Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375111
Laika schreef:Wij hebben het zelf bedacht. We hadden nog een houten deur en wat ramen overgehouden na de verbouwing en er lag een cirkel met grote tegels, daar zijn we van uitgegaan. De binnenkant hebben we helemaal kiervrij gemaakt door alles te beplaten.

Wij hebben wel bekledingshout gekocht, maar de rest is ook...wat er nog lag :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375132
Ik had ook nog hout liggen dat ik voor het kippenhok ging gebruiken. Maar toen moest ik een konijnenhok bijbouwen wegens ruzie en nu is het op. ::) ;D

Ik heb nog een oude deur maar die valt ondertussen uit elkaar. En ze was toch al veel te groot voor het hok...
Ik heb er zin door gekregen, ik ga eens beginnen uittekenen en kijken wat ik waar en op welke manier ga doen.
Als ik tijd vind. :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375178
pearlsofpassion schreef:Ik had ook nog hout liggen dat ik voor het kippenhok ging gebruiken. Maar toen moest ik een konijnenhok bijbouwen wegens ruzie en nu is het op. ::) ;D

Ik heb nog een oude deur maar die valt ondertussen uit elkaar. En ze was toch al veel te groot voor het hok...
Ik heb er zin door gekregen, ik ga eens beginnen uittekenen en kijken wat ik waar en op welke manier ga doen.
Als ik tijd vind. :P

Mocht je nog damwand oid nodig hebben...er ligt hier spul genoeg. Ook nog wel een deur :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375180
Ja, wat ben ik daar nu mee. 300km verder... ::)


Maak daar maar iemand blij mee uit je buurt. ;)

Slecht nieuws hier.
Mijn hanen zijn aan het vechten. :'(
Ik vrees dat het dus einde verhaal is.
Met dik 10 maand mag ie wel niet klagen zeker?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375183
pearlsofpassion schreef:Ja, wat ben ik daar nu mee. 300km verder... ::)


Maak daar maar iemand blij mee uit je buurt. ;)

Slecht nieuws hier.
Mijn hanen zijn aan het vechten. :'(
Ik vrees dat het dus einde verhaal is.
Met dik 10 maand mag ie wel niet klagen zeker?
Kon toch zijn dat je wel eens in de buurt was :biggrin2:

Kun je die haan niet op mp ofzo zetten? Meteen op wintersport is ook zoiets :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375184
Angelique schreef:Kon toch zijn dat je wel eens in de buurt was :biggrin2:

Kun je die haan niet op mp ofzo zetten? Meteen op wintersport is ook zoiets :-\
Het staat vol met hanen daar hé. Waarom zouden ze de mijne kiezen?
En als het nu nog een tamme en lieve was, maar dat is eigenlijk niet echt zo. Ook voor de hennen is hij niet erg lief.
Qua karakter is hij echt een stuk minder dan zijn ouders. Zal ook wel door de stress komen, maar dat kan je toch moeilijk in een advertentie zetten he. ::)

Plus, nu te laat. Ben ze net uit elkaar gaan halen, en hij ziet er even niet meer uit...
Om hem nu weken apart te zetten in de (waarschijnlijk ijdele) hoop dat iemand hem wil.... :-\
In het vervolg wat vroeger op het net gooien, das wel een goed idee.
En ja, ergens weet je dat als je kuikens neemt he, dat er hanen te veel uit komen. Hij zal ook wel smaken ze. Beter dan een stukje kip uit de winkel en zeker omdat je weet dat hij een mooi leven gehad heeft.
Ik heb wel te lang gehoopt dat hij kon blijven. Das wel waar.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3375311
Odile heeft haar baby´s (zijdehoenders). Nou maar hopen dat van de 5 er minstens 3 hennen zijn :P
IMG_3290.JPG
IMG_3290.JPG (2.42 MiB) 1923 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Laika
#3375314
Spikkelneus schreef:Odile heeft haar baby´s (zijdehoenders). Nou maar hopen dat van de 5 er minstens 3 hennen zijn :P
IMG_3290.JPG

Ach wat lief!

Kuikentjes lijken me zo leuk, maar je hebt geen garantie op hennen. Wat doe je dan met de hanen?

Wij hebben vroeger schapen gefokt en ook toen konden de mannelijke exemplaren niet blijven. Daar hadden wij op een gegeven moment zoveel moeite mee dat we gestopt zijn met fokken.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3375316
Laika schreef:Ach wat lief!

Kuikentjes lijken me zo leuk, maar je hebt geen garantie op hennen. Wat doe je dan met de hanen?

Wij hebben vroeger schapen gefokt en ook toen konden de mannelijke exemplaren niet blijven. Daar hadden wij op een gegeven moment zoveel moeite mee dat we gestopt zijn met fokken.

Enkele reis naar de diepvries....
Ik heb 2 hanen, dat is voldoende. Meer dan dat is sowieso vragen om vechtpartijen. Slachten is niet leuk, maar continu bloedende hanen en hennen omdat ze geknokt hebben is ook niet leuk. En castreren bij hanen is nou eenmaal niet zo´n makkelijke ingreep, anders zou dat zeker een optie zijn.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3375324
Spikkelneus schreef:Enkele reis naar de diepvries....
Ik heb 2 hanen, dat is voldoende. Meer dan dat is sowieso vragen om vechtpartijen. Slachten is niet leuk, maar continu bloedende hanen en hennen omdat ze geknokt hebben is ook niet leuk. En castreren bij hanen is nou eenmaal niet zo´n makkelijke ingreep, anders zou dat zeker een optie zijn.
Slacht je ze zelf? Wij zouden dat niet kunnen. Maar het lijkt me wel het beste. Jij weet dat je goed vlees hebt en het dier heeft een welliswaar korter maar goed leven gehad.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375328
Spikkelneus schreef:Odile heeft haar baby´s (zijdehoenders). Nou maar hopen dat van de 5 er minstens 3 hennen zijn :P
IMG_3290.JPG
Wat leuk!
Gefeliciteerd! :D
Ik duim dat je een aantal hennetjes hebt. Ik heb wel gehoord dat je dat bij zijdehoenders pas heel laat en moeilijk ziet, dus dat wordt nog geduld hebben. :biggrin2:
Plaats je nog geregeld foto's?

Wij gaan binnenkort ook nog eens proberen. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375329
Spikkelneus schreef:Odile heeft haar baby´s (zijdehoenders). Nou maar hopen dat van de 5 er minstens 3 hennen zijn :P
IMG_3290.JPG

Ahhhh wat schattig :smitten:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375331
Laika schreef:Ach wat lief!

Kuikentjes lijken me zo leuk, maar je hebt geen garantie op hennen. Wat doe je dan met de hanen?

Wij hebben vroeger schapen gefokt en ook toen konden de mannelijke exemplaren niet blijven. Daar hadden wij op een gegeven moment zoveel moeite mee dat we gestopt zijn met fokken.

Ik zet ze op mp voor een klein bedrag (net iets duurder dan diepvrieskip) en het is me maar 1x niet gelukt ze kwijt te raken. Je moet ze enkel niet net als iedereen laten doorlopen tot het voorjaar, want dan gaan ze knokken en staat heel mp ineens vol met hanen.
Door Lizzy
#3375335
Wat schattig :smitten:

Overigens hebben ze bij Akka's ganzenparadijs honderden hanen bij elkaar lopen. Maar dan zonder hennen. En dan vechten ze niet.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3375346
Lizzy schreef:Wat schattig :smitten:

Overigens hebben ze bij Akka's ganzenparadijs honderden hanen bij elkaar lopen. Maar dan zonder hennen. En dan vechten ze niet.
Bij het Beloofde Varkensland hebben ze ook alleen hanen. Hardstikke goed, hoor, dat soort plekken, maar alleen haalbaar als je echt in the middle of nowhere woont (en geen hennen hoeft).

Ik heb 2 hanen, en bij diverse buren zullen er nog een stuk of 10 zitten (op gehoorsafstand) - die kraaien al de hele dag tegen elkaar. Moet je er eens 100 op een klein stukkie zetten ;D dat is niet grappig als het niet je eigen dieren zijn...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door