Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3373126
pike schreef:Dat denk ik dus ook. En dan is het of een kwestie van de juiste positie opzoeken door je hoofd te bewegen, of je bril te laten aanpassen. Want als je nekkramp krijgt omdat je je hoofd teveel omhoog moet houden, of te diep moet buigen, dan deugt hij niet. En Eye wish valt bij mij niet onder de goede opticiens, evenmin als specsavers, hans anders etc. Die zijn perfect voor enkelvoudige glazen, maar niet voor als het wat ingewikkelder wordt . Dat is althans mijn ervaring.
Maar wat is dan een goede opticien?
#3373129
In Zoetermeer ben ik heel blij met Jansen opticien in Rokkeveen, daar kom ik inmiddels 25 jaar, altijd goed.

Ik vind een multifocale bril heerlijk, maar Leo kan er ook slecht aan wennen. Hij heeft hetzelfde als jij: nauwelijks nodig voor ver weg, maar voor beeldscherm en lezen wel.
Zijn oplossing is een beeldschermbril, die heb ik zelf trouwens ook. Daarmee kan je ook prima op kantoor rondlopen, zo lang je er maar niet mee gaat auto rijden. Leo heeft overal brilletjes liggen, in de auto, in zijn tas, in jassen, in de schuur, in de badkamer enz.
Bij zijn computers ligt een beeldschermbril. Dat werkt voor hem het beste.
#3373156
Ik heb ook heel lang aan die bril moeten wennen. Heb m zelfs maanden weggelegd om t daarna weer te proberen. Met trappen lopen deed ik m altijd af. Was bang om eraf te flikkeren.

Nu gaat t dus goed. Ik gebruik m niet om n boek te lezen: dan krijg ik pijn in mijn nek.
Ik ben ‘gewoon’ naar Hans Anders gegaan.

Dus: neem de tijd (maar laat wel ff checken of ze zich niet vergist hebben).
#3373168
Door ervaring wijzer: de meting bij een eye-wish brillen'boer' bracht een varifocale bril ter sprake. (niet voor mijzelf, ik was er wel t hele traject bij)
Ipv een ingeslepen stukje. Overlopend in elkaar zodat het heel fijn zou zijn om met dezelfde bril te kunnen lezen en gewoon te kunnen zien.
Ze kon er niet aan wennen.
En na een jaar toch naar een 'echte' opticien geweest.
Daar bleek bij nakijken van de bril een heel stuk van het 'zicht' niet gemeten was en
ook niet in het brillenglas geslepen was.
Als je er niet aan wennen kunt zou ik zeker teruggaan en een bezoek aan een andere opticien overwegen.
#3373172
Om overal wat te kunnen zien (eventjes een etiket of gsm bekijken...…….) heb ik leesbrillen van overal.....als ze maar stevig bovenop mijn kop in mijn haren blijven staan. Om te lezen, naaien, …….. een op maat gemaakte bril omdat mijn ogen niet gelijk zijn. Die duurdere blijft niet zo vast op mijn kop staan en zou dus snel aan diggelen liggen.
#3373220
Het meten van de oogsterkte luistert heel nauw. Het afstellen van het montuur op jouw gezicht is van belang, naast uiteraard het kiezen van een montuur wat past bij de anatomie van jouw gezicht.
Daarbij is ook het aftekenen van hoe jij door het montuur kijkt van belang. Is dat niet goed gedaan, dan kijk je nooit goed door de bril, ook al zou de sterkte goed gemeten zijn.
Ik zweer dus bij een gekwalificeerd opticien, zoals Jansen in Rokkeveen.
#3374420
Ik begin langzaam aan mijn bril te wennen. Maar als ik 'm lang op heb, word ik toch een soort van bleh. Volgens een vriend van me moet het nog langer wennen. Helaas pindakaas zie ik nu helemaal geen drol meer zonder bril :-X :biggrin2: . 's Morgens kon ik nog wel een uurtje zonder bril in mijn PC kijken maar dat gaat nu echt niet meer.
#3374428
Lizzy schreef:Ik begin langzaam aan mijn bril te wennen. Maar als ik 'm lang op heb, word ik toch een soort van bleh. Volgens een vriend van me moet het nog langer wennen. Helaas pindakaas zie ik nu helemaal geen drol meer zonder bril :-X :biggrin2: . 's Morgens kon ik nog wel een uurtje zonder bril in mijn PC kijken maar dat gaat nu echt niet meer.
Dat had ik ook heel snel, die gewenning. Mijn leesbril hou ik daarom nu net even wat minder sterk dan zou moeten zodat mijn ogen toch hun best moeten blijven doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door