Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3374883
Julie5 schreef:Die garnalen zullen blij zijn ;)
En jij vast ook. Goede aankoop en zo rap zeg
Wel slim van hen dat ze nu al gekomen zijn maar pas over 6 weken komen installeren, hebben ze alvast een nieuwe klant die niet naar een andere firma gaat stappen omdat het offerte maken te lang duurt maar nu kan je toch niet echt meer weglopen
En de honden ook. Vooral de honden denk ik. Vorig jaar was echt alle zeilen bij zetten om ze door de warmte periode heen te trekken!

En ja, handig toch van ze!!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374888
Gefeliciteerd met uw aankoop :biggrin2:
Daar gaan jullie vast heeeel blij mee zijn

Jullie doen alleen de woonkamer, geen slaapkamer?

De verwarmingsfunctie zou hier in de winter ook niet misstaan met die 2 dagen op gang komende vloerverwarming...
Ach ja iets om naar uit te kijken volgend jaar wellicht
Door Lizzy
#3374890
Kaio schreef:Gefeliciteerd met uw aankoop :biggrin2:
Daar gaan jullie vast heeeel blij mee zijn

Jullie doen alleen de woonkamer, geen slaapkamer?

De verwarmingsfunctie zou hier in de winter ook niet misstaan met die 2 dagen op gang komende vloerverwarming...
Ach ja iets om naar uit te kijken volgend jaar wellicht
Dank je :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ja, alleen de woonkamer. Voor de slaapkamer hebben we ff geen geld meer :biggrin2: . Maar op zich vind ik dat ook geen prio. OK, ik heb ruk geslapen afgelopen zomer. Maar dat kwam ook wel door de zorgen over de honden die beneden in de snik hitte lagen. En joh, als het boven niet te nassen is, leg ik gewoon mijn luchtbed beneden ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374891
hahaha dat luchtbed wordt hier direct ingepikt ;D

Onze bovenverdieping is onder het dak en wordt best warm en staat in pen verbinding met de benedenverdieping, dus ik gok dat als we het doen we beter volledig kunnen gaan. We kunnen ook in de kelder slapen overigens (als ie niet overstroomd is dan ::) )

Maar goed de hondjes en garnalen kunnen bij jullie in ieder geval lekker slapen :P
Door Lizzy
#3374892
Kaio schreef:hahaha dat luchtbed wordt hier direct ingepikt ;D

Onze bovenverdieping is onder het dak en wordt best warm en staat in pen verbinding met de benedenverdieping, dus ik gok dat als we het doen we beter volledig kunnen gaan. We kunnen ook in de kelder slapen overigens (als ie niet overstroomd is dan ::) )

Maar goed de hondjes en garnalen kunnen bij jullie in ieder geval lekker slapen
:P
Ja precies, daar gaat het maar om :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#3374893
Julie5 schreef:Herkenbaar, we hebben 2 koelmatten, 2 koelbanden, zwembadje en toch nog twee hijgers ;)

Voor jullie iets minder handig jammer genoeg
Ja want? We zijn tevreden over de prijs (en weet je, je kunt alle prijzen op Internet vinden natuurlijk en we betalen niet veel). We zijn tevreden over wat ze bieden tot dusver. We vinden het een leuk bedrijf. We vinden de meneer die bij ons is geweest hartstikke aardig, hij heeft alle tijd van de wereld genomen en alles van A tot Z uitgelegd. We hebben overigens nog niks getekend, dus we kunnen er nog steeds vanaf. Maar waarom zouden we? Om bij een joekel van een bedrijf misschien €150 goedkoper uit te zijn? Neuh, dit bedrijf zit om te hoek, komen ook onderhoud doen, zij blij, wij blij, wat is er mis mee eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374895
Lizzy schreef:Ja want? We zijn tevreden over de prijs (en weet je, je kunt alle prijzen op Internet vinden natuurlijk en we betalen niet veel). We zijn tevreden over wat ze bieden tot dusver. We vinden het een leuk bedrijf. We vinden de meneer die bij ons is geweest hartstikke aardig, hij heeft alle tijd van de wereld genomen en alles van A tot Z uitgelegd. We hebben overigens nog niks getekend, dus we kunnen er nog steeds vanaf. Maar waarom zouden we? Om bij een joekel van een bedrijf misschien €150 goedkoper uit te zijn? Neuh, dit bedrijf zit om te hoek, komen ook onderhoud doen, zij blij, wij blij, wat is er mis mee eigenlijk?
Helemaal niks! Een goed gevoel is ook belangrijk, en wel soms eh vaak meer als voor een dubje op de eerste rang willen zitten. En lokale economie stimuleren ook niks mee ;)
Door Ingeborg1958
#3374901
Goed gedaan Lizzy,daar gaan jullie echt geen spijt van krijgen!
Onze overburen,tevens goede vrienden kwamen vorige zomer opvallend vaak bij ons koffie/ pintje drinken.
Bij ons was de temperatuur heerlijk in huis terwijl je buiten ( en bij hun in huis) echt kapot ging van de warmte.
Door Lizzy
#3374918
Dank je Ingeborg, ik hoop dat je gelijk krijgt!

Sec gezien houd ik niet eens echt van airco. Ik doe 'm in de auto ook echt maar zelden aan. Ik hoef het hier bijv. ook geen 22 graden te hebben als het buiten 30 is. Ik zou met 25 a 26 graden binnen al heel tevreden zijn. Nu is het gewoon buiten net zo warm als binnen.... Dat heb je als je een slecht geïsoleerd oud huisje hebt waarbij de zon de hele dag op de voorgevel staat te fikken en de zijgevel de eigenlijk vanaf 13:00 uur tot de zon onder gaat in de klappende zon staat.

Voor de honden is het echt een drama. En Biscuit heeft het vorig jaar echt zwaar gehad. Zij kan slecht tegen de warmte, veel slechter dan dat Linga dat bijvoorbeeld kon. Altijd al. Als pup kon ze er al niet goed tegen en nog steeds niet. Sommige van haar kinderen hebben dat ook en anderen weer niet. Biscuit is zelf ook bij -15 graden groot geworden (en al jong in de buiten-ren gezet dus ook al jong met die lage temperaturen in aanraking gekomen). Linga is in de klappende zomer geboren (weet nog wel dat de pups extra vroeg naar buiten gingen omdat het buiten zo heerlijk was qua temp). Linga kon echt in de klappende zon gaan liggen bakken. Je zag haar dan genieten. Als het te heet werd, kwam ze even afkoelen en ging ze weer naar buiten. Biscuit blijft binnen. Komt echt niet in de buurt van de zon. En vooral 's avonds heeft ze het dan echt niet fijn. Dus de honden + dat ik er zelf steeds minder tegen kan sinds ik de 50 ben gepasseerd + de garnalen = tijd voor actie :biggrin2:

Ja, wij zijn tot nu toe ook tevreden over onze beslissing hier te kopen! En nu moeten zij zich natuurlijk nog wel bewijzen. Maar ja, het is dus een klein bedrijf van vader + twee zoons. Die moeten ook eten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door cath
#3374923
Ik mag er ook niet aan denken .
Als het wéér zo warm wordt dan vorige zomer :-[
En die duurde zoooo lang
Ik kan er ook écht niet tegen :(
Hier ook oud huis en van smorgens tot 17 uur de zon op voorgevel

Airco plaatsen is msschien veel werk en ook heel duur :(
Heb er geen idee van ..
Mobiele airco zie ik echt niet zitten. Volgens mij dweilen met de kraan open ..:(
#3374924
Wij hebben al jaaaaaaaarenlang 2 airco's split units. Dus inderdaad een binnen en buiten unit. Bij de Makro gekocht van die zelf installatie dingen dus die zijn al afgevuld. 1 van iets van 800 euro en 1 van iets van 1200 euro afhankelijk van het BTU. De ervaring leert dat degene in de slaapkamer voornamelijk aanstaat en dat is met 24-26 graden buiten optimaal dan blijft het huis zo'n 22 graden wordt het warmer dan gaat die in de woonkamer ook aan. Is het heel warm dan gaat die in de slaapkamer 's nachts uit en blijft id woonkamer aan. Nooit meer zonder. We gaan nu kijken of we er dit jaar 1 voor id caravan kunnen kopen want dat was vorig jaar echt niet grappig meer....
Door Lizzy
#3374931
cath schreef:Ik mag er ook niet aan denken .
Als het wéér zo warm wordt dan vorige zomer :-[
En die duurde zoooo lang
Ik kan er ook écht niet tegen :(
Hier ook oud huis en van smorgens tot 17 uur de zon op voorgevel

Airco plaatsen is msschien veel werk en ook heel duur :(
Heb er geen idee van ..
Mobiele airco zie ik echt niet zitten. Volgens mij dweilen met de kraan open ..:(
Ik kreeg ook al echt vlekken van angst hoor, terugdenkend aan vorige zomer :-X

Ik denk dat je qua installatie airco (als je het laat doen) tussen de 1200 en 1800 euro kwijt bent, echt afhankelijk van hoeveel capaciteit je nodig hebt (dus hoe groot de ruimtes zijn). Ons huis is heul klein en dan heb je minder capaciteit nodig dan wanneer je een woonkamer van 70 m2 hebt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door