Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3373477
M@rina schreef:Vanavond hebben we de condoleance gehad van mijn vader. Samen stonden ze opgebaard zij aan zij zoals ze dat bijna 66 jaar gedaan hebben.

Voor het afscheid van mijn vader morgen hebben we het liedje We'll meet again van Vera Lynn gekozen, omdat mijn moeder dat een mooi liedje vond en omdat we het als symbool wel mooi vonden.
Op het bloemstuk wat we namens onze moeder hebben laten maken stond ook die zin:
"We'll meet again".

Vandaag is er voor mijn moeder nog een bloemstuk gemaakt namens mijn vader daar staat op:
"Don't know where, don't know when: .

De beide bloemstukken stonden op de kisten met de linten over de rand. Prachtig.

Er lag werkelijk een bloemenzee om hen heen, en er was ontzettend veel bezoek, hartverwarmend en hartbrekend.

Samen hebben we de kist van mijn vader gesloten. Heel emotioneel, maar ook heel mooi.

Ook jullie reacties zijn hartverwarmend, dank daarvoor. Het is zoals velen van jullie zeggen nog niet helemaal te bevatten.
Echt zo heftig, dit :'( . Intens verdrietig en ergens toch ook heel ontroerend, om te lezen dat ze zij aan zij opgebaard hebben gestaan.... Ik snap dat je het niet kunt bevatten. Dit heeft heel veel meer tijd nodig. Zo plots, zo too much :'( :-*
#3373485
:'( wat een onwerkelijke situatie, en tegelijk voel ik ook de lichtheid van het samen heengaan.
Allemachtig wat ontzettend zwaar voor jullie. Ik wens je veel kracht om dit zware verlies een plekje te kunnen geven. Heel veel sterkte de komende tijd.
#3373729
Dank je Lizzy.

Vandaag was de uitvaart van mijn moeder.
Het was druk en dat voor toch wel oude mensen. Mijn ouders waren een begrip in de wijk waar ze woonde. Mijn vader, sociaal en voor iedereen een praatje, was ook een beetje de waakhond van de buurt, nieuwsgierig was hij altijd als eerste op de hoogte van dingen die niet in de haak waren, vriendelijk en altijd actief. Mijn moeder was jarenlang penningmeester van de wijkvereniging, kon fel uithalen naar Bobo's als ze dacht dat ze een loopje wilde nemen met de buurtbewoners. Geëerd met de Co verhoogh prijs, een prijs voor mensen die belangrijk zijn voor de gemeenschap d.m.v. vrijwilligerswerk. Onderscheiden voor hetzelfde vrijwilligerswerk; Ze was lid in de Orde van Oranje Nassau. Ze steunde oudjes in de buurt door ze te helpen met lastig papierwerk. En mijn vader altijd op de achtergrond, steun voor mijn moeder. Samen kregen ze ontzettend veel elkaar, fondsenwerving om een dagje of weekendje uit te organiseren voor de mensen uit de buurt, overal plukte ze geld vandaan. Heel erg bij de tijd, met moderne technologie, haar smartphone en laptop, ze kon er prima mee overweg, soms had ze wat hulp nodig, of deed ze niet zulke handige dingen, maar altijd met de beste bedoelingen. Een vrouw die voor haar mening uitkwam, zonder vrees, maar ook een vrouw met een klein hartje, geraakt door de emoties van anderen, stoer en zorgzaam.

Wij zijn overstelpt kaarten en bloemen, niet alleen voor onze ouders, maar ook voor ons, van collega's en vrienden, berichtjes via whatsapp of social media. Het is hartverwarmend, net als jullie reacties hier.

We hebben muziek gedraaid die mijn moeder mooi vond:
Nessun Dorma en Che Gelida Manina door Pavarotti,
Somewhere over the Rainbow, Judy Garland,
Denk aan mij (Phantom of the Opera)
The Most Beautiful Girl, Charlie Rich,
We'll meet again,Vera Lynn;
Dit nummer werd ook gedraaid bij de uitvaart van mijn vader, waarop ook de tekst op hun linten gebaseerd waren.

Mijn zus en haar dochter hebben over haar gesproken. Er zijn heel veel tranen gevloeid de afgelopen 11 dagen. Zoveel dat we zelfs een beetje murw waren en er geen tranen meer kwamen, tot vandaag.

Deze stappen zijn gezet. Ze zijn er niet meer..... of voor wie het steunt biedt, ze zijn weer samen.

Nu volgt nog het opruimen van spullen, het huis leeg halen, allerlei zaken opzeggen, bedrijven/organisaties informeren, financiën afhandelen. ik zie er vreselijk tegenop, maar we doen het samen.

Het is fijn dit allemaal met jullie te delen, erover schrijven helpt.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door M@rina op za 13 apr 2019, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3373766
Marina wateren enorme warmte en liefde spreekt er uit je bericht. Fijn dat er zoveel belangstelling was.

En verder heel wel sterkte met de afhandeling van alles nu. Na het overlijden van mijn vader heeft mijn moeder heel veel zelf gedaan, en wat haar en mij opviel is dat de mensen vaak van goede wil zijn, maar de computerprogramma’s en automatisering heel veel knullige dingen fouten in zich hebben. Dus krijgt ze nu een half jaar later nog steeds post gericht aan mijn vader soms.... bij jullie zal het wel helemaal complex worden, zo kort na elkaar past vast in geen enkele administratie :-X dus sterkte ermee en laat je niet gek maken.

Een kleine tip; hadden je ouders nog een auto? Dat moet je snel afhandelen (zorgen dat die op naam van iemand komt, of door verkoop of door op naam van erfgenaam te zetten) want anders komt daar hele hoop rompslomp en extra kosten van, lang leve de RDW...
#3373767
Wat een bijzonder stel ouders hadden jullie ook. Dat is voor veel mensen een gemis zo ik lees wat zij ondernamen.

Het is een troost om te weten dat hun leven dat van veel anderen geraakt heeft.
Wil jullie heel graag heel veel sterkte wensen met dit groot groot verlies.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door