Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3372946
Elf schreef:Ik heb ook permanent een varifocusbril op mn neus staan. Echt geen zin om continue brillen op en af te moeten zetten of te wisselen. En dan op cruciale momenten geen bril bij de hand hebben.... Het is even wennen maar ik wil niet anders meer
Dat dus
#3372952
Ik heb het grootste deel van mijn leven een bril voor ver gehad en sinds ik weet niet hoe lang nu multi of vari huppeldepup hoe het ook heten mag. Ik heb indertijd in het begin een aparte leesbril gehad maar dat was dus echt een drama. Ene bril op, ene bril af, de godsgansedag door. Je had altijd de verkeerde op. Nooit meer dus. Maar, ik hang nu op de bank met een notebook op schoot. En ik vroeg me af: Wat voel ik daar nu toch onder mijn bil? Oh jee :o ik zit zowat op mijn bril! Dus, ik kan blijkbaar nog heel goed schermpje kijken zonder ;D Als ik in bed nog wat lig te lezen heb ik hem ook niet op trouwens, gaat nog prima.
#3372959
Ik heb een varifocus bril en een computerbril :-X wat niet ideaal is want ik vergeet die computer bril steeds. Met de varifocus kan ik het ook wel zien op de computer maar krijg toch beetje last van mijn nek ermee. Irritante vd computer bril is dat die niet scherp is als ik me omdraai en veraf kijk.


ML heeft een tri-focus bril voor lezen, veraf en middelafstand. Aangezien hij maar met 1 oog echt kijkt, was dit de beste optie. Op zijn werk moet hij nl en met mensen praten, en computer zien en lezen. Zou voor jou kunnen waarin bovenste stuk gewoon glas is. Hangt wel prijskaartje aan waar je niet blij van wordt.
#3372987
Lizzy schreef:Maar achter de PC dus nog geen problemen Angelique en Laika en Anne?
Achter de laptop heb ik dezelfde leesbril op maar mijn laptop staat op een verrijdbaar tafeltje bij de bank zodat ik de afstand goed kan bepalen.
Veraf zie ik nog goed genoeg zonder hulpmiddelen.
#3373011
Ik heb 'gewoon' overal leesbrillen. Op mijn hoofd (kom ik dan in de auto achter ;D ), bij de pc, bij de bank, in m'n tas voor onderweg...naast m'n bed...maar nog geen éen met een touwtje er aan, dat weiger ik :biggrin2:
Het zijn goedkope van de supermarkt of de Hema. En als er een pootje gaat wiebelen of afbreekt gaat er ducttape omheen, als de bril lekker zit. Anders gaat 'ie in de prullenbak.
#3373071
OK. Nou, bedankt voor jullie reacties tot dusver! Ik heb m'n multifocaaaaaaaaaaaaaaaaaaaale bril op en ik ben er stront misselijk van. Ik weet niet of dit een succes gaat worden :-X . Ik had misschien beter bij de Action 5 brillen kunnen kopen met de sterkte die ik nodig heb om te lezen en 5 voor achter de PC :-\ (was ik ook veeeeeeeeel goedkoper uit geweest).
#3373078
Lizzy schreef:(ik zie eigenlijk met die nieuwe bril en niet goed op mijn buis en niet goed met lezen :-X ).
Dan denk ik dat hij niet goed is "afgesteld". Ik heb ook ooit zo'n bril gehad. Ik kon er niet mee lezen, ik kon er niet mee schermkijken, ik kon er niet mee groente snijden e.d. ik kon in de winkel geen etiketjes lezen, het enige wat goed ging was autorijden, kijken in de verte. Maar ik werd er helemaal gek van want bij alles wat ik dichtbij wou zien moest ik hem afzetten. Ik ben naar een goede opticien gegaan en heb het probleem aangekaart. En daar ben ik heel lang binnengeweest voor de oplossing. Uiteindelijk was het dat A. er een bril moest komen die iets hoger op de neus staat en B moest het verloop van dichtbij naar veraf hoger in de glazen komen te zitten. Die twee verhogingen bij elkaar opgeteld zouden ervoor moeten zorgen dat het probleem was opgelost. En het werkte. Ik heb die bril nu al meerdere jaren en ik hoef hem nooit meer af te zetten.
#3373083
Lizzy schreef:OK. Nou, bedankt voor jullie reacties tot dusver! Ik heb m'n multifocaaaaaaaaaaaaaaaaaaaale bril op en ik ben er stront misselijk van. Ik weet niet of dit een succes gaat worden :-X . Ik had misschien beter bij de Action 5 brillen kunnen kopen met de sterkte die ik nodig heb om te lezen en 5 voor achter de PC :-\ (was ik ook veeeeeeeeel goedkoper uit geweest).
Na deze regel dacht ik even, oh het is al een wat ouder topic.
Maar nee. Van gisteren.
Mijn vraag: hebben ze die kant en klaar klaarliggen in een brillenwinkel? Zijn je ogen niet opgemeten? En en en .....?

Ik ben van t type mens dat ik alles binnen een seconde zoek kan maken. Je let even niet op...en waar zou het zijn.
Dus ik heb sinds een paar jaar in een glazen pot, in een rieten mandje, en overal in huis op belangrijke punten (zoals op de vriezert, anders heb ik geen idee wat ik voor de smurfjes eruit sta te vissen) brillen, met ook nog eens verschillende metingen. Want n pc is toch anders dan n boek of een krantje.
(toen ik in de brillenwinkel mijn eerste leesbril kocht kon ik de mevrouw wel zoenen. Ik kon weer meedoen. Wat er op n pakje stond aan letters, geen geheime taal meer)
In de winkel heb ik toch met regelmaat geen bril en dan gaat t ook altijd bij zeker 1 item verkeerd.....
#3373088
Neally schreef:Na deze regel dacht ik even, oh het is al een wat ouder topic.
Maar nee. Van gisteren.
Mijn vraag: hebben ze die kant en klaar klaarliggen in een brillenwinkel? Zijn je ogen niet opgemeten? En en en .....?

Ik ben van t type mens dat ik alles binnen een seconde zoek kan maken. Je let even niet op...en waar zou het zijn.
Dus ik heb sinds een paar jaar in een glazen pot, in een rieten mandje, en overal in huis op belangrijke punten (zoals op de vriezert, anders heb ik geen idee wat ik voor de smurfjes eruit sta te vissen) brillen, met ook nog eens verschillende metingen. Want n pc is toch anders dan n boek of een krantje.
(toen ik in de brillenwinkel mijn eerste leesbril kocht kon ik de mevrouw wel zoenen. Ik kon weer meedoen. Wat er op n pakje stond aan letters, geen geheime taal meer)
In de winkel heb ik toch met regelmaat geen bril en dan gaat t ook altijd bij zeker 1 item verkeerd.....
Nee, ik heb ruim een week geleden een multifocale bril bij Eye Wish laten aanmeten :-\
#3373108
Too schreef:Even terug dan Lizzy,
t is ook een kwestie van wennen maar misschien kijk je net niet door t juiste stuk
Dat denk ik dus ook. En dan is het of een kwestie van de juiste positie opzoeken door je hoofd te bewegen, of je bril te laten aanpassen. Want als je nekkramp krijgt omdat je je hoofd teveel omhoog moet houden, of te diep moet buigen, dan deugt hij niet. En Eye wish valt bij mij niet onder de goede opticiens, evenmin als specsavers, hans anders etc. Die zijn perfect voor enkelvoudige glazen, maar niet voor als het wat ingewikkelder wordt . Dat is althans mijn ervaring.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door