Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
#3374498
Op mijn werk ( ik werk in een woonvoorziening voor mensen met een verstandelijke beperking) hebben we een groot dakterras. op dit dakterras komen beiden glazen deuren uit en 4 deuren van opberghokken. Nu zit er sinds een week een tamme witte duif, met zo n geschulpte staart ( je ziet dat ik er verstand van heb :biggrin2: )Niet zo tam dat je m op kunt pakken maar hij vliegt zeker niet direct weg.
Nu is het probleem dat hij zo brutaal is om ook naar binnen te vliegen( clienten letten er niet altijd op om de hordeur dicht te doen) maar dan knalt hij dus constant tegen de glazen deuren aan in zijn paniek om naar buiten te komen, en dat is zo zielig.
Hebben jullie een idee wat we hier aan kunnen doen en zou zon witte duif van iemand zijn of zo? Hij is niet geringd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374499
Je zou bij de plaatselijke duivenvoerhandelaar even kunnen vragen naar iemand die de duif misschien wil komen vangen? Vaak kennen zij wel iemand. Ik denk dat deze duif zeker van iemand is, maar misschien verdwaalt is. De enige andere optie is om toch echt de hordeur niet open te laten staan. Of wil de dierenambulance hem niet vangen?
Door ellenned
#3374501
Doranto schreef:Je zou bij de plaatselijke duivenvoerhandelaar even kunnen vragen naar iemand die de duif misschien wil komen vangen? Vaak kennen zij wel iemand. Ik denk dat deze duif zeker van iemand is, maar misschien verdwaalt is. De enige andere optie is om toch echt de hordeur niet open te laten staan. Of wil de dierenambulance hem niet vangen?
De hordeur niet open laten staan is geen optie, dan moeten we er heel de avond naast gaan staan :cool:
Zou de dierenambulance daar iets mee doen?
Volgens mij hebben we hier in de buurt een duivenvereniging, misschien kan ik daar eens informeren, maar jij denkt dus ook dat ie van iemand is?
Buiten dat ie heel t dakterras vol schijt is het best leuk zo n duif en is ie het gesprek van de dag bij ze ;D maar hij moet wel buiten blijven, het was echt zo zielig
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374502
ellenned schreef:De hordeur niet open laten staan is geen optie, dan moeten we er heel de avond naast gaan staan :cool:
Zou de dierenambulance daar iets mee doen?
Volgens mij hebben we hier in de buurt een duivenvereniging, misschien kan ik daar eens informeren, maar jij denkt dus ook dat ie van iemand is?
Buiten dat ie heel t dakterras vol schijt is het best leuk zo n duif en is ie het gesprek van de dag bij ze ;D maar hij moet wel buiten blijven, het was echt zo zielig
Ja, ik denk dat die van iemand is. Dergelijke duiven vliegen niet in het wild rond hè ;) , en dan ook nog eens zo tam....
Geen idee of de dierenambulance daar iets mee doet, maar je kunt het allicht vragen.
Bij de duivenvereniging vragen is een goed idee.

ps. Je kunt ook afwachten tot hij vanzelf weggaat. Als hij niets te eten vindt zal hij niet zo lang blijven.
Door ellenned
#3374504
Doranto schreef:Ja, ik denk dat die van iemand is. Dergelijke duiven vliegen niet in het wild rond hè ;) , en dan ook nog eens zo tam....
Geen idee of de dierenambulance daar iets mee doet, maar je kunt het allicht vragen.
Bij de duivenvereniging vragen is een goed idee.

ps. Je kunt ook afwachten tot hij vanzelf weggaat. Als hij niets te eten vindt zal hij niet zo lang blijven.
Dat zeg ik, geen flauw verstand van duiven ;D

Ik werk dinsdag weer voor het eerst, als ie er dan nog steeds is ga ik de dierenambulance bellen
Door miik
#3374524
Vaak zijn dit van die duiven die voor feesten en bruiloften enzo worden los gelaten..... en meestal komen ze dan wel terug bij de eigenaar. Misschien even kijken of er bij jou een bruidsduiven verhuur zit of googlen op "duiven huren".... dan vind je de eigenaar wel.
Door ellenned
#3374531
miik schreef:Vaak zijn dit van die duiven die voor feesten en bruiloften enzo worden los gelaten..... en meestal komen ze dan wel terug bij de eigenaar. Misschien even kijken of er bij jou een bruidsduiven verhuur zit of googlen op "duiven huren".... dan vind je de eigenaar wel.
Ja dat dacht ik ook al, ik zal eens verder gaan kijken :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374535
miik schreef:Vaak zijn dit van die duiven die voor feesten en bruiloften enzo worden los gelaten..... en meestal komen ze dan wel terug bij de eigenaar. Misschien even kijken of er bij jou een bruidsduiven verhuur zit of googlen op "duiven huren".... dan vind je de eigenaar wel.
Die zouden dan toch wel geringd zijn?
Door ellenned
#3374566
Amevedi staat de duif niet gemeld, dinsdag ga ik de duivenverenging en dierenambulance bellen, bedankt voor jullie tips
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374567
Ik hoop dat het iets uithaalt.
Mijn zus heeft ook eens een duif gevonden, die was tegen het raam gevlogen. En ze was geringd.
Via de ring hebben ze toen de eigenaar gecontracteerd, maar die wilde ze niet meer omdat ze de weg naar huis niet had teruggevonden. Dat was nl geen goede dan, dus nutteloos. :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#3374631
pearlsofpassion schreef:Ik hoop dat het iets uithaalt.
Mijn zus heeft ook eens een duif gevonden, die was tegen het raam gevlogen. En ze was geringd.
Via de ring hebben ze toen de eigenaar gecontracteerd, maar die wilde ze niet meer omdat ze de weg naar huis niet had teruggevonden. Dat was nl geen goede dan, dus nutteloos. :-X
Exact hetzelde heb ik ook ooit meegemaakt. Een geringde postduif die door het bovenlicht de woonkamer binnen wou komen. Eigenaar woonde een dorp verder, zo’n drie kilometer. Maar wou hem niet terug want als hij zijn eigen huis niet kon vinden was hij waardeloos. :-X >:(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3374636
pike schreef:Exact hetzelde heb ik ook ooit meegemaakt. Een geringde postduif die door het bovenlicht de woonkamer binnen wou komen. Eigenaar woonde een dorp verder, zo’n drie kilometer. Maar wou hem niet terug want als hij zijn eigen huis niet kon vinden was hij waardeloos. :-X >:(
Sneu en onnodig. Wij hebben er ook eens een opgevangen en die mensen zouden hem vanuit Rotterdam op komen halen. Nu konden we ze tegemoet komen omdat we een verjaardag in Utrecht hadden, maar dat was een plezierig toeval. Hij zou een paar weken rust krijgen en dan gewoon weer met de trainingen meegaan. Want dat ze een keer mis gaan, wil weinig zeggen. En ik kan me dan ook weer niet voorstellen dat ze hem vanuit Rotterdam op komen halen om hem zijn nekje om te draaien bij thuiskomst.

Overigens zijn ze verplicht de duif op te halen. Rijden speciale koeriers voor rond. Als de eigenaar het weigert kan je de vereniging bellen en regelen die het. Is allemaal te vinden als je op een bepaalde site op ringnummer zoekt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3374640
Kaela schreef:Sneu en onnodig. Wij hebben er ook eens een opgevangen en die mensen zouden hem vanuit Rotterdam op komen halen. Nu konden we ze tegemoet komen omdat we een verjaardag in Utrecht hadden, maar dat was een plezierig toeval. Hij zou een paar weken rust krijgen en dan gewoon weer met de trainingen meegaan. Want dat ze een keer mis gaan, wil weinig zeggen. En ik kan me dan ook weer niet voorstellen dat ze hem vanuit Rotterdam op komen halen om hem zijn nekje om te draaien bij thuiskomst.

Overigens zijn ze verplicht de duif op te halen. Rijden speciale koeriers voor rond. Als de eigenaar het weigert kan je de vereniging bellen en regelen die het. Is allemaal te vinden als je op een bepaalde site op ringnummer zoekt.
Dat wist ik niet. Er woonde toen een paar huizen verder ook iemand die duiven hield en die had er geen probleem mee hem op te nemen. Het is al lang geleden, ergens in de jaren 90 is dat geweest.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3374643
Ik zag er gisteren ook 2 prachtig zijn ze, waren denk ik van de kinderboerderij , zit dat niet in de buurt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door