Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3372897
Gatverdamme, ik heb een leesbril/computerbril moeten kopen. Zag geen steek meer. Maar ja, niet alleen met lezen, ook met schoonmaken en met fijne klusjes met koken zie ik geen steek meer. Dus de hele dag bril op bril af bril op bril af. Kom ik bij de AH, wil ik een etiket lezen: bril vergeten. Loop ik op mijn werk in gebouw deel 2, moet ik iets lezen of op de PC doen: bril vergeten in gebouw 1. Ik word er helemaal kriegel van. Hoe gaan jullie leesbril/computerbrilgebruikers daar nou mee om?

Multifocale bril die de hele dag op de neus kan gaat niet, ik heb geen bril van veraf nodig maar wel achter de PC en met lezen.....
#3372898
Ik heb zelf geen leesbril, maar m'n collega heeft gewoon overal leesbrillen liggen; in allebei de lokalen, in haar tas, auto en vast ook thuis een aantal ;) gewoon van die paar euro modellen, maar die werken ook en het is niet zo erg wanneer er onverhoopt een kwijt raakt.
#3372904
koekje schreef:Je kan je bril ook met zo'n leuk kettinkje om je nek hangen :biggrin2:
Of heel olijk in je haar steken ;D
Jaaaaa, een kettinkje ;D ;D ;D ;D

In het haar steken is ook geen optie. Eén windvlaag en hij ligt op straat. Best een dure bril (met die multifocale glazen). Ik heb dat echt wel moeten doen want ik zat steeds af te wisselen met 2 brillen en had ook vaak 2 brillen op mijn hoofd staan :biggrin2:
#3372906
Inge en Bono schreef:Ik heb zelf geen leesbril, maar m'n collega heeft gewoon overal leesbrillen liggen; in allebei de lokalen, in haar tas, auto en vast ook thuis een aantal ;) gewoon van die paar euro modellen, maar die werken ook en het is niet zo erg wanneer er onverhoopt een kwijt raakt.
Dat is mijn strategie ook. Ik heb hetzelfde probleem: niet alleen bij lezen, ook bij klusjes of koken heb ik die leesbril nodig. En inderdaad, op af op af op af, aargh! Ik heb nu dus zesduizend brillen door het hele huis liggen, en een daarvan, die in de woonkeuken, heb ik met zo'n tuttig touwtje uitgerust, zodat hij om mijn hals blijft hangen als ik hem afzet en hij overal mee naartoe gaat, van eettafel naar aanrecht naar bijkeuken etc. Echt je tuttige tante van vroeger ben ik nu, maar goed, da's beter dan me de hele tijd ergeren omdat ik een bril nodig heb en hem niet kan vinden. ::)
#3372908
Anne in Zweden schreef:Dat is mijn strategie ook. Ik heb hetzelfde probleem: niet alleen bij lezen, ook bij klusjes of koken heb ik die leesbril nodig. En inderdaad, op af op af op af, aargh! Ik heb nu dus zesduizend brillen door het hele huis liggen, en een daarvan, die in de woonkeuken, heb ik met zo'n tuttig touwtje uitgerust, zodat hij om mijn hals blijft hangen als ik hem afzet en hij overal mee naartoe gaat, van eettafel naar aanrecht naar bijkeuken etc. Echt je tuttige tante van vroeger ben ik nu, maar goed, da's beter dan me de hele tijd ergeren omdat ik een bril nodig heb en hem niet kan vinden. ::)
Maar jij kan nog wel op de computer goed lezen?
#3372920
Met mijn slechte ogen heb ik één mega voordeel.... Links hebben ze een leesoog van gemaakt en dat betekent dat ik geen leesbril nodig heb (op dit moment). Heerlijk idd, want hiervoor was het bagger met die bril op en bril af.
#3372930
Ik heb alleen een probleem met lezen. Veraf zie ik heel goed, maar heb toch voor n variofocus gegaan. Hier moest ik vreselijk aan wennen en liever heb ik nog steeds geen bril op, maar ik vond t zo’n gedoe met die leesbrillen!
Op t moment dat je m nodig hebt, kan je m niet vinden.
Een leeslens heb ik ook geprobeerd, maar dat was geen succes.
Door Elf
#3372932
Ik heb ook permanent een varifocusbril op mn neus staan. Echt geen zin om continue brillen op en af te moeten zetten of te wisselen. En dan op cruciale momenten geen bril bij de hand hebben.... Het is even wennen maar ik wil niet anders meer
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door