Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3425092
Ooow, kuikentjes zijn zo schattig! Kwietsj kwietsj kwietsj!

Wij gaan dus kuikens van de buren krijgen, maar de vraag is hoeveel. Wij dachten aan drie, een andere buuf riep: neeee, nooit een oneven aantal doen! Nou heeft die buuf geen verstand van kippen, dus vraag ik het hier maar even. :biggrin2: Maakt het nog iets uit, hoeveel nieuwe kuukies je erbij zet? Als drie niet kan, worden het er twee, want voor vier erbij (samen acht) wordt de winterstal anders te krap (naar onze maatstaven; onze buren houden op hetzelfde oppervlak een stuk of zestien kippen en een haan. :-X ).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3425094
Volgens mij niet.. Eentje erbij is niet verstandig, maar 3 kan denk ik perfect..
De leeftijd waarop is wel nog iets om op te letten, maar dat is me niet geheel duidelijk eerlijk gezegd. Sommigen zeggen dat het al heel jong kan, anderen zeggen minstens 16 weken. Ik weet het niet meer eerlijk gezegd. Ik zou zien dat je een deel ren kan afschermen met een hokje erin zodat ze zo aan elkaar kunnen wennen moest dat nodig zijn... Misschien is dat zowiezo wel de veiligste manier.
Door Anne in Zweden
#3425098
pearlsofpassion schreef: ma 26 apr 2021, 15:12 Volgens mij niet.. Eentje erbij is niet verstandig, maar 3 kan denk ik perfect..
De leeftijd waarop is wel nog iets om op te letten, maar dat is me niet geheel duidelijk eerlijk gezegd. Sommigen zeggen dat het al heel jong kan, anderen zeggen minstens 16 weken. Ik weet het niet meer eerlijk gezegd. Ik zou zien dat je een deel ren kan afschermen met een hokje erin zodat ze zo aan elkaar kunnen wennen moest dat nodig zijn... Misschien is dat zowiezo wel de veiligste manier.
Zo hebben we dat de vorige keer ook gedaan inderdaad, zowel in de ren als in het hok gescheiden houden, maar wel met zichtcontact door het gaas heen. Is perfect gegaan. Overigens vind ik het wel interessant om te zien dat zowel de witjes (Hadewych en Philomène (die echt heerlijk hondsbrutaal is ;D ) als de bruintjes (Suze en Louise (Suske en Wiske :cool: ) meer met de 'eigen kleur' optrekken dan met de andersgekleurde damesch. Zou dat echt een kleurkwestie zijn, of eerder een leeftijdskwestie?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3426137
Hier zijn ook weer kuikentjes geboren. :D

Grappig, net dezelfde kleuren als vorig jaar. :biggrin2: Zwart, blauw en meerzomig goudpatrijs.
1 kans op 14 dat dat gouden kuiken een haan is, en toch heb ik het idee dat het dat is.. :P
IMG_20210516_164646.jpg
IMG_20210516_164646.jpg (4.3 MiB) 1118 keer bekeken
Door hannabelgje
#3426150
pearlsofpassion schreef:Mooi Hanna!
Alhoewel, op die leeftijd vind ik ze eigenlijk niet zo mooi.. :-[ :biggrin2:
Lol lelijk zijn ze hè

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door