Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3419179
Jemig Hanna, wat een lastige situatie. Enerzijds is het heel simpel: de hond van de buren maakt jouw eigendommen kapot, wat niet mag van de wet. Dat betekent in principe dat de buren je schade moeten vergoeden. Anderzijds zijn het wel je buren, en als ik het zo lees, zijn het geen mensen die openstaan voor een goed gesprek en redelijke argumenten; ze hebben al moeite genoeg kinderen en hond in toom te houden blijkbaar. :-X Maar je woont er wel naast en je wilt het een beetje gezellig houden, dus dreigen met politie en wetboeken is ook weer zo'n groot iets. Lastig hoor. Heb je de mogelijkheid bv. een extra hek om de ren te plaatsen, zodat de hond er niet bij kan komen? Want ik denk dat jij degene bent die met een oplossing moet komen, van je buren hoef je dat denk ik niet te verwachten.
Door hannabelgje
#3419193
Mijn broer gaat kijken of we mijn oude betonnen schutting kunnen herstellen (die is door de slopers van het oude pand van de buren kapot gegaan) met betonplaten die ze nog hebben liggen. Dan zou hij niet meer in mijn tuin kunnen komen. Er staat naast de betonnen schutting een hekwerk van de buren. Er is dus een looppadje ontstaan tussen de 2 afscheidingen. En daar loopt die hond dus. Hij heeft nog geluk dat Zoë bijna 12 is en dus niet echt reageert, anders had ze korte metten met hem gemaakt vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door hannabelgje
#3419199
Er zijn nu platen uit waardoor de schutting maar 30 cm hoog is ofzo. Daar springt hij dus daar overheen. Dus met "nieuwe" betonplaten erin kan hij dat niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Laika
#3420386
Sinds gisteren hebben we een haan. Het is een Brahma van 2,5 jaar oud. Hij is heel mak (laat zich ook makkelijk oppakken), onverschrokken en errug groot ;D ;D Af en toe is hij wat pikkerig naar sommige hennen maar die trekken zich daar niks van aan dus het zal wel goed komen als ze wat meer aan elkaar gewend zijn. We hebben hem Duke genoemd.
DSC00910.JPG
DSC00910.JPG (5.92 MiB) 1404 keer bekeken
Door hannabelgje
#3420400
Ahhh wat een knapperd! Hier is Brutus ook heel kalm en lief. Staat mij smorgens op te wachten als ik kom voeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Laika
#3420452
pearlsofpassion schreef: zo 21 feb 2021, 21:28 Wauw, prachtig!
Wel behoorlijke sporen als ik dat goed zie. :o

Gaat wel mooi matchen met je bielefelders.
Ja, hij heeft flinke dolken aan zijn poten. Ik zou geen ruzie met hem willen maken ;)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3422628
Het gaat goed tussen Duke en de Bielefelders. Hij is wel een hen kwijt want 2 weken geleden lag er een Bielefelder hen dood in de ren. Niets aan gemerkt en ook niets aan te zien wat er mis was. Wel sneu om zo'n jong dier (nog geen jaar oud) te begraven.

Omdat er een aantal mensen hier Brahma's hebben vraag ik me af of dit jullie bekend voorkomt.
Op Duke zijn poot zitten rode plekken. Ik dacht eerst dat hij zijn poot geschaafd had maar bij nader onderzoek bleken er ook rode plekken tussen de pootbevedering te zitten. Hij heeft geen last van kalkpoten denk ik en bij navraag bij vorige eigenaar kreeg ik als antwoord dat de veren aan de poten voor irritatie zorgen bij het lopen. Kan dit het geval zijn en is er iets aan te doen? Hij heeft er zo te zien verder geen last van.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3422630
Mijn haan heeft ook zoiets ja. Hij heeft niet echt mooie schubben op zijn voeten (benen wel), maar eerder ruw huidachtig en licht roze-geel met rodere plekken.
Hij is een kriel versie brahma weliswaar, maar toch.. Ik heb het een tijdje (meer dan een maand) ingewreven en ontsmet, want dacht aan kalkpoten, maar dat hielp niet. Ben er dan maar mee gestopt. Hij lijkt er idd geen last van te hebben.
Ik denk niet dat het aan de veren ligt eerlijk gezegd. Denk eerder iets aangeboren..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door