Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3375423
Over 6 weken wordt ie geïnstalleerd. We hebben alle offertes binnen en ik ben toch ergens wel een beetje blij om te zeggen dat waar we spontaan mee in zee zijn gegaan ook de goedkoopste blijkt :)
Door Lizzy
#3375429
Charlie Angel schreef:Dat is toch altijd een prettige constatering. Afbeelding
Ik hoop dat je er veel plezier van gaat beleven.
Ja precies :biggrin2:

Ik hoop het ook. Laat die zomer maar komen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375532
Lizzy schreef:Over 6 weken wordt ie geïnstalleerd. We hebben alle offertes binnen en ik ben toch ergens wel een beetje blij om te zeggen dat waar we spontaan mee in zee zijn gegaan ook de goedkoopste blijkt :)
Ach en al was die niet de goedkoopste, een goed gevoel en vlak bij de deur is ook wat waard.
Door tt-tjes
#3375600
Wat ik me dan wel afvraag, als je die airco aan hebt als het bloedheet is, en je gaat dan met je honden naar buiten voor een plas, dan krijgen ze toch een dreun van heb ik me niet gezien vanwege het temperatuur verschil? Of is dat niet zo?
Door Lizzy
#3375603
tt-tjes schreef:Wat ik me dan wel afvraag, als je die airco aan hebt als het bloedheet is, en je gaat dan met je honden naar buiten voor een plas, dan krijgen ze toch een dreun van heb ik me niet gezien vanwege het temperatuur verschil? Of is dat niet zo?
Als het zo heet is ga ik echt idioot vroeg naar het bos. Dan loop ik 1 uur met ze en daarna komen ze gewoon de straat niet meer op, hooguit in de tuin voor een plas. Ze willen ook niks, als het zo heet is. Dus buiten een plas onder de bomen en hop, weer gauw naar binnen. En dan zullen ze best een klap krijgen, dat krijgen wij immers ook van airco. Ik ben echter niet van plan om het koeler te laten worden hier binnen dan 24 a 25 graden. Dat vind ik nog prima te doen en de honden ook. Is natuurlijk nog steeds bij 30 graden een klap van 5 a 6 graden maar voor die korte periode vind ik het wel best. Toch beter dan dat ze dagenlang een permanente klap krijgen :-\ . Het was hier 32 graden in huis, en 's nachts koelde het hooguit 1 of 2 graden af.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3375620
Lizzy schreef:Als het zo heet is ga ik echt idioot vroeg naar het bos. Dan loop ik 1 uur met ze en daarna komen ze gewoon de straat niet meer op, hooguit in de tuin voor een plas. Ze willen ook niks, als het zo heet is. Dus buiten een plas onder de bomen en hop, weer gauw naar binnen. En dan zullen ze best een klap krijgen, dat krijgen wij immers ook van airco. Ik ben echter niet van plan om het koeler te laten worden hier binnen dan 24 a 25 graden. Dat vind ik nog prima te doen en de honden ook. Is natuurlijk nog steeds bij 30 graden een klap van 5 a 6 graden maar voor die korte periode vind ik het wel best. Toch beter dan dat ze dagenlang een permanente klap krijgen :-\ . Het was hier 32 graden in huis, en 's nachts koelde het hooguit 1 of 2 graden af.
Zo'n klap krijgen ze ook in de winter, maar dan andersom. Vanuit een huis van 20 graden in de vrieskou wandelen. Mij lijkt een verschil van 6-8 graden prima te doen.
Door Siberienne
#3375622
Kaela schreef:Zo'n klap krijgen ze ook in de winter, maar dan andersom. Vanuit een huis van 20 graden in de vrieskou wandelen. Mij lijkt een verschil van 6-8 graden prima te doen.

Ons huis is vrij koel in de zomer, binnen in de woonkamer was het vorig jaar maximaal 27C buiten tikten we de 38C aan ((( ik hoop echt dat dat dit jaar niet gaat gebeuren... ))) en dat konden de honden ook prima verstouwen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375656
Kaela schreef:Zo'n klap krijgen ze ook in de winter, maar dan andersom. Vanuit een huis van 20 graden in de vrieskou wandelen. Mij lijkt een verschil van 6-8 graden prima te doen.

Dit dus. Ik vind het een verwaarloosbaar gegeven, niks om je druk om te maken of om maar over na te denken.
#3375674
Doranto schreef:Mijn ervaring daarmee is, dat ze dan (tijdelijk) juist wat beter tegen de hitte kunnen. Als je al opgewarmd naar buiten gaat, heb je het juist eerder te warm.
Dat denk ik ook.
Alleen konijnen schijnen daar heel slecht tegen te kunnen. Kwestie van even volledig te zijn.. :biggrin2:
Alhoewel, zo'n hol onder de grond heeft zowat een natuurlijke airco.. Maar 3 van de 4 komen daar dan ook niet uit als het zo warm is.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375685
Vorig jaar wilde Fozzy de laatste 3 weken van de hitte niet meer eten, het lukte hem gewoon niet. Enige wat ie at was gekookte aardappels.
Ik denk dat als ie overdag niet de hele dag zo heet zou hebben gehad dat ie wel nog gegeten zou hebben.

In de winter willen de honden hier na de wandeling eerst ook buiten liggen en niet het warme huis in ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door