaaaaaaaaa doe ik ook hahahaha ! In Estland keken ze me toen wel heel raar aan, lol.
En Mona met de weimaraners (komt hier ook af en toe) mag na het jagen met haar honden ook de organen enzo meenemen. Maar toen wij in Canada op jacht gingen werd het toch echt niet meegenomen hoor. Veel te grote kans dat de beren dan in de afval kwamen rommelen....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door