Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#3370870
evelyn02 schreef:Ik denk dat een Duitse pinscher minstens zo veel jaagt als een border terrier en heeft volgens mij meer beweging nodig.
In dat ras had ik me al wat verder verdiept. Contact met fokkers gehad. Ze zijn in dat opzicht ook veel eigenzinniger. Streep erdoor :)
pike schreef: De Kelpie of de Cattledog zijn schapenhoeder :) Australie he. Hebben heel veel energie.

Daarom ook niet.
Tanna schreef: Ik ken een heel stel Manchesters, het zijn niet per definitie de makkelijkste terriers. Ik zou toch echt weer voor een border gaan, dat begrijp je! ::) ::) :biggrin2:
Ook binnen de Bordertjes zitten grote verschillen. En twee plukhonden wil ik niet.

Honden met een lange rug/kort op de poten voel ik ook niks voor. Ik heb al wat rassen bekeken ::) maar eigenlijk nog niet het "Jippie-dat-is-m" hondje gevonden.
Dus....hoop er nog een paar hier voorbij te zien komen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Laika
#3370871
Voor een volgende hond ben ik ook op zoek in deze categorie ;)

Zelf vind ik een boerenfox erg leuk, maar er is wel veel verschil tussen de honden bij dit ras (wat niet officieel een ras is)
Een kromfohrlander (korthaar) staat ook op mijn lijstje maar of deze waaks is??
Gebruikersavatar
Door Laika
#3370873
Of nog meer bijzonder:

de Czech Spotted dog (of Bohemian Spotted dog)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3370877
Een Pumi, alleen de eis korte vacht voldoet dan niet.
Je hebt best een lastig lijstje om alles te combineren ;) :biggrin2:
Door Cindy de Wolf
#3370880
Een markiesje. Keigave, sportieve, energieke hondjes waar je alles mee kan doen maar doe je een dag rustig aan dan kruipen ze naast je. Let wel, als je dit zou overwegen plaats je dan snel op de intekenlijst aangezien de wachttijd circa 1,5 jaar is. Alle pups worden in de regel bemiddeld door de markiesjesvereniging, dus je hoeft niet zelf op zoek naar een fokker.
Schofthoogte circa 37cm en wegen tussen de 6-10kg.
Gebruikersavatar
Door pike
#3370884
Laika schreef:Of nog meer bijzonder:

de Czech Spotted dog (of Bohemian Spotted dog)
" It loves to chase other dogs"

lijkt me niks :-X maar ik vind ze er wel aardig uitzien (had er nog nooit van gehoord).
Gebruikersavatar
Door pike
#3370886
Bosliefje schreef:En een hond uit rasgroep 5? Ijslandse hond, Noorse Buhund?
Die heeft toch ook veel en dik haar. Dan vind ik een Norrbottenspets meer in aanmerking komen. Als je een krulstaart geen probleem vindt :-\
Door Paulus5
#3370888
Ben je voor je partner ook zo veeleisend? :D
Nee grapje
Er zijn wel nog veel rassen op de wereld vind ik
Gebruikersavatar
Door chery
#3370921
Engelse stafford.
Oh haha!! ik lees net in je post dat je staffs niks vind.
Nu vind ik ze ook vaak zo druk en hyper, maar er schijnen iets meer bully typjes te zijn, heb ik me laten vertellen.
Ik loop vaak met een dame mee die deze laatste dus heeft. En die zijn leuk!!!
Niet dat hyper, maar wel lekker actief.
Laatst gewijzigd door chery op di 19 mar 2019, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3370923
Julie5 schreef:Ben je voor je partner ook zo veeleisend? :D
Nee grapje
Er zijn wel nog veel rassen op de wereld vind ik
Wat is er mis met goed hierover nadenken. Er zit nogal wat verschil tussen de rassen en van een mismatch wordt niemand gelukkig. Dacht iedereen er maar goed over na, voordat ze een hond namen. Dan zaten er flink minder hondjes in het asiel en op marktplaats.
Door Envie
#3370972
Kaela schreef:Wat is er mis met goed hierover nadenken. Er zit nogal wat verschil tussen de rassen en van een mismatch wordt niemand gelukkig. Dacht iedereen er maar goed over na, voordat ze een hond namen. Dan zaten er flink minder hondjes in het asiel en op marktplaats.
Zo is dat !! :-* :-* :-*
En mijn partner, daar ben ik al méér dan 30 jaar mee getrouwd. Is groot, niet waaks, moet geregeld geknipt worden en wil niet meehollen naast de fiets ::) :D

Ik ga eens kijken bij de andere genoemde rassen. Inschrijven voor een pup doe ik niet, want ik hoop nog een paar jaartjes te genieten van mijn Golden.
Het is puur om eens rond te kijken en te zien wat me aanspreekt. Als ik daar het Jippie-gevoel bij krijg, ga ik eens verder verdiepen in fokkers en hun typen honden. Want in elk ras zitten weer zoveel karakter variaties.

Heel leuk dat jullie zo met me meedenken !! (En als ik een andere partner zoek...dan vraag ik ook eerst ff hier ;D ;D ;D )
Door millyckk
#3370981
Spaanse waterhond! Er loopt er een hier in de buurt en ze zijn zoooo leuk!
Iets langere krulvacht maar nauwelijks onderhoud als ik haar baasje mag geloven.
Door Tanna
#3371018
evelyn02 schreef:IJslandse herder misschien?
Een kennis van mij heeft er eentje, een schatje. Die van haar is niet kortharig, maar ze zijn er wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door