Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3404068
Kim_S schreef: di 26 mei 2020, 10:26 Ach gos. Arme hanemans.
Heb hier nog wel een mooie Brahma vent in de aanbieding, mocht het tzt nodig zijn ;)
Moet die wel de goeie kleur zijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3404070
Angelique schreef: di 26 mei 2020, 16:56 Moet die wel de goeie kleur zijn :biggrin2:
Dit is paps, zoonlief ziet er bijna identiek uit inmiddels.
0170761A-4AFE-4697-B2A8-302E7CCE3018.jpeg
0170761A-4AFE-4697-B2A8-302E7CCE3018.jpeg (2.34 MiB) 1783 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3404071
Onze kipjes beginnen kip te worden! Ze scharrelen inmiddels door de hele ren ipv met zijn vieren op een kluitje de uren te tellen tot ze weer het hok in mogen, ze pikken het groenvoer (maïs, erwtjes, geraspte wortel of zoete aardappel, beetje zonnebloempitten) dat ik uitstrooi in de ren, zitten met hun snavel in het rijtje kruiden. Zo leuk! Alleen het zandbad hebben ze nog niet aangeroerd, maar dat komt vast ook nog wel. Ze gebruiken ook de zitstokken nog niet, kruipen met z'n allen in de legkasten (drie in eentje, de vierde alleen). Eens kijken of we daaraan misschien nog iets moeten veranderen, maar misschien is ook dat een kwestie van wennen.

Interessant om alle haanervaringen hier te lezen. Houden we zeker in ons achterhoofd, maar op dit moment lijken ze vrij goed bij te komen van anderhalf jaar eierlegfabriek. Vanochtend kregen wij ook weer een eitje. :D De schil is nog vrij dun, maar ik hoop dat dat tzt beter wordt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3404073
Kim_S schreef: di 26 mei 2020, 17:06 Dit is paps, zoonlief ziet er bijna identiek uit inmiddels.
0170761A-4AFE-4697-B2A8-302E7CCE3018.jpeg
Ik wil perse patrijs als volgende haan. Maar voorlopig loopt die er nog want aan ene manke poot ga je niet vlot dood zeg maar ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3404074
Anne in Zweden schreef: di 26 mei 2020, 17:17 Onze kipjes beginnen kip te worden! Ze scharrelen inmiddels door de hele ren ipv met zijn vieren op een kluitje de uren te tellen tot ze weer het hok in mogen, ze pikken het groenvoer (maïs, erwtjes, geraspte wortel of zoete aardappel, beetje zonnebloempitten) dat ik uitstrooi in de ren, zitten met hun snavel in het rijtje kruiden. Zo leuk! Alleen het zandbad hebben ze nog niet aangeroerd, maar dat komt vast ook nog wel. Ze gebruiken ook de zitstokken nog niet, kruipen met z'n allen in de legkasten (drie in eentje, de vierde alleen). Eens kijken of we daaraan misschien nog iets moeten veranderen, maar misschien is ook dat een kwestie van wennen.

Interessant om alle haanervaringen hier te lezen. Houden we zeker in ons achterhoofd, maar op dit moment lijken ze vrij goed bij te komen van anderhalf jaar eierlegfabriek. Vanochtend kregen wij ook weer een eitje. :D De schil is nog vrij dun, maar ik hoop dat dat tzt beter wordt.
Ah ja, die hebben ff tijd nodig joh. Dat badderen komt wel, moeten ze ook gewoon ff ontdekken. Brahma,s zitten niet allemaal graag op stok. Hier liggen de meeste op de grond in het hooi of bovenop de legnesten.
2 zitten er op stok...van de tien :biggrin2: toevallig net de kruisingkippen. Niet druk om maken.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3404076
Angelique schreef: di 26 mei 2020, 18:21 Ik wil perse patrijs als volgende haan. Maar voorlopig loopt die er nog want aan ene manke poot ga je niet vlot dood zeg maar ::) :biggrin2:
Kan hem wel verven :biggrin2:

Nee aan een manke poot ga je niet dood idd. Misschien wordt het nog beter?

Wat leuk Anne!!
Als je tzt nog een haan zoekt, gratis af te halen, de uitstaande reservering is zojuist verlopen :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3404078
Kim_S schreef: di 26 mei 2020, 18:40 Kan hem wel verven :biggrin2:

Nee aan een manke poot ga je niet dood idd. Misschien wordt het nog beter?

Wat leuk Anne!!
Als je tzt nog een haan zoekt, gratis af te halen, de uitstaande reservering is zojuist verlopen :biggrin2:
Kom 'm maar brengen. :P
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3404094
Ik zou em ook wel willen, prachtig dier. Maar ik heb kleine kippen. ::)
Een Cochin kriel van 900gr onder 3,5kg haan, ocharme.
En ik heb al een haan. Patrijs :P
En die kan ik niet wegdoen voor hij zelf doodvalt vrees ik. OMG wat zie ik dat beest graag! Zo'n mooie lieve grote schat.

Ik ben ook gek op hanen, het zou maar leeg en vreemd saai voelen met enkel hennen. En ze zijn zo mooi.
Ik denk wel dat ik altijd een Brahma haan wil hebben. Of minstens kruising. En in kriel vorm dus.

@ Laika: Een Australorphaan zou ik ook wel wat schrik voor hebben, denk ik... :-X Maar het zijn ook prachtige dieren.
Maar als je gewoon rustig met je dieren omgaat en ze je goed kennen zijn de meeste hanen helemaal niet agressief. En als het wel zo is, dan gaat ie maar op wintersport, keuze genoeg.
Door Anne in Zweden
#3404153
Het gaat goed met de kippenkinders. Ze gaan nu vrijwillig naar binnen en naar buiten, ze pikken en scharrelen lekker rond, en ze zitten echt te grazen in de kruiden. Ik heb er nog twee lavendels bij gezet en daar neuzen ze ook in. Zo leuk! Ze zijn dol op alle zaadjes; vanochtend strooide ik wat sesam uit op een plankje.... hawoesj! Daar waren ze, pikpikpikpikpikpik! Meloenpitten vinden ze ook lekker.

Vanochtend ook weer eens een eitje, met een mooie stevige schaal dit keer. Ik kon het verschil met de eieren die ze meteen na aankomst legden duidelijk voelen.

Kippen zijn leuk. Ik wil er nog tien! ;D
Gebruikersavatar
Door Ina
#3404156
Anne in Zweden schreef: vr 29 mei 2020, 15:36 Het gaat goed met de kippenkinders. Ze gaan nu vrijwillig naar binnen en naar buiten, ze pikken en scharrelen lekker rond, en ze zitten echt te grazen in de kruiden. Ik heb er nog twee lavendels bij gezet en daar neuzen ze ook in. Zo leuk! Ze zijn dol op alle zaadjes; vanochtend strooide ik wat sesam uit op een plankje.... hawoesj! Daar waren ze, pikpikpikpikpikpik! Meloenpitten vinden ze ook lekker.

Vanochtend ook weer eens een eitje, met een mooie stevige schaal dit keer. Ik kon het verschil met de eieren die ze meteen na aankomst legden duidelijk voelen.

Kippen zijn leuk. Ik wil er nog tien! ;D

Ik zag net uitbreidingsmogelijkheden voorbij komen ;D

(Bijbehoordende tekst
"Wat een gezelligheid! 😍🐓
Ook dit Pinksterweekend staat de Kipcaravan weer ergens op het land van boerderij De Vossenburg. Ja, 'ergens', want als de kippen de grond kaalgepikt en alle beestjes opgegeten hebben, verhuizen ze.

Ga jij de kippen opzoeken? Op de website van De Vossenburg kun je de kippen en de locatie alvast op de webcam zien!"
Bijlagen
kip.jpg
kip.jpg (424.34 KiB) 1662 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door