Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3418851
Ik heb de cochin haan voorzien van 2 verse dames in zijn rennetje. Daar is hij erg blij mee. Nu dus 2 aparte toompjes voorlopig. De bedoeling is om zo twee groepjes te vormen dat iedere haan zijn eigen dametjes heeft en ze geen ruzie hoeven te maken. Hopen dat het gaat lukken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door hannabelgje
#3419100
Inmiddels loopt Brutus alweer anderhalve week bij de dames. Mijn zeer schuwe en zenuwachtige bielefelder dames zijn veel kalmer geworden en durven nu langs me af te lopen. Ik wist niet wat ik meemaakte! Ze gaan nu ook allemaal braaf naar binnen en ik hoef alleen de deur maar dicht te doen in de avond. Lekker hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door hannabelgje
#3419118
Mysterie van de doodgebeten kip van vorige week is opgelost. De buurhond zat net in mijn kippenren. Achter mijn kippen aan te jagen. Alles ligt weer vol veren. Vanavond even een bezoekje aan de buren brengen. Inmiddeld dus al meerdere dode kippen door die hond.
Nu gelukkig alleen hevig geschrokken kippen met heel wat veren minder. Ik heb em uit de tuin gejaagd. Ik hoorde de buurvrouw hem binnen doen ergens. Hopen dat hij voorlopig binnen blijft dan....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3419125
Hier is vandaag de sperwer weer langs geweest... Gelukkig deze keer nog net kunnen voorkomen dat hij een hen meenam, we waren er snel genoeg bij. Maar jemig wat een ellende heeft die sperwer al aangericht de afgelopen jaren >:(

Toch maar netten gaan spannen, wel balen want ze lopen op een mega groot stuk hier...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3419129
Bij ons kwam een jaartje terug ook regelmatig een roofvogel een kip verschalken. Er liepen toen alleen hennen. Sinds enkele maanden lopen er 2 hanen bij. Of dat het verschil maakt weet ik niet, maar sindsdien is er geen enkele kip meer gepakt.
Door hannabelgje
#3419158
Reactie van de buren: sorry voor het ongemak maar ze kunnen de hond niet continu in de gaten houden want ze hebben ook nog 2 kleine kinderen. Dusss.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
#3419160
Afbeelding
hannabelgje schreef: do 04 feb 2021, 07:40 Reactie van de buren: sorry voor het ongemak maar ze kunnen de hond niet continu in de gaten houden want ze hebben ook nog 2 kleine kinderen. Dusss. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Daar is een oplossing voor; een hek. Of een kennel. Of een lijn. Kom op zeg, ik zou me doodschamen als het mijn hond was.

Valt dit trouwens niet onder vernieling van andermans eigendom? Heeft Belgie ook zoiets als wijkagenten?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3419163
Tja, je hoeft de hond ook niet continu in de gaten te houden maar zorg dan voor maatregelen zoals een degelijke barrière zodat er geen andere dieren sterven door jouw hond....... Klinkt niet bepaald alsof ze willen zoeken naar een oplossing om het in de toekomst te voorkomen :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3419164
En anders zeg je maar dat je dan maatregelen zal moeten nemen om je kippen te beschermen. En even in het midden laten wat dat dan kan zijn maar een stalen gezicht opzetten.
Beetje bluf...
Als ze daar niet bang van worden, geven ze geen beetje om hun hond, laat ons hopen dat dat niet het geval is. :-X

Wat voor hond is het trouwens?
Door hannabelgje
#3419165
Het is een dwergkees die na de komst van de kinderen buiten in een ren is gegooid. Daar graaft hij zich dus steeds uit. Ze gaan er een ander huis voor zoeken zeggen ze. Het is een typische broodfok hond die totaal niet sociaal is. Als ik te dicht bij hem kom dan probeert hij me ook aan te vallen. Ik dacht het opgelost te hebben door de kippen snachts op te sluiten, maarja dat werkt natuurlijk niet als hij overdag mijn kippenren in gaat. Ik heb de ren wat beter afgesloten, maar zag ook graafsporen. Daar graaft hij zich dus ook gewoon in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door